Web Analytics Made Easy - Statcounter

رنگ کردن مو‌ها یکی از راحت‌ترین کار‌هایی است که می‌توانیم برای ایجاد تغییر و تنوع در ظاهر خود انجام دهیم، اما این کار در حقیقت به مهارت زیادی نیاز دارد. چون مسائل زیادی هست که قبل از رنگ کردن موها، حین و بعد آن باید در نظر داشته باشیم و رعایت کنیم. در ادامه به ۱۰ مورد از رایج‌ترین و بزرگ‌ترین اشتباهاتی می‌پردازیم که هنگام رنگ کردن مو‌ها مرتکب می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- موهایتان را یکباره از یک رنگ خیلی تیره به یک رنگ خیلی روشن تبدیل می‌کنید

تنها راه تبدیل مو‌های تیره به روشن، صبوری است. در اغلب موارد، برای رسیدن به نتیجه‌ی مورد نظر، مو‌ها باید بیشتر از یک بار رنگ شوند.

بهترین راه این است هر بار که موهایتان را رنگ می‌کنید، کمی روشن‌تر رنگ شان کنید. این روش صدمه‌ی کمتری به موهایتان می‌زند تا اینکه بخواهید فقط در یک جلسه، پروسه‌ی رنگ کردن مو‌ها را دو بار انجام دهید. به علاوه، روشن کردن تدریجی مو‌ها این مزیت را دارد که اگر تا به حال تجربه‌ی بلوند کردن موهایتان را نداشته اید، به خودتان فرصت می‌دهید که به تدریج با ظاهر روشن‌تر مو‌های خود کنار بیایید و به آن عادت کنید.

۲- رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنید که زود پاک می‌شوند

رنگ‌های پررنگ و انواع قرمز و بنفش زودتر از رنگ‌های طبیعی پاک می‌شوند و بنابراین به رسیدگی بیشتری نیاز دارند.

رنگ‌های طیف قرمز به این دلیل زود از بین می‌روند که مولکول‌های رنگ موی قرمز بزرگ‌تر از مولکول‌های رنگ‌های دیگر هستند و بنابراین نمی‌توانند به اندازه‌ی رنگ‌های دیگر به عمق مو‌ها نفوذ کنند. همین مسأله، شستن و تمیز شدن مو‌های قرمز رنگ را راحت‌تر کرده است.

انتخاب یک رنگ موی روشن‌تر یا انجام رسیدگی‌های لازم (در خانه یا آرایشگاه) به طور منظم می‌تواند به شما کمک کند رنگ مو‌های خود را بهتر حفظ کنید.

۳- ریشه‌ موهایتان را دیر به دیر رنگ می‌کنید

عقب انداختن کار رنگ کردن ریشه‌های موها، پروسه‌ی رنگ کردن را چه برای خودتان و چه برای آرایشگرتان سخت‌تر می‌کند و حتی می‌تواند باعث یکدست نشدن رنگ مو‌ها شود.

ریشه‌های مو‌ها باید هر ۶ یا ۸ هفته رنگ شوند. پوست کف سر تولید حرارت می‌کند و همین مسأله می‌تواند خیلی زود رنگ مو را تغییر دهد، بنابراین وقتی مو‌ها به قدری رشد می‌کنند که دیگر تماسی با کف سر ندارند، مو‌ها یکدستی رنگ خود را از دست می‌دهند.

روش‌های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که شما یا آرایشگرتان می‌توانید آن‌ها را انجام دهید، اما برای اینکه در زمان و پول صرفه جویی کنید، بهترین راه این است که ریشه‌های موهایتان را به موقع و قبل از آنکه تبدیل به مشکل بزرگ تری شوند، رنگ کنید.

اگر به دنبال روشی هستید که به رسیدگی کمتری نیاز داشته باشد، شیوه‌ی بالیاژ برای این منظور مناسب است. این شیوه از روشن سازی مو‌ها به رسیدگی و مراقبت بسیار کمتری نیاز دارد.

۴- شامپو و نرم کننده‌ی موهایتان را عوض نمی‌کنید

اگر موهایتان را رنگ کرده اید، بهتر است از شامپو‌ها و نرم کننده‌های موی بدون سولفات استفاده کنید. کفی که از شامپو‌ها تولید می‌شود، به خاطر سولفات درون آن‌ها است، اما این ماده می‌تواند چربی طبیعی مو‌ها و کف سر را از بین ببرد. همین مسأله، روند پاک شدن رنگ مو‌ها را سرعت می‌بخشد.

۵- رنگ کردن موهایتان را به دست یک آرایشگر ماهر نمی‌سپارید

بسیاری از آرایشگر‌هایی که کار رنگ کردن مو‌ها را انجام می‌دهند، تجربه و مهارت لازم را ندارند.

بنابراین، وقتی می‌خواهید برای رنگ کردن موهایتان به آرایشگاهی بروید، در مورد آنجا پرس و جو کنید و نمونه کار‌های آن‌ها را ببینید. تحقیق درباره‌ی آرایشگری که قرار است موهایتان را رنگ کند، اهمیت زیادی دارد.

۶- رنگ پوست‌تان را در نظر نمی‌گیرید

به هر رنگ پوستی، طیف‌های خاصی از رنگ مو می‌آید؛ مثلاً به بعضی‌ها بلوند سرد می‌آید و به بعضی دیگر هم بلوند گرم.

رنگ طبیعی مو‌های خود را در نظر داشته باشید و درباره رنگ موی مناسب خود با آرایشگرتان هم مشورت کنید. این کار به شما کمک می‌کند که مناسب‌ترین رنگ موی ممکن را برای خود پیدا کنید.

۷- از وسایل حرارتی زیاد استفاده می‌کنید

اگر از وسایل حرارتی برای حالت دادن موهایتان زیاد استفاده می‌کنید و در عین حال، اخیراً هم موهایتان را رنگ کرده اید، لازم است که استفاده از این وسایل را کمتر کرده یا از روش‌های پیشگیرانه استفاده کنید.

استفاده از محصولات ضد حرارت و دیگر محصولات نرم کننده، هنگام کار با وسایل حرارتی و به ویژه درصورتی که مو‌ها بلوند شده باشند، اهمیت زیادی دارد. در این حالت، اگر از مو‌ها مراقبت نشود، بسیار آسیب پذیر و شکننده می‌شوند.

۸- به اندازه‌ کافی صبر نمی‌کنید تا موهایتان خوب رنگ بگیرند

تمام پروسه‌ی رنگ کردن می‌تواند فقط ۲ ساعت یا حتی ۸ ساعت زمان ببرد. مدت زمان این پروسه را قبل از شروع به رنگ کردن در نظر بگیرید تا به هر دلیلی مجبور نشوید کارتان را با عجله و زودتر از زمانی که باید تمام کنید.

۹- از مو‌های خود در برابر کلر محافظت نمی‌کنید

کلری که در آب استخر‌ها و مکان‌های تفریحی مشابه وجود دارد می‌تواند به مو‌ها صدمه بزند، به ویژه اگر مو‌ها رنگ شده باشند.

برای آنکه کلر کمتری جذب موهایتان شود، می‌توانید قبل از ورود به آب کلر دار، موهایتان را با آب سرد و بدون کلر خیس کنید. علاوه بر این، می‌توانید از کلاه شنا هم استفاده کنید.

۱۰- موهایتان را زود به زود کوتاه نمی‌کنید

از آنجایی که رنگ کردن می‌تواند مو‌ها را ضعیف‌تر کند، یک کوتاهی مختصر، هر دو ماه و نیم یک بار سلامت موهایتان را حفظ خواهد کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پوست مو رشد صرفه جویی مو سلامت پوست پول رشد صرفه جویی مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوت سرنوشت

  وای که اگر در این شش هفته منتهی به لیگ، داوری بد سوت بزند، تصمیم اشتباه بگیرد‌ یا پنالتی نادرستی را بگیرد، آنگاه ممکن است معادلات همگی تغییر کند؛ جای قهرمان عوض شود‌ یا این‌که یک تیم سهمیه از دست بدهد. داوران سوت به دست این هفته‌ها روی تیغ راه می‌روند. با توجه به سبقه مشکلات و اشتباهات داوری پیش‌بینی می‌شود مسأله داوری چالش‌برانگیزترین موضوع هفته‌های پایانی لیگ باشد. 
   
خطر لیست سیاه
کار داوران سخت‌تر از هر زمانی است. استقلال و پرسپولیس فقط یک امتیاز با هم فاصله دارند. در آن سو سپاهان و تراکتور هم برای رتبه سوم جدول می‌جنگند. ملوان هم با شانس زیاد در گرفتن سهمیه آسیایی تلاش می‌کند. یک سوت اشتباه ممکن است زمین و زمان را به هم بریزد و زحمات یک فصل تیم‌ و تیم‌ها را هدر دهد. وای به حال داوری که در این شش هفته پایانی، سوت اشتباه بزند آن‌گاه دیگر در امان نخواهد بود و از زمین و آسمان برایش انتقاد و هجو می‌بارد. ممکن است چنین داوری حتی از سوی فدراسیون هم وارد لیست سیاه شود. به اندازه تیم‌های مدعی حالا داوران هم کار بسیار سختی دارند. 
   
تغییر سرنوشت
کارناوال اشتباهات داوری کمرشکن بود. از فصل‌های گذشته که بگذریم همین فصل هم مملو از اشتباهات قاضیان سوت به دست بود. از اعلام پنالتی‌هایی که کاملا اشتباه بود و نگرفتن پنالتی‌هایی که صددر‌صد پنالتی بودند، از کارت‌هایی که به اشتباه داده شد و کارت‌هایی که به اشتباه داده نشد. تکرار هر یک از این موارد در روزهای پایانی لیگ به شدت ویران‌کننده است. داوران انگار روی زمین پر از مین راه می‌روند. یک قدم کج، همه چیز را روی هوا می‌برد؛ یک سوت اشتباه سرنوشت‌ها را تغییر می‌دهد، گریه را تبدیل به لبخند و لبخند را تبدیل به گریه می‌کند. بدتر از همه، این سوت‌های اشتباه ممکن است سایه یک تیم را از روی جام بردارد و نقش تیم دیگری را روی آن بیندازد که هیچ چیز بدتر از این نیست. 
   
انتخاب نهایی
کمیته داوران فدراسیون فوتبال از همین الان برای انتخاب داوران هفته‌های پایانی دست به کار شده است و البته که کار بسیار سختی دارد. با توجه به دیدارهای استقلال و پرسپولیس به نظر می‌رسد کار سرخ‌ها در هفته‌های منتهی به اتمام لیگ بسیار سخت‌تر است و شاید انتخاب داور برای بازی‌های این تیم با حساسیت بیشتری دنبال شود. به هر حال با توجه به تجربه‌ای که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری بابت اشتباهات سهوی داوران از سر گذرانده‌اند، نمی‌توان انکار کرد که هفته‌های نگران‌کننده‌ای در انتظار است. یعنی می‌شود یک لیگ تمام شود و هفته‌های پایانی آن عاری از هرگونه اشتباه داوری باشد؟

دیگر خبرها

  • گل جیدن بوگل به منچستریونایتد روی اشتباه آندره اونانا (منچستریونایتد 0-1 شفیلدیونایتد)
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • سریال «مامان اشتباه می‌کند» از قاب شبکه تهران
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • (ویدئو) اشتباه ادبی مهران مدیری در برنامه‌اش
  • ببینید | اشتباه باورنکردنی ادبی مهران مدیری در برنامه‌اش؛ چه شد؟
  • سوت سرنوشت
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید