Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی امینی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت پسماند های شهر قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پسماند عفونی گفت: در حال حاضر همه بیمارستانهای قزوین دستگاه بی خطر ساز دارند و زباله های عفونی را بی خطر می کنند و زباله ها میکرو ارگانیسم زنده ندارند.

وی بیان کرد: ۳۴۹ مرکز درمانی خصوصی در قزوین تحت پوشش طرج بی خطر سازی هستند که به سایت ویژه محمد آباد منتقل می شود که در تاکستان  ۳۳ مرکز، در شهرستان البرز ۵۷ مرکز و در بوئین زهرا ۴۷ مرکز پسماندهای عفونی خود بی خطر سازی کرده و به سایت محمدآباد منتقل می کنند و پسماندهای آبیک هم به نظر آباد منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی تصریح کرد: آزمایشها روی دستگاه اتوکلاو هم شیمیایی است و هر هفته اعلام و هر ماه آزمایش می شود تا خطری نداشته باشد.

وی یادآورشد: روزانه هشت هزار لیتر پسماند شیمیایی از شش استان به سایت محمد آباد منتقل می شود که ۴۷ هزار کیلو وارد شده از تهران و  ۴۳۳۹ کیلو از قزوین بوده است.

امینی اظهارداشت: بیش از ۱۱۷۰ تن پسماند ساختمانی در سایت تخلیه شده است و روزانه سه هزار تن تولید ساختمانی و عمرانی داریم که متوسط آن ۲ هزار تن است و کارهای آنالیز داریم که توجیه اقتصادی داشته باشد ولی باید شهرداریهای استان ملزم به رعایت شیوه نامه ها شوند.

تفکیک ۲.۵ درصدی زباله از مبدا به ۱۰ درصد می رسد

وی بیان کرد: روزانه ۲۸۰ تن زباله در شهر قزوین تولید و به سایت محمدآباد منتقل می شود که در تفکیک زباله از مبدا از برنامه عقب هستیم و باید میزان ۲.۵ درصد کنونی را به ۱۰ درصد برسانیم.

امینی یادآورشد:تفکیک در مبدا در دو بخش کوتاه مدت و دراز مدت است که در این راستا یک اداره تخصصی بنام پردازش دفع و پسماند و کارگروه فنی سازمان شکل گرفت که در هدایت برنامه ها موثر بوده است.

وی افزود: گسترش طرح تفکیک در منطقه یک با مشارکت ۵۰۰ خانوار برای جمع آوری مواد قابل بازیافت، آموزش چهره به چهره در مدارس و ۵۰ مهد کودک، افزایش ناوگان خرید به تعداد ۵۰ غرفه در منطقه دو، تعداد  ۷۰ مورد در منطقه سه ایجاد و ۱۰ ناوگان و ۸ هزار مخزن پلاستیکی هم خریداری شد.

مدیر سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: جمع اوری پسماند خشک روزانه ۶۵۴ تن است که ۲.۵۷ درصد در مبدا تفکیک می شود که باید آن را به ۱۰ درصد برسانیم.

امینی افزود: ساخت غرفه های بازیافت در مناطق سه گانه شهرداری انجام شده و غرفه گذاری بازیافت در محلات به نام سرای بازیافت هم راه اندازی می شود.

وی گفت: اجرای طرح های مطالعاتی، افزایش تعداد غرفه ها، پیش بینی نرم افزار تفکیک در مبدا، اصلاح پیمانهای تفکیک، افزایش بودجه ستاد تفکیک و بهره گیری از مشارکت سازمانهای مردم نهاد از برنامه های سازمان پسماند است.

امینی یادآورشد: روزانه هشت هزار لیتر پسماند شیمیایی از شش استان وارد لند فیل سایت محمد آباد منتقل می شود که ۴۷ هزار کیلو وارد شده از تهران و  ۴۳۳۹ کیلو از قزوین بوده است.

امینی بیان کرد: لندفیل سایت محمد آباد تا سه سال آینده پر می شود و باید دستگاه کم پکتور خریداری شود که ۳.۵ میلیاردتومان اعتبار و برای خط پردازش هم ۱۰ میلیارد تومان لازم داریم و تکمیل فضای سبز در ۲۱ هکتار در دستور کار است و ۵۰ هزار تن کمپوست انبار شده نیز باید تعیین تکلیف شود.

وی گفت: برای انتقال کمپوست که ۲۰ هکتار فضا را اشعال کرده بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است که باید فرآیند اصلاح شود تا کمپوست قابل استفاده باشد.

کد خبر 4514397

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری قزوین محمد امینی مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» افزود: ۱ تا ۷ اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است بنابراین تمام تلاش ما این است که با امکانات موجود و اطلاع‌رسانی وسیع، ویژه برنامه‌های این هفته را باشکوه‌تر برگزار کنیم چراکه آگاه‌سازی امروز، تاثیر به‌سزایی در ارتقای سلامت آینده‌سازان کشور دارد.

دیگر خبرها

  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر