Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@06:20:14 GMT

حمایت تمام قد روسیه از برنامه موشکی ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۰۹۶۶

«سرگئی ریابکوف» روز سه‌شنبه درباره فشارهای کشورهای غربی بر برنامه موشکی ایران و مذاکرات موشکی روسیه و آمریکا اظهارنظر کرد. 

به گزارش شبکه المیادین، او گفت که آمریکایی‌ها پیشنهاد مسکو در خصوص برگزاری دور دیگر گفت‌و‌گوها درباره پیمان منع موشک‌های میان‌برد و کوتاه برد هسته‌ای را رد کرده و واشنگتن مسئول شکست گفت‌و‌گوهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا امروز سه‌شنبه گفته روسیه مرتکب «نقض فاحش» پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد شده است. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۲۹ مهرماه سال جاری روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند. 

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. 

روسیه تأکید کرده که تا زمان پایبندی آمریکا به این پیمان پایبند می‌ماند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته هر اقدامی که آمریکا درباره این توافق انجام دهد با حرکتی مشابه تلافی خواهد شد.

ریابکوف در خصوص فشار آمریکا برای گفت‌و‌گو درباره برنامه موشکی ایران نیز گفت: «بسیار دشوار است که بتوان تصور کرد گفت‌و‌گوها در خصوص برنامه موشکی ایران تحت فشارهای آمریکا آغاز شود.»

او تأکید کرد: موج انتقادات در خصوص توسعه برنامه موشکی ایران بی معنا است.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران روسیه کشورهای غربی مسکو وزیر خارجه ریابکوف برنامه موشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد