Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@18:01:22 GMT

قدرت‌نمایی آمریکا برای چین در خاک ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۱۰۱۰

روزنامه سانکئی ژاپن گزارش داد، ارتش آمریکا این طرح را به اطلاع نیروهای دفاع از خود (ارتش) ژاپن رسانده است اما زمان اجرای این آزمایش موشکی مشخص نیست. 
براساس گزارش پایگاه خبری استارز اند استریپس، آزمایش مذکور با دو سامانه انجام می‌شود؛ سامانه راکتی توپخانه‌ای با قابلیت جابجایی بالا و سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مانورها به نظر می‌رسد یک بازدارنده مقابل ناوهای هواپیمابر و کشتی‌های جنگی چین باشد.

سامانه راکتی توپخانه‌ای با قابلیت جابجایی بالا (HIMARS) یک سامانه دوبرد، متحرک، مستقر در زمین است که می‌تواند کشتی‌ها را در دریا هدف بگیرد. سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) هم که ساخت لاکهید مارتین است، حدود ۱۸۶ مایل برد دارد.

مقام‌های وزارت دفاع ژاپن یا ارتش آمریکا هنوز اظهارنظر نکرده‌اند. براساس این گزارش‌، چین در سال‌های اخیر در منطقه هند-پاسیفیک به شدت قدرتنمایی می‌کند و به این رویه، رشد اقتصادی و فناوری نظامی هم افزوده شده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ژاپن چین زمین وزارت دفاع رشد اقتصادی فناوری نظامی چین خاک ژاپن فناوری نظامی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندان، عاقبت قدرت نمایی و تیراندازی راننده با اسلحه

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر تیراندازی و قدرت نمایی با اسلحه توسط راننده سواری پژو در محور مواصلاتی شیراز - فسا، بلافاصله ماموران به محل مذکور اعزام شدند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی موفق شدند پس از لحظاتی تعقیب و مراقبت، خودرو مورد نظر را شناسایی و آن را متوقف و متهم را نیز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در کارنامه کیفری متهم سوابق متعددی وجود دارد، افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد انگیزه متهم از این اقدام مجرمانه، قدرت نمایی در برابر راننده سواری پراید بوده که قصد سبقت از آن را داشته است.

سرهنگ آراوند از کشف یک قبضه اسلحه کلت کمری و تحویل متهم پس از سیر مراحل قانونی به زندان اشاره کرد و گفت: امنیت اجتماعی، خط قرمز پلیس است که در مسیر تحقق این هدف مقدس، مماشات نکرده و از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی حکیمانه
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • قدرت‌نمایی شاگردان شمسایی در روز حذف سامورایی‌ها
  • ببینید | آثار هنری با موضوع قدرت موشکی ایران
  • زندان، عاقبت قدرت نمایی و تیراندازی راننده با اسلحه
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران (فیلم)
  • نمایی از قدرت توانمندی سامانه‌های پدافندی ایران + فیلم
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • قدرت‌نمایی ایران و ناکامی اسرائیل اپوزیسیون را سرخورده کرد
  • پایان قدرت نمایی ۱۴ اراذل و اوباش در سیرجان