Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلاحتی با بیان اینکه اسلامی بودن نظام شرط اساسی است، گفت: کسانی باید در حاکمیت باشند که اصول و مبانی اسلام را در زندگی جمعی و فردی خود پیاده کرده باشند.

«فرهاد فلاحتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند در آستانه فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ماهیت استکبار ستیزی دارد و مردم برای مبارزه با استعمار و استکبار قیام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم پهلوی آلت دست آمریکا بود، گفت: نفس حرکت مردم در انقلاب برای مبارزه با این نوع حکومت بود به همین خاطر است که در چهل سال گذشته شاهد بیشترین دشمنی های آمریکا با انقلاب اسلامی بودیم.

 

ایستادگی چهل ساله مردم و نظام در برابر هجوم ها و ترورهای دشمن

وی بیان کرد: اگر نظامی با شعار«نه شرقی و نه غربی» روی کار بیاید طبیعی است که دشمنی های زیادی برای آن پیش بیاید و تمام عناصر شرق و غرب برای ساقط کردن این نوع حکومت تلاش کنند به همین دلیل در طول 40 سال گذشته شاهد انواع ترورها در ایران بودیم.

 

فلاحتی با توجه به اینکه صدمات فراوانی را از دشمن در طول 40 سال گذشته دیدیم، افزود: اما مردم و نظام ایستادگی کردند و علی رغم آن ترورها، صدمات و هجوم ها جلو آمدند و با شکوه و اقتدار به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی رسیدند.

 

تبیین نشدن درست جریان انقلاب برای جوانان

نماینده قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه شناساندن انقلاب و اهدافش به جوانان قصور و کوتاهی صورت گرفته است، ادامه داد: رسانه های گروهی و متولیان انقلاب در این قضیه توجه کمتری داشته اند و جریان انقلاب به خوبی و به درستی برای جوانان تبیین نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه جوانان به بسیاری از مسائل انقلاب اسلامی دسترسی ندارند، گفت: این مسائل توسط رسانه های خارجی و معاند تحریف می شود؛ تفاوت فاحشی بین روحیه جوانان امروزی و جوانان سال 56 وجود ندارد و جوانان امروزی به همان اندازه جوانان دیروز دشمن شناس هستند.

 

«استقلال آزادی جمهوری اسلامی» مهم ترین شعار انقلاب اسلامی

فلاحتی با بیان اینکه هر انقلاب را از شعارهای آن می توان شناخت، افزود: یکی از مهم ترین و کلیدی ترین شعارهای انقلاب «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» بود و جمهوری به این معنا که رای مردم در همه جا تاثیر می گذارد.

 

نماینده قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه در کنار جمهوریت، اسلامی بودن نظام شرط اساسی است، ادامه داد: به این معنا که قانون اساسی باید بر اساس مبانی اسلامی تنظیم شود و باید تمامی قوانین زیر دستی ما از کتاب الله منشعب شده باشد.

 

امروز روی پای خود ایستاده ایم

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از اهداف انقلاب موفق بوده ایم، گفت: به دنیا توانستیم نشان دهیم که درست جلو آمده ایم و در بسیاری از مسائل انقلاب اسلامی به عنوان یک کشور مستقل شناخته می شود و امروز روی پای خودمان ایستاده ایم.

 

فلاحتی با بیان اینکه قبل از انقلاب، کشور برای ساده ترین مصنوعات خودش نیاز به شرق و غرب داشت، افزود: اما اکنون خودش تولید کننده آن اجناس است و قوی ترین مغزها را به دنیا صادر می کند و جایگاه وسیعی در زمینه علمی در دنیا دارد و پای به بلوغ فکری قرار داده است و این درخت از این به بعد میوه می دهد و شکوفا تر می شود.

 

نماینده قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اکنون بعد از 40 سال باید ببینیم آیا به اهداف انقلاب رسیده ایم و آیا اقشار پر در آمد و کم در آمد به هم نزدیک شده اند و آیا فساد به حداقل رسیده و چه میزان شکاف تبعیض در جامعه پر شده است؟

 

لزوم توجه رهنمودهای مقام معظم رهبری برای حرکت در مسیر انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه مبنای نظام اسلامی، مبنای الهی است، گفت: کسانی باید در حاکمیت باشند که اصول و مبانی اسلام را در زندگی جمعی و فردی خود پیاده کرده باشند و آیا همه مدیران در طول چهل سال این گونه بودند که باید بگوییم خیر این گونه نبوده است.

 

نماینده قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلانی در پایان خاطرنشان کرد: تصمیماتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و سخنرانی چند سال اخیرشان درباره مقابله با فساد و اشرافی گری و حرکت به سمت مردمی شدن همه حاکمیت نشان می دهد که باید مسیر انقلاب را به درستی حرکت کنیم تا به اهداف انقلاب بهتر و بیشتر از گذشته برسیم.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح پروژه سفر رئیس جمهور حسن روحانی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان تودیع و معارفه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرگزاری شبستان سقوط هواپیما روحانی مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ کسب جایزه ملی در جشنواره شعر دفاع مقدس و کنشگری به هنگام در رویداد‌ها و بزنگاه‌های مختلف از دلایل انتخاب این شاعر انقلابی به عنوان چهره هنر سال عنوان شد.
آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره هنر انقلاب در خراسان شمالی امروز در مجتمع ایثار بجنورد برگزار و مرضیه براتی (شاعر) به عنوان چهره سال هنر انقلاب خراسان شمالی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • معرفی چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند
  • سپاه میدان‌دار صحنه‌های نظام و انقلاب اسلامی است