Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:33:22 GMT

واکنش عراقی‌ها به پوشش همسر وزیزخارجه فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۱۴۴۴

واکنش عراقی‌ها به پوشش همسر وزیزخارجه فرانسه

وزیر امور خارجه فرانسه که از روز دوشنبه در عراق بسر می برد، در آخرین مرحله از سفر خود امروز در نجف پس از دیدار با یکی از مراجع، از فتوای مشهور آیت الله سیستانی برای جهاد علیه داعش قدردانی کرد.

به گزارش «تابناک» ایرنا، 'ژان ایو لودریان' روز سه شنبه در نجف اشرف پس از حضور در حرم مطهر امام علی (ع) به دیدار یکی از مراجع تقلید این شهر رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از دیدار با آیت الله 'محمد سعید حکیم' از مراجع تقلید نجف اشرف، در گفتگو با خبرنگاران، در مورد فتوای مشهور آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق در وجوب کفایی جهاد با گروهک تروریستی تکفیری داعش سخن گفت.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: قدردان فتوای مرجعیت دینی عراق که در سال 2014 برای مقابله با داعش صادر شد هستیم.

لودریان همچنین مدعی قدردانی فرانسه از روحیه اعتدال مراجع نجف شد اما درباره تبدیل فرانسه به مامنی برای تروریست ها از نقاط مختلف جهان چیزی نگفت.

وی گفت: نخستین وزیر خارجه فرانسه است که تاکنون به نجف سفر کرده است.

در همین حال حضور همسر وزیر امور خارجه فرانسه در شهر نجف اشرف با پوشش اسلامی، مورد توجه کاربران فضای مجازی عراق قرار گرفت.

برخی کاربران به بهانه پوشش همسر لودریان، سفر وزیر فرانسوی، حضور در حرم امام علی (ع) و دیدار وی با یکی از مرجع تقلید نجف را در کنار سیاست و قوانین سرکوب حجاب در فرانسه قرار داده و مورد سوال قرار داده اند.

وزیر امور خارجه فرانسه طی دو روز اقامت در عراق با مقامات عالی این کشور در بغداد و اربیل دیدار و درخصوص روابط دوجانبه و تحولات عراق و منطقه با آنان گفتگو کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لودریان وزیر خارجه فرانسه سفر به عراق پوشش حجاب عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی راز مراجع تقلید، هزینه سفر حج را بسیار بالا دانست به نحوی که برخی افراد را بعد از چند سال از استطاعت خارج کرده است.

 آیت الله مکارم شیرازی روز پنجشنبه در دیدار نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت، با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج، تصریح کرد: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسأله باعث شده کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

وی مشکلات حج را زیاد، ولی قابل حل دانست و اظهار داشت: حج سفر بسیار پربرکتی است، اما سال به سال مشکل‌تر می‌شود، که لازم است با تدبیر مشکلات را برطرف کرد.

این مرجع تقلید یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان کرد و افزود: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می‌شود که باید به آن توجه کرد.

آیت الله مکارم شیرازی، فلسفه حضور بعثه‌های مراجع عظام تقلید در حج را خدمت رسانی به حجاج دانست و تصریح کرد: چنانچه بعثه‌های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می‌شوند، لذا شایسته است زمینۀ حضور آنان تسهیل شود.

وی با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان ها، بیان کرد: روحانیون کاروان‌ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر
  • اردن: منطقه بیش از هر زمان نیازمند آرامش است
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟