Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@19:36:28 GMT

طرحی که با پول دولت ایجاد شود، محکوم به شکست است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۰۸۱۲

رکنا: «طرحی که با پول دولت ایجاد شود، محکوم به شکست است. مفهوم دولت در دنیا نشان داده است که هر جا دولت ورود کرده موفقیتی حاصل نشده است به همین دلیل وظیفه دولت ایجاد محیط کسب و کار و اکوسیستم است.»

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در رونمایی از «ناحیه نوآوری شریف» که روز گذشته در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: اگر سیلیکون ولی در کالیفرنیا ایجاد شده به‌دلیل شکل‌گیری یک اکوسیستم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پول و دانش به تنهایی نمی‌تواند اکوسیستمی را ایجاد کند بنابراین باید همه اجزا در کنار هم قرار داشته باشند. اجزای تشکیل دهنده یک منطقه نوآوری باید همانند یک چرخ دنده کنار یکدیگر کار کنند، ستاری با بیان اینکه پژوهش نیازی به صدقه ندارد و خود به تنهایی پولساز است، گفت: حمایت مالی نیز جزئی از اکوسیستم است اما حمایت مالی و سرمایه‌گذاری را باید بخش خصوصی انجام دهد. برای سرمایه‌گذاری باید شتاب دهنده‌های بخش خصوصی ورود کنند چون این بخش خصوصی است که تشخیص می‌دهد چه کار نوآورانه‌ای سودآور است. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه آینده تکنولوژی ایجاب می‌کند که به سمت ایجاد ناحیه نوآوری و استفاده از نوآوری‌ها حرکت کنیم، گفت: وقتی می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم که یک اکوسیستم بدرستی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه برای شکل‌گیری یک اکوسیستم، شهرداری‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند و بدون آنها نمی‌توان کاری کرد، افزود: باید نگاه خود را درباره موضوعات تغییر دهیم و به تمام موضوعات نگاه استارتاپی داشته باشیم. به‌عنوان مثال نگاه خود را درباره زباله‌های شهری عوض کرده و با دید سودآوری به آن نگاه کنیم.

ستاری با اشاره به اینکه هزاران ایده به‌صورت کتاب درآمده است، افزود: شهرها با مشکلات زیادی درگیر هستند ولی با ایجاد یک اکوسیستم می‌توان با استفاده از نیروهای انسانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایده‌های نوآورانه را عملیاتی کرد.

شهرداری طرفدار اکوسیستم

پیروز حناچی شهردار تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فضای شهر محصول سرمایه‌گذاران، تصمیم‌گیران و سیاستگذاران و منافع شهروندان است، گفت: در این زمان که سیاستگذاران و تصمیم گیران باهم تصمیم می‌گیرند ضلع سوم فراموش شده و پروژه با شکست روبه رو می‌شود به همین دلیل برای موفقیت باید به ضلع سوم نیز توجه کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه باید شرکت‌هایی از جنس نیاز دانشگاه فعال ‌شوند، افزود: ولی اگر در چارچوب شهر‌سازی عمل کنیم جای نگرانی نیست. شهرداری طرفدار موضوع اکوسیستم است و ما باید تلاش کنیم این تفکر و تأثیر در همه دانشگاه‌های کشور ایجاد شود.

وی کوچک شدن دولت، خروج صنعت از شهر‌ها و توسعه بخش خصوصی را سه عامل تحول عنوان کرد و گفت: فضا‌هایی مثل صنعت برای استارتاپ دانشگاهی مناسب است و من معتقدم که اینگونه شرکت‌ها باید به ما کمک کنند. وی ادامه داد: چرا که اگر مسیری را که امروزه طی می‌کنیم، ادامه دهیم، هیچ تغییری در کار‌ها حاصل نمی‌شود و برای ترقی باید یک نوآوری در کارهایمان ایجاد کنیم.

استقرار ۴۵۰ شرکت دانش بنیان درسیلیکون ولی

ناحیه نوآوری شریف(سیلیکون ولی ایرانی) که بدون حمایت مالی دولتی و با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایجاد و راه‌اندازی شده است، تاکنون 450 شرکت استارتاپی را در خود جای داده. این ناحیه به مساحت 250 هکتار در محدوده سه بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، یادگار امام و جناح به موازات خیابان آزادی قرار دارد و دارای 7 شتاب  دهنده، ایستگاه نوآوری است و 3 هزار نیروی دانشجو در آن فعالیت دارند. در این طرح علاوه بر اینکه تلاش می‌شود در حوزه کارآفرینی و نوآوری اثرگذارتر از قبل عمل شود، تسهیل رشد شرکت‌های دانش بنیان و همچنین ارائه خدمات مؤثر مدنظر است. قرار است در یک سال آینده ناحیه نوآوری شریف 30 بسته سرمایه گذاری، طراحی و اجرای المان‌های شهری، راه‌اندازی 5 مرکز نوآوری و سه پروژه جدید از مشارکت سرمایه‌گذاران را ارائه دهد و تعداد شرکت‌های دانش بنیان از مرز 500 عدد بگذرد. گفتنی است در پایان این مراسم سه تفاهمنامه مشترک شامل تفاهمنامه سه جانبه توسعه ناحیه نوآوری شریف بین معاونت علمی و فناوری و شهرداری منطقه ۲ و پارک علم و فناوری شریف، تفاهمنامه مشترک بین پارک علم و فناوری شریف و سازمان فاوای شهرداری تهران و توافقنامه تأسیس مرکز نوآوری توسعه فناوری‌های شهری و ساختمان بین شرکت سرمایه آب، خاک و توسعه با دانشگاه صنعتی شریف امضا شد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

سوسن صادقی

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

ماجرای ترسناک زن مشهدی که در دام عنکبوت های شیطان صفت گرفتار شد+ عکس ارتباط نامتعارف دلیل طلاق ثروتمندترین مرد جهان از همسرش+ تصاویر معشوقه جدید پسر تهرانی نخستین قربانی اقدام شیطانی اش مینا دختری رزمی کار بود دزفول برای ساعاتی مثل تگزاس شد جهانی شدن خواننده افغان به خاطر شباهت به آقای نخست وزیر+ عکس شرور معروف خطرناک با اسلحه کلاشینکف اقدام به تیراندازی کرد محمد جواد شمس صدام ایران صبح امروز اعدام شد + فیلم اعدام زوج شکنجه گر استخوان های کودک 4 ماهه را شکستند+ عکس ارتباط تصویر چهره حکاکی شده بر سطح مریخ با ایران چیست؟+ عکس جنجال صوت لو رفته از خانم جلسه ای / از پرستاری تا خلبانی خانم ها برای شوهرانشان! تجاوز به زن جوان پس از شام 3 نفره با 2 مرد ازدواج همسر شهید حججی ! + پدر و مادر شهید به عروسشان نامه نوشتند + متن نامه مریم زارعی نژاد تنها زن شهید حادثه سقوط هواپیما در کرج + جزئیات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: موفقیت آزادی پول دولت علمی و فناوری محکوم شکست عکس فیلم سقوط هواپیما سقوط زن کرج حادثه زندگی قاتل دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار سخت نکونام و کادرفنی استقلال تا 12 اردیبهشت!

به گزارش ورزش سه، استقلال پس از شکست دادن شمس آذر آماده دیدار با تراکتور می‌شود و فرصت 12 روزه برای مرور کارهای تاکتیکی، بازگشت بازیکنان مصدوم و ریکاوری برای آنها فراهم خواهد شد.

استقلال با شکست دادن شمس‌آذر همچنان صدر را در اختیار دارد و در هفته بیست و پنجم مقابل تیمی به میدان خواهد رفت که در صورت شکست دادن آن شانس اندک تراکتور هم از دست خواهد رفت و دیگر امیدی به قهرمانی نخواهد داشت، این در حالی است که تیم‌های سپاهان و پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت و فرصتی ویژه در اختیار استقلال قرار خواهد گرفت.

مصدومیت آرش رضاوند در بازی امروز و مشخص نبودن میزان آسیب دیدگی این بازیکن، مصدومیت رافائل سیلوا و آرمین سهرابیان چند بازیکن شاخص استقلال در خط دفاعی این تیم را از دسترس نکونام خارج کرده بود که با وقفه ای که در لیگ ایجاد می‌شود فرصت بازگشت و مداوای آنها وجود دارد تا استقلالی‌ها در ادامه لیگ با ترکیبی کامل به میدان بروند.

البته استقلالی‌ها روی فرم هجومی قرار داشتند و بازی‌های چشم نوازی ارائه می‌کردند که این وقفه در صورتی که تمرینات به خوبی مدیریت نشود می‌تواند به ضرر آنها تمام شود و در روند تیمی آنها مشکل ایجاد کند.

جواد نکونام و دستیارانش در این فرصت دوازده روزه باید برنامه تمرینی ویژه ای را برای هفته های باقی‌مانده لیگ در نظر بگیرند تا بازیکنان این تیم با فرم ایده‌آل در زمین حضور پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • کار سخت نکونام و کادرفنی استقلال تا 12 اردیبهشت!
  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • بررسی نقش هولدینگ های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری
  • نقش هولدینگ‌های صنعتی در آینده اکوسیستم نوآوری بررسی می‌شود
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صد‌ها هنرمند شریف است
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صدها هنرمند شریف است
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم