Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@13:28:56 GMT

چند درصد از دانشجویان کشور «گل» می‌کشند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۱۰۳۹

چند درصد از دانشجویان کشور «گل» می‌کشند؟

خبرگزاری پانا: سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره مصرف ماده مخدر «گُل» در میان جمعیت دانشجویی کشور سخن گفت.

پرویز افشار درباره آخرین آمار‌ها از وضع مصرف مواد مخدر در میان جمعیت دانشجویی کشور گفت: آخرین ارزیابی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با کمک وزارت علوم انجام شده بود، نشان داد که در سال ۱۳۹۰ میزان مصرف مواد مخدر در میان جمعیت دانشجویی وابسته به وزارت بهداشت یعنی دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۲ درصد و میزان مصرف مواد در میان جمعیت دانشجویی وابسته به وزارت علوم ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد بوده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: بعدا اخبار جسته و گریخته‌ای رسید که میزان مصرف مواد با توسعه مخدر «گُل» در جمعیت دانشجویی مقداری بالاتر رفته است.

وی درباره اقدامات پیشگیرانه ستاد برای کاهش مصرف مواد در میان جمعیت دانشجویی گفت: اقدامات بسیار مهمی با وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان، مرکز مشاوره دانشجویی و معاونت فرهنگی وزارت علوم آغاز شده است که یکی از مهم‌ترین این اقدامات راه‌اندازی کانون‌های همیاران سلامت روانی - اجتماعی دانشجویان است.

افشار با اشاره به فعالیت کانون‌های همیاران سلامت روانی - اجتماعی دانشجویان توضیح داد: این کانون‌ها از جنس دانشجویان است و هیچ نهاد غیردولتی در آن دخالت ندارد. در واقع این کانون‌ها مثل بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و کمیته فرهنگی-اسلامی دانشگاه است. البته در این مراکز نگاه‌های سیاسی، صنفی و مذهبی وجود دارد که این موضوع در کانون‌های همیاران سلامت وجود ندارد و نگاهشان فقط پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: با مداخله کانون‌های همیار سلامت دانشجویان، آمار و اطلاعات رسیده از وزارت علوم حاکی از این است که سیر مصرف مواد مخدر در جمعیت دانشجویی به ویژه ماده مخدر «گُل» رو به کاهش است، البته نه به این معنا که به صفر برسد یا به شدت کم شود بلکه شیب تند آن کاهش یافته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: دانشجویان مواد مخدر گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی از سوی سازمان امور دانشجویان به منظور بروز خلاقیت دانشجویان و همچنین گسترش استفاده از فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های ورزشی، با حضور کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشوردر ۳ حوزه ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

دانشجویان می‌توانند از امروز ۲۷ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد/ مهلت ثبت نام تا ۲۵ اردیبهشت
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • افزایش مسمومیت کودکان با مواد مخدر در درگز
  • سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است
  • انتقادات صریح عباس عبدی : فکر می کنند با پرداخت قدری پول و اعتبار، مردم برای ازدواج و فرزندآوری صف می‌کشند؟ مشکل اصلی جوانان سقوط اقتصاد و درآمدست
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور در نوروز
  • انتقادات صریح عباس عبدی: فکر می کنند با پرداخت قدری پول و اعتبار، مردم برای ازدواج و فرزندآوری صف می‌کشند /مشکل اصلی جوانان سقوط اقتصاد و درآمدست
  • ۳۸۰ کیلو مواد مخدر در محور اهواز به کرخه کشف شد