Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در جمع تولیدکنندگان و واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی صحبت می‌کرد اظهار کرد: در این شرایط بحرانی ممکن است در برخی موارد بخش خصوصی نادیده گرفته شود و تصمیمات آنی اتخاذ شود که مشکلاتی را برای این بخش ایجاد کند.

وی افزود: در مواردی مطرح می‌شود که کوتاهی شرکت خدمات حمایتی خوب نیست، اما امروز باید بگویم که وضعیت کوتاه این شرکت و بخش خصوصی از نظر کیفی خیلی خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر کسی ادعایی در این باره دارد مستندات آن را به ما ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

کشاورز ادامه داد: کیفیت کوتاهی که برای بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار مناسب است به طوریکه توانسته‌ایم ۹ هزار برند کودی را ثبت کنیم.

وی درباره وضعیت کیفی آفت‌کش‌های بخش کشاورزی نیز گفت: از نظر من راضی‌کننده است هر چند که مطلوب نیست، اما باید توجه داشت که با توجه به شرایط تحریم مشکلاتی برای تامین بخش داشتیم، اما این مشکلات مدیریت و حل و فصل شده است و از نظر تنوع، کیفیت و کارآمدی مناسب است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، وضعیت تدارک کود و سموم بخش کشاورزی را مناسب دانست و گفت: به اندازه سال قبل واردات انجام شده است و مشکلی در این بخش نداریم؛ اما درباره بذر مشکلاتی داریم که قابل رفع است و ما معتقدیم که بخش خصوصی باید در این ارتباط امور را انجام دهد.

کشاورز افزود: در هیچ شرایطی حتی در جمع‌های رسمی غذا مورد تحریم قرار نمی‌گیرد هر چند که مشکلاتی برای واردات ایجاد شده است.

با خشونت و بگیر و ببند مشکلی حل نمی‌شود

وی گفت: در تحریم‌ها مشکلاتی برای کشور بوجود آمد و شرایط از حالت تعادل خارج شد، اما در این شرایط نباید بخش خصوصی دولتی با یکدیگر تند شوند بلکه باید با تعامل امور را پیش ببرند، زیرا با خشونت و بگیر و ببند هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

کشاورزی تصریح کرد: از دولتی‌ها خواهش می‌کنم که روش‌های نظارتی و خشونتی را در تعامل با بخش خصوصی، آخرین گام در نظر گیرند و ما معتقدیم که فعلا در گام اعتماد با بخش خصوصی هستیم و هیچ نگرانی از بابت واردکنندگان بخش خصوصی نداریم.

وی گفت: ما بر اساس اصل اعتماد باید با یکدیگر کار کنیم البته نظارت نیز لازم است تا وضعیتی مانند موبایل در این بخش روی ندهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بنا نداریم که در بخش واردات نهاده‌های کشاورزی مشکلاتی با واردکنندگان مانند داستان موبایل داشته باشیم، زیرا معتقدیم که این امر برازنده بخش خصوصی و وزارت جهاد کشاورزی نیست. برای اینکه نگرانی برای کشاورزان پیش نیاید ما تدارکات خود را در سطح بالایی قرار داده‌ایم که از وضعیت سال قبل بیشتر است.

وی گفت: در شرایطی که ترامپ علیه ایران موجی راه می‌اندازد در فضای مجازی پیام و به طور مرتب به ما اره و تیشه نشان می‌دهد؛ همه فعالیت‌ها و اقدامات ما باید بیشتر شود تا کشاورزان حتی فکری برای نگرانی داشته باشند.

کشاورز افزود: سیاست ما آن است که همه نیاز زارعان خودمان را قبل از سال زراعی تامین و در انبار‌ها ذخیره کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اروپایی‌ها به ما پیام داده‌اند که ما می‌خواهیم به بخش کشاورزی ایران کمک کنیم و این شرکت‌ها اکنون در ایران فعالیت خوبی دارند، اما امیدواریم تولیدات داخلشان (به جای واردات) را بیشتر کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: معاون وزیر جهاد واردات تلفن همراه بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه

سردار محمد عارف سپهری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در راستای حراست و کنترل مرز‌های استان، مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و رصد نوار مرزی به تعدادی متجاوز حامل بار قاچاق مواجه شدند.

وی افزود: مرزبانان با اتخاذ مواضع مناسب، سد راه قاچاقچیان شدند و متجاوزان به محض مشاهده ماموران محموله خود را رها کرده و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و تاریکی شب، به عمق خاک کشور مقابل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی کردستان اضافه کرد: مرزبانان در پاکسازی و بررسی کامل محل ۴۸ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند آیفون را کشف کردند و مانع ورود غیر قانونی این محصول قاچاق به کشور شدند.

سردار سپهری با اشاره به تبعات قاچاق کالا، ادامه داد: مرزبانان این فرماندهی در راستای تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با عزمی راسخ در کنترل نوار مرز و مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق و ممنوعه تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!