Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@06:57:30 GMT

دورهمی غول‌های فناوری!

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۰۹۷۳

دورهمی غول‌های فناوری!

نمایشگاه CES ۲۰۱۹ بزرگترین محفل جهانی برای عاشقان فناوری است. این نمایشگاه طی ۵۰ سال گذشته سکوی پرتابی برای شرکت‌های نوآوری و فناوری‌های رو به رشد و جایگاهی جهانی برای معرفی نسل بعدی فناوری‌ها به بازار بوده است.

به گزارش ایسنا؛ CES به عنوان بزگترین نمایشگاه در نوع خود، تمام جنبه‌های صنعت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه بزرگترین غول‌های فناوری و متفکران پیشرو در این حوزه را به خود جذب می‌کند. در نمایشگاهCES ۲۰۱۹  حدود ۵۵ هزار شرکت کننده حضور داشتند. نمایشگاه امسال با حضور بیش از ۴۵۰۰ شرکت حاضر و فضای نمایشگاهی ۲۷۰ هزار متر مربع میزبان بزرگترین شرکت‌های جهان بعلاوه ۱۲۰۰ استارتاپ بود.

بیش از ۱۸۸ هزار فعال حرفه‌ای در حوزه صنعت از جمله بیش از ۶۳ هزار نفر از خارج از آمریکا در لاس وگاس دور هم جمع شدند تا فناوری‌های رو به رشد جهانی را بیش از پیش جلو ببرند. در نمایشگاه امسال ۴۵۰۰ شرکت شامل تولیدکنندگان، توسعه دهندگان و عرضه کنندگان سخت افزارهای مصرفی، محتوا، سیستم های تحویل فناوری و غیره حضور داشتند و یک برنامه کنفرانس با بیش از ۲۵۰ جلسه و بیش از ۱۸۰ هزار نفر از حضار از ۱۵۰ کشور جهان برگزار شد.

نمایشگاه CES نماینده مجموعه صنایع فناوری جهان به ارزش تقریبی حیرت آور ۳۹۸ میلیارد دلار است و رهبران تجاری جهان و متفکران پیشرو این حوزه را به یک گردهمایی که مرتبط ترین مسائل و مشکلات صنعت فناوری پرداخته می‌شود، جمع می‌کند. 

در این نمایشگاه ۱۱ سالن اصلی در فضایی به وسعت ۲۷۰ هزار متر مربع، ۲۴ مقوله فناوری را پوشش داده و در معرض دید علاقمندان می‌گذارند.

مهمترین موارد حوزه‌های فناوری تحت پوشش این نمایشگاه شامل فناوری چاپ ۳ بعدی، فناوری‌های تبلیغات، بازاریابی، محتوا و سرگرمی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و دنیای بازی‌های رایانه‌ای، هوش مصنوعی و رباتیک، فناوری‌های صوتی و تصویری، فناوری‌های مربوط به کودکان، فناوری‌های ورزشی، پول دیجیتال، پهپادها، فناوری‌های تناسب اندام و سلامتی، سیستم‌های پیشرفته خرده فروشی، سینمای خانگی، فناوری خودران، فناوری‌های ردیابی خواب، شهرهای هوشمند، خانه‌های هوشمند، گردشگری، فناوری‌های پوشیدنی و دستگاه‌ها و خدمات بی‌سیم می‌شود.

نمایشگاه CES اولین بار در سال ۱۹۶۷ میلادی در شهر نیویورک برگزار شد. از آن زمان تاکنون هزاران محصول سالانه در این نمایشگاه معرفی شده است که برخی از آنها دنیا را تکان داده و زندگی بشر را متحول کرده‌اند.

فناوری‌های تاثیرگذار معرفی شده در سال‌های گذشته

از جمله خارق العاده‌ترین فناوری‌هایی که در سال‌های گذشته در این نمایشگاه معرفی شده اند می‌توان به دستگاه ویدئو در سال ۱۹۷۰، پخش ویدئو CD در سال ۱۹۸۱، فناوری صوتی دیجیتال در سال ۱۹۹۰، سیستم ماهواره ای دیجیتال در سال ۱۹۹۴، تلویزیون‌های HD در سال ۱۹۹۸، رادیوی ماهواره‌ای در سال ۲۰۰۰، ایکس باکس مایکروسافت و تلویزیون پلاسما در سال ۲۰۰۱، رادیو HD در سال ۲۰۰۴، نمایشگرهای OLED در سال ۲۰۰۸، تلویزیون‌های HD سه بعدی در سال ۲۰۰۹، تبلت و نوت‌بوک و دستگاه‌های اندرویدی در سال ۲۰۱۰، تلویزیون‌های متصل به اینترنت، لوازم خانگی هوشمند و کینکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۱، نمایشگرهای OLED سه بعدی در سال ۲۰۱۲، تلویزیون‌های اولترا HD، OLED خمیده، فناوری خودروهای خودران در سال ۲۰۱۳، پرینترهای سه بعدی، فناوری حسگر، اولترا HD خمیده و فناوری‌های پوشیدنی در سال ۲۰۱۴ و تلویزیون‌های اولترا اچ دی ۴K، واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.

تاریخ برگزاری نمایشگاه در سه سال آینده

نظرسنجی‌های انجام شده از حاضرین در این نمایشگاه حاکی از اینست که اغلب شرکت کنندگان برگزاری این نمایشگاه در طول ایام هفته را ترجیح می‌دهند و تلاش مسئولان برگزاری نیز اینست که بر همین منوال عمل کنند و نمایشگاه به روزهای تعطیل آخر هفته نخورد اما در برخی سال‌های آینده الگوی برگزاری این نمایشگاه طوری خواهد بود که نمایشگاه در تعطیلات آخر هفته برگزار می‌شود. برای مثال نمایشگاه سال آینده در روزهای هفتم تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ (سه‌شنبه تا جمعه)، نمایشگاه سال ۲۰۲۱ در روزهای ششم تا نهم ژانویه(چهارشنبه تا شنبه) و نمایشگاه سال ۲۰۲۲ در روزهای پنجم تا هشتم ژانویه(چهارشنبه تا شنبه) برگزار خواهد شد.

چرا لاس‌وگاس؟

این نمایشگاه از سال ۱۹۷۸ در لاس‌وگاس برگزار می‌شود زیرا این شهر، هتل‌های بسیاری را در خود جای داده و در نتیجه بهترین مکان برای این گردهمایی است.

نمایشگاه بین‌المللی CES، فرصت خوبی برای افراد و شرکت‌هایی است که قصد دارند دستاوردها و اختراعات خود را به دنیا معرفی کنند و در این زمینه به پیشرفت چشمگیری برسند. در واقع این نمایشگاه، یک سکوی پرتاب برای فعالان حوزه فناوری به شمار می‌رود.

پخش زنده مراسم

معمولا شرکت‌های سامسونگ و سونی، میزبان پخش زنده این رخداد هستند. صفحه CES در یوتیوب نیز فیلم‌ها، گفتگوها و یا سخنرانی‌های مربوط به نمایشگاه را منتشر می‌کند.

جالب‌ترین فناوری‌های عرضه شده در نمایشگاه امسال

اولین سشوار بی‌سیم جهان

شرکت "ولوو بیوتی" سشواری بی‌سیم تولید کرده است که با استفاده از نور مادون قرمز کار می‌کند و به موی سر آسیب نمی‌رساند. سشوارهای قدیمی به سبب گرمای زیادی که تولید می‌کنند، پوست سر را می‌سوزانند و گاهی اوقات استفاده از آن‌ها زمان زیادی از کاربر می‌گیرد. شرکت ولوو اعلام کرد که سشوار تولیدی آنها با یک بار شارژ بیش از ۲۰ دقیقه با حرارت متوسط کار می‌کند و می‌تواند موهای بلند را در عرض ۱۰ دقیقه خشک کند.

نسل جدید "دیوار کره‌ای"

شرکت سامسونگ از تلویزیون وال(دیوار) میکرو ال ای دی ۷۵ اینچی با وضوح  ۴Kدر نمایشگاه ۲۰۱۹ CES رونمایی کرد.همانطور که از نامش پیداست، این تلویزیون‌های میکرو ال.ای.دی از میلیون‌ها ال‌ای‌دی کوچک برای ایجاد تصویر استفاده می‌کنند و در نتیجه تمام تصویرهایی که کاربران در آن مشاهده می‌کنند، باکیفیت‌تر و واضح‌تر خواهد بود.

یدک‌کش نامرئی "والئو"

"والئو"(Valeo)، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات یدکی خودرو در فرانسه در نمایشگاه ۲۰۱۹ CES از یدک‌کش هوشمند خود که توسط آن رانندگان می‌توانند جاده و وسائل نقیه پشت خود را به راحتی مشاهده کنند، رونمایی کرد.

این یدک‌کش "XtraVue" نام دارد و طراحی آن بسیار استاندارد است و با دوربین‌هایی که بر روی آن تعبیه شده است، رانندگان می‌توانند به طور کامل وضعیت جاده و وسائل نقلیه پشت یدکش را ببینند. دوربین‌هایی روی سپر یدک‌کش "XtraVue" نصب شده‌اند تا یک تصویر کامل از پشت یدک‌کش را بر روی نمایشگری که روبروی راننده قرار دارد یا از طریق آینه وسط نمایش دهد.

ربات‌های ۴ گانه سامسونگ

شرکت "سامسونگ" در نمایشگاه امسال برای هر نیازی، یک ربات ارائه داد. این غول فناوری در نشست مطبوعاتی لاس‌وگاس، نخستین نمونه از ربات‌های خود را به نمایش گذاشت. ربات‌های سامسونگ، برای اهداف گوناگونی طراحی شده‌اند و می‌توانند به کاربران در انجام دادن کارهای بسیاری کمک کنند.

ربات‌های "بوت کر"(Bot Care)، برای انجام دادن کارهای پزشکی در منزل، "بوت ایر"(Bot Air)، برای بررسی کیفیت هوا و پاکسازی آن، "بوت ریتیل"(Bot Retail)، برای کمک به کاربران در خرید کردن و اسکلت رباتیک "جمز"(Gems) برای کمک به تحرک افرادی که قدرت بدنی پایینی دارند، ابداع شده‌اند.

نخستین گوشی هوشمند خم‌شدنی جهان

یک شرکت چینی، نخستین نمونه از یک تلفن همراه خم شدنی را در نمایشگاه بین‌المللی ۲۰۱۹ CES ارائه داد. صحبت در مورد تلفن‌های همراه هوشمند با قابلیت تا شدن همیشه وجود داشته است اما این تلفن‌ها در "نمایشگاه بین‌المللی سی‌ای‌اس"(CES) امسال واقعا رونمایی شدند. شرکت چینی "رویول"(Royole)، از محصول جدید خود موسوم به "فلکس‌پای"(FlexPai) در نمایشگاه لاس‌وگاس رونمایی کرد. به نظر می‌رسد رویول قصد دارد با ابداع این محصول جدید، با شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ رقابت کند. این دستگاه ۷.۸ اینچی مجهز به نرم‌افزار اندروید، مانند تلفن همراه قابل حمل است و صفحه نمایش یک تبلت را دارد.

بهترین فناوری نمایشگاه CES ۲۰۱۹ از نگاه بازدیدکنندگان

خودتراش "Razor Heated" ساخت تیم نوآوری "GilletteLabs" موفق شد جایگاه بهترین محصول از نظر بازدیدکنندکگان را به خود اختصاص دهد.

در نظرسنجی که درباره بهترین محصولات ارائه شده در نمایشگاه برگزار شد و بیش از ۲۰ هزار نفر در آن شرکت کردند، شش محصول بالای ۱۰۰۰ رای را از آن خود کردند.

مدت زمان نظرسنجی ۲۴ ساعت به طول انجامید و در نهایت خودتراش  "Razor Heated" ساخت تیم نوآوری "GilletteLabs"  موفق شد از نظر بازدیدکنندگان به عنوان بهترین محصول انتخاب شود.

این خودتراش دارای یک نوار فلزی طلایی رنگ است که در کسری از ثانیه گرم می‌شود تا تجربه‌ای شبیه به اصلاح با حوله داغ را ارائه دهد. این نوار فلزی در کسری از ثانیه به دمای کمی بیش از ۴۳ درجه سانتی‌گراد(۱۱۰ درجه فارنهایت) می‌رسد، فوم یا ژل اصلاح یا کف صابونی را که روی پوست‌تان است، گرم می‌کند تا پوست شما اصلاح روان‌تری را تجربه کند.

دو دمای متفاوت برای تنظیم گرما در این خودتراش وجود دارد که شامل حالت ۱۱۳ درجه و ۱۲۲ درجه فارنهایت است. تیغه این خودتراش با روش القایی شارژ می‌شود تا این "اسباب‌بازی مردانه" گرانقیمت را ارزش بیشتری ببخشد.

ایسنا- پرستو توکلی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه CES 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ۲۴ تیم جدید درسال ۱۴۰۲ در پارک فناوری پردیس

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از سه فراخوان برای عضویت در مرکز رشد پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: پس از ارزیابی صورت گرفته ۲۴ تیم جدید در این مرکز فعالیت خود را آغاز کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن علی اکبریان؛ رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس اظهار کرد: در حال حاضر 51 شرکت در این مرکز مشغول به فعالیت هستند. این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله الکترونیک، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، قطعات مصرفی صنایع و ... فعالیت دارند که در سال 1402، بیش از 109 محصول در این شرکت‌ها تولید و به بازار عرضه شده است.

وی افزود: عضویت در مرکز رشد پارک فناوری پردیس از طریق رویداد مسیر است که در سال 1402 سه فراخوان منتشر شد و در مجموع بیش از 170 شرکت و استارتاپ تمایل خود را برای عضویت در این مرکز اعلام کردند.

علی اکبریان گفت: پس از برگزاری رویداد مسیر و آموزش استارتاپ‌ها و شرکت‌ها، تاکنون 24 شرکت جدید به مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس اضافه شدند. البته فراخوان سوم، اسفند سال جاری منتشر شده و فرایند بررسی تیم‌ها و استارتاپ‌ها برای حضور در دوره مسیر ادامه دارد.

نمایشگاه تجهیزات پزشکی کشور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد + تصاویر

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان درخصوص خروج شرکت‌ها از این مرکز هم گفت: در سال جاری، 19 شرکت با طی مراحل رشدیافتگی از این مرکز خارج شده و در پارک فناوری پردیس یا مناطق دیگر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور در سال 1402 در پارک فناوری پردیس برگزار شد و علی اکبریان در این‌باره گفت: در این نشست دو روزه، تجربیات مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس طی مدت 15 سال به اشتراک گذاشته شد. همچنین هم‌اندیشی مدیران مراکز رشد با هدف رشد و توسعه فناوری و کمک به رشد کسب و کار‌های نوپا از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

براساس این گزارش، مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرده و طی این مدت نرخ خروج موفق از مرکز 48 درصد بوده که بالاتر از متوسط آمار‌های جهانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برندگان دنیای فناوری در سالی که گذشت
  • کاهش ضایعات کوپه‌های سنگ هنگام برش با فناوری هوش مصنوعی
  • کارخانه نوآوری مرکز تحقیقات آب راه‌اندازی می‌شود
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری چین
  • حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین
  • دانش‌بنیان‌های ایرانی به نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین می‌روند
  • آغاز فعالیت ۲۴ تیم جدید درسال ۱۴۰۲ در پارک فناوری پردیس
  • فعالیت ۲۴ تیم جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس در سال جاری
  • تولید بیش از ۱۰۹ محصول جدید در مرکز رشد پارک فناوری پردیس
  • حضور ۱۶ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه سلامت کنیا