Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-24@03:11:10 GMT

بخور، درمان خشکی چشم در فصل سرما

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۰۹۱۵

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: خشکی چشم شایعترین عارضه چشمی در فصل سرما است که برای پیشگیری و درمان آن می توان از روش بخور دادن با آب ساده در منزل یا محل کار استفاده کرد.به گزارش بلاغ، مینا امین پور افزود: سیستم گرمایش خانگی یا سیستم های موجود در محل کار می‌تواند چشم‌ها را خشک کند و استفاده از دستگاه بخور کمک می‌کند هوای محیط مرطوب بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و باد سرد، همچنین مطالعه‌ مداوم، تماشای تلویزیون و استفاده از رایانه باعث ایجاد خشکی چشم ها می شوند؛ در چنین شرایطی می توان با استراحت دادن به چشم ها و بخور دادن، رطوبت چشم را بازیابی کرد.

این چشم پزشک ادامه داد: خشکی چشم باعث می‌شود سلول‌های سطح قرنیه خشک و به تدریج کنده شوند و زیر آنها زخم به وجود آید، در نهایت اضافه شدن میکروب به این زخم‌ها عفونی شدن آنها را به دنبال دارد.

امین پور اضافه کرد: افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید (التهاب مفاصل) هستند و کسانی که پیوند مغز استخوان انجام داده و رادیوتراپی شده‌اند، اگر دچار خشکی چشم شوند، باید به پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که دچار خشکی چشم هستند، باید تا حد امکان از رفتن به مکان های خیلی سرد یا گرم، بادخیز و پردود دوری کنند، گفت: استفاده از قطره اشک مصنوعی برای درمان خشکی چشم کمک می کند و عینک های محافظ در روزهای پر باد نیز می تواند تا حدی مانع از این عارضه شود.

امین پور توصیه کرد: افرادی که دچار خشکی چشم هستند، بهتر است همیشه قطره اشک مصنوعی همراه خود داشته باشند و هر زمان که احساس کردند شیء خارجی در چشم‌ها است یا زمانی که احساس سوزش کردند، چند قطره از آن را در چشم‌ها بریزند. اشک مصنوعی، یکی از بهترین و بی ‌ضررترین داروها برای مقابله با خشکی چشم است.

این چشم پزشک اضافه کرد: پلک‌ زدن، یکی از راه‌های موثر برای جلوگیری از خشکی چشم‌ها است و زمانی که فرد به دلیل مشغله زیاد فراموش می کند به اندازه کافی پلک بزند، توان چشم‌هایش برای ترشح اشک، کاهش پیدا می‌کند.

امین پور یادآور شد: مصرف میوه‌ها، سبزی و غذاهای آبکی هم می‌تواند نیاز بدن به مایعات را تا حدودی تامین کند و مانع از خشک ‌شدن چشم‌ها شود.

وی با بیان اینکه با افزایش رطوبت خارجی، خشکی و آزردگی چشم‌ها در فصل سرما کمتر می شود، افزود: رژیم غذایی مناسب و مصرف آب کافی هم می‌تواند چشم‌ها را مرطوب نگه دارد و سوزش و خارش آنها را کمتر کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی

۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است.

به گزارش گروه استان‎ها خبرگزاری دانشجو،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سال گذشته اقداماتی برای گذر از تنش آبی انجام شد که آبرسانی به ۵۲۵ روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسان، آبرسانی به سایت‌های مسکن ملی و آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد از مهمترین آن‌ها است.

حسین امامی افزود: توسعه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به طول ۲۶۰ کیلومتر و ساخت مخزن به میزان ۲۰ هزار مترمکعب در خراسان رضوی از دیگر طرح‌های آبرسانی در این استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اکنون ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است که این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه‌ها و نهاد‌های مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

امامی افزود: امسال نیز طرح‌های تامین پایدار آب شرب در این استان شامل حفر، تجهیز، جابه جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و ساخت و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ خواهد بود.

او گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • آخرین وضعیت مصدومان سپاهان/۴ بازیکن در حال درمان
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • داستان شور نمکی‌ها و قصه شیرین کیک‌ و نوشابه بعدازظهر
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • ماموریت ویژه رئال: بارسلونا گل بخور نیست!
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان