Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همکاری آموزش و پرورش با شهرداری‌ها و شورای شهر برای تحقق قانون شورا‌های آموزش و پرورش، اظهار کرد: به تدریج در شهر تهران اقدامات رو به جلویی برای تحقق قوانین شورا‌های آموزش و پرورش داشتیم و در این مسیر آقای حناچی شهردار جدید تهران و شورای شهر ارتباط خوبی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش تهران ادامه داد: چالش اصلی ما در آموزش و پرورش تهران تغییر کاربری‌های زمین‌های مازاد است که شهرداری و شورای شهر معتقدند اگر این زمین‌ها را بفروشیم نمی‌توانیم فضای برای آموزش داشته باشیم که این دغدغه درستی است، اما هدف ما برای زمین‌هایی است که امکان کاربری آموزشی ندارند مطرح است.

وجود زمین ‌های کوچک بدون استاندارد در مدارس

فولادوند با اشاره به اینکه زمین‌های مازاد با متراژ کم در اغلب مناطق تهران وجود دارد، گفت: اکنون مسئله اصلی در مناطق مرکزی تهران است که باید فضای آموزشی در این مناطق تأمین شود و زمین‌های با متراژ پایینی داریم که می‌تواند با تغییر کاربری و تأمین فضای آموزشی مؤثر باشد.

وی درباره تحقق بند‌های دیگر قانون شور‌های آموزش و پرورش و دریافت عوارض شهرداری‌ها تا ۵ درصد، اظهار کرد: ابهاماتی در این مورد وجود داشته است که این موضوع را از طریق کمیسیون مجلس و دستگاه‌های مربوطه مطرح کردیم و به نفع ما رأی دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران بیان کرد: همانطور که در شهرستان‌های استان تهران بند‌های مربوط به قانون شورا‌ها را اجرا کردیم و توفیقات خوبی داشتیم، در حال رایزنی هستیم تا در شهر تهران هم ارتباط با مسئولان ذیربط برقرار شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مدارس آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: از تغییر کاربری در اراضی زراعی به وسعت ۶۵ هکتار و به ارزش بیش از ۵,۲۰۰ میلیارد تومان در کرج، پیشگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز و به نقل از دادگستری استان البرز، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج برای مقابله به موقع با تغییر کاربری‌ها، اظهار کرد: در پی گزارش اراضی اداره جهاد کشاورزی شهرستان کرج در خصوص شروع به تغییر کاربری غیرمجاز در محدوده حریم منطقه دو شهرداری کرج، دادستانی کرج دستور قضائی به منظور اجرای قانون در این محدوده را صادر کرد.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات مقابله‌ای و آزادسازی در راستای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی بوده است، افزود: در این عملیات که با حضور نماینده دادستان، یگان امداد استان، کلانتری محمد شهر، شهرداری منطقه دو کرج، ادارات خدمات رسان برق و حفاظت اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج اجرایی شد نسبت به آزادسازی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در وسعت حدود ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی اقدام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ارزش اراضی آزادسازی شده را پنج هزار و دویست میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک و قطعه بندی به تعداد ۲۵ مورد، دیوارکشی ۲۵ مورد، بنا و سایبان و فضای سرپوشیده ۲ مورد، گودبرداری و استخر تفریحی ۳ مورد، محوطه‌سازی ۱۷ مورد، دپوی مصالح ۱۰ مورد و انشعاب غیرمجاز ۱۵ مورد اعمال قانون شد.

مددی با هشدار نسبت به عوامل ایجاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز، گفت: استان البرز با توجه به استفاده از سامانه‌های نوین و ماهواره‌ای، رصد دقیقی و هوشمند در خصوص هرگونه اقدام به تغییر کاربری انجام می‌دهد و با اقدامات و برنامه‌هایی که منجر به آسیب به اراضی کشاورزی می‌شود به سرعت برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر 746574

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیشابوربا رصد ماهواره‌ای
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز