Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@01:53:10 GMT

عربستان ژست حمایت از فلسطین گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۱۰۹۱

کابینه سعودی در جریان نشست امروز خود، ژست حمایت از فلسطینی ها گرفت.

در جلسه کابینه سعودی به ریاست سلمان بن عبدالعزیز از شورای امنیت خواسته شده است که به مسئولیت خود در قبال حملات صهیونیستها به فلسطینی ها و دیگر اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله شهرک سازی و چنگ انداختن بر اراضی فلسطینی ها عمل کند و دخالت فوری برای توقف شهرک سازی به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که روابط پنهان و آشکار سعودی ها با رژیم صهیونیستی بر احدی پوشیده نیست و گزارش رسانه ها گواه این مدعاست که روابط میان ریاض و تل آویو روز به روز گرم تر می شود و موضوع فلسطین اهمیتی برای سعودی ها ندارد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای امنیت رژیم صهیونیستی رسانه فلسطین رژیم صهیونیستی رسانه شورای امنیت فلسطین حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند

هیات دولت عربستان سعودی امروز (سه شنبه) بار دیگر از جامعه جهانی خواست به مسوولیت هایش درباره متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه عمل کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربستانی، هیأت دولت این کشور همچنین تأکید کرد ریاض از حق ملت فلسطین در زمینه تعیین سرنوشتشان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز هفته گذشته به دنبال وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد ممانعت بر سر این امر به تقویت سرکشی اسرائیل و ادامه نقض قوانین بین المللی می انجامد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، به تقویت سرکشی رژیم اشغالگر اسرائیل و ادامه نقض قوانین بین المللی بدون وجود هیچ عامل بازدارنده ای در این زمینه کمک می کند و هیچ گونه کمکی به برقراری صلح نخواهد کرد.

وزارت خارجه عربستان همچنین تأکید کرد: بار دیگر از جامعه جهانی می خواهیم به مسوولیت هایش در زمینه توقف تجاوزگری اشغالگران اسرائیلی به غیر نظامیان در غزه، حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت شان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس بر اساس طرح صلح عربی و قطعنامه های بین المللی ذیربط عمل کند.

با گذشت ۲۰۰ روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در این باریکه در گزارشی اعلام کرد: پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر در جرگه شهیدان و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

این گزارش با دسته بندی شهدای یاد شده آورده است: در طی این ۲۰۰ روز، ۱۴ هزار و ۷۷۸ کودک بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند و ۳۰ نفر از کودکان نیز به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده اند. در همین مدت، ۹ هزار و ۷۵۲ نفر از زنان نوار غزه نیز بر اثر حملات ددمنشانه ارتش رژیم اسرائیل به شهادت رسیده اند. صهیونیست ها در طی این مدت ۴۸۵ نفر از کادر درمان، ۶۷ نفر از کارکنان هلال احمر و نهادهای امدادی و ۱۴۰ نفر از خبرنگاران را هدف قرار داده و به شهادت رسانده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد + فیلم
  • تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد