Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@10:26:58 GMT

ظریف : ایران دوست قابل اعتمادی برای کردها است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۰۸۸۳

ظریف : ایران دوست قابل اعتمادی برای کردها است

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمدجواد ظریف که از بعد از ظهر روز یکشنبه در عراق بسر می برد، در  در یک رشته توئیت نوشت: خوشحالم که در کردستان عراق، شریک قدیمی و نزدیک ایران، هستم. گفت وگوهای سازنده و پرباری در اربیل با مسعود بارزانی رئیس حزب کردستان عراق، [نچیروان] بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و مسرور بارزانی مشاور امنیت ملی اقلیم کردستان عراق داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار با جامعه بازرگانی فواید فراوانی داشت. ایران دوست قابل اعتمادی برای کردهاست. 

وی در توئیت دیگری نوشت: با خرسندی برای مشارکت در یک اجلاس مشترک بازرگانی به سلیمانیه بازگشتم. گفت وگوهای گسترده و دوستانه ای با قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق داشتم. میزبان ضیافت شام دلپذیری با رهبران تقریبا همه احزاب کردی بودم. این فرصت کمیابی برای گفت وگویی جامع بود.

ظریف افزود: وقتی در سلیمانیه بودم به جلال طالبانی رئیس جمهوری فقید عراق ادای احترام کردم .  او نه فقط یک دوست نزدیک و شخصی بود بلکه یک دولتمرد قابل ستایش و میهن دوست نیز بود که نقشی حیاتی در پیشبرد تمامیت ارضی عراق و روابط منطقه ای داشت. هر دو طرف فقدان او را به شدت احساس می کنند.

ظریف ساعاتی پیش سلیمانیه را به مقصد نجف اشرف ترک کرد. وی سپس به کربلا خواهد رفت.  
 

کد خبر 4514411

منبع: مهر

کلیدواژه: سلیمانیه عراق محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند / صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟

وزیر امور خارجه سابق گفت: ظاهرا یک میهمان در سمینار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو خیانت کرده و گفت‌وگوهای کلاسی را دراختیار دیگران قرار داده است. دیگران نیز آن را در اختیار وب‌سایتی در خارج از کشور گذاشته اند که مدعی آزادی بیان است.

به گزارش مشرق، فایل‌های صوتی افشا شده ظریف از گعده‌های مختلف و جلسات دانشگاهی و نخبگانی چند باری تکرار شده‌اند. مشخص نیست اگر این صحبت‌ها صحیح هستند چرا افشای آنها از سوی وزیر امور خارجه ناراحت‌کننده به شمار می‌رود و اگر غیرواقع و خلاف هستند چرا گفته می‌شوند. او این بار در توضیح یک فایل صوتی گفته است. پیش از این سخنان او درباره دیپلماسی و میدان در یک مصاحبه که قرار نبوده منتشر شود، جنجال‌ساز شد.

او اخیرا در یک فایل صوتی غیر رسمی گفته است «به نظر من جناح چپ توی انحصارطلبی، دست جناح راست رو از پشت می‌بنده. یه بار من به آقای خاتمی گفتم. گفتم این رفیق‌های شما وقتی که تند بودن، با ما مخالف بودن؛ می‌گفتن این لیبراله. الان هم که اومدن، از ما لیبرال‌تر شدن، هنوز هم با ما مخالفن.»

او همچنین صحبت‌هایی درباره نقش برخی فرماندهان نظامی و چهره‌های خاص در انتخابات صحبت کرده است.

ظریف در صفحه اجتماعی اکس در واکنش به انتشار صحبت‌هایش نوشت:

سلام دوستان

«رسم عاشق کشی و شیوه شهرآشوبی» فراگیر شده است.

ظاهرا یک میهمان در سمینار کارشناسی ارشد به حرمت کلاس و فضای امن بین استاد و دانشجو خیانت کرده و گفت‌وگوهای کلاسی را دراختیار دیگران قرار داده است. دیگران نیز آن را در اختیار وب‌سایتی در خارج از کشور گذاشته اند که مدعی آزادی بیان است؛ اما بر خلاف همه اصول حرفه‌ای با دستکاری، تقطیع، جابجایی و تیترسازی‌های فرا متنی آن را منتشر کرده است. سرانجام این صوت دزدانه و دستکاری شده، مورد دستکاری دوباره و بهره‌برداری کسانی قرار گرفته که در پی‌اهدافی خاص، همواره از آب گل‌آلوده ماهی‌ میگیرند.

اما چند نکته که برای دانشجویانم روشن است؛ ولی چون مطالب در عرصه عمومی مطرح شده، تکرار آن را شایسته می‌دانم:

-همواره مخالف تندروی از سوی هر گروه و جناحی بوده و اشاره‌ام به اندک تندروانی از اصلاح‌طلبان بوده است که در همان زمان هم رفتارشان مورد تایید اکثریت اصلاح‌طلبان و رهبران آن نبوده است. ولی متاسفانه رفتار آنها به پای کلیت اصلاح‌طلبان نوشته شده و می‌شود.

- گفت‌وگوی بی‌سیمی، اشاره به یک روایت برساخته‌ و یا بزرگنمایی شده‌ای است که در همان زمان مجله گل‌آقا نیز در کاریکاتور روی جلد خود با ظرافت به آن طراحی اشاره کرده بود.

- برایم منافع ملی ایران شرط اول اندیشگی و رفتاری است. بنابراین هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم. نگاه انتقادی به رفتار همه احزاب و جناح‌ها لازمه پایبندی به منافع ملی است. همواره کوشیده‌ام چنین باشم.

- بحثی که در کلاس صورت گرفت، پیرامون نقش و رفتار برخی افراد در تنظیم فهرست‌های انتخاباتی بوده است.

دانشجویان حاضر در کلاس گواهی صادق بر نادرستی برداشت‌هایی هستند که برخی فرصت‌پیشگان در پی القای آن هستند. با این‌همه، در آستانه نوروز و سال جدید، لازم می‌دانم اگر برای فرد یا گروهی آزردگی ایجاد شده است، به سهم خود پوزش بخواهم.

غمناک نباید بود از طعنِ حسود ای دل

شاید که چو وابینی خیرِ تو در این باشد

دیگر خبرها

  • چاپ سه‌بعدی استنفورد میلیون‌ها شگفتی در مقیاس کوچک را به نمایش می‌گذارد
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • الشمری: عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند / صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند | صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟
  • پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم
  • عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • گزارش تازه عراق از پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران
  • وزیر کشور عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است