Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تسلا امروزه یکی از محبوب‌ترین و پر‌فروش‌ترین برند‌های تولید کننده خودرو‌های تمام الکتریکی به شمار می‌رود. خودروسازی که ابتدا تنها یک مدل به بازار عرضه کرد و امروز سبد محصولاتش روزبه‌روز مدل‌های جدیدی را شامل می‎شود. یکی از خودرو‌های جدید تولیدی این شرکت، تسلا مدل ۳ نام دارد که یک سدان کوچک‌تر و ارزان‌تر از مدل S محسوب می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو از همان ابتدای معرفی با مشکلاتی همچون کیفیت پایین، نارضایتی مشتریان را بر‌انگیخت اما این موضوع بر روی محبوبیت مدل ۳ تاثیری نداشت. مدل ۳ در سال اول معرفی بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه سفارش‌گذاری شد و به گفته مدیران شرکت این خودرو در مدت زمان تولید، سود ۱۴ میلیارد دلاری را برای تسلا به دنبال دارد.

این خودروی ۳۵ هزار دلاری کوچک‌ترین محصول تسلا محسوب می‎شود که با هر بار شارژ توانایی پیمایش ۵۰۸ کیلومتر مسافت را دارد. نسخه قوی‌تر تسلا مدل ۳ که پرفورمانس نام‌گذاری شده با بهره‌گیری از دو موتور برقی و انتقال نیرو به تمامی چرخ‎ها حدود ۴۵۰ اسب‎بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد تسلا مدل ۳ نسخه پرفورمانس تنها در ۳.۳  اتفاق می‌افتد و بیشینه سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‎رسد. این مدل نیز با یک شارژ کامل توانایی پیمودن مسافت ۴۲۴ کیلومتر را داراست. دیگر‌ تفاوت‎های مدل ۳ پرفورمانس نسبت به نسخه استاندارد استفاده از سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر، ترمز‌های کار‌آمد‎تر، اسپویلر فیبرکربنی و پدال‌های اسپرت به شمار می‌رود.

از دیگر ویژگی‌‎های تسلا مدل ۳ می‌توان به سیستم ایمنی فعال به همراه امکان رانندگی خودکار، دارا بودن فضای بار هم در جلو و هم در عقب، نمایشگاه ۱۵ اینچنی میانه کنسول با امکان دسترسی به تنظیمات خودرو، تهویه مطبوع، نقشه و... و سازگاری الکتریکی با جریان و ولتاژ‌های متفاوت جهانی اشاره کرد.

در ادامه تصاویر مربوط به اتومبیل Tesla Model 3 را مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اکثر مشتریان پورشه تایکان EV از مالکان تسلا هستند

انتهای پیام/

موفقیت تسلا مدل 3 در بازار‌های جهانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری تسلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس

امیرمسعود عابدین: مدل ۳ پرفورمنس جدید ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتون متر گشتاور دارد. این قدرت به آن شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه‌ای را می‌دهد؛ این در حالیست که مدل قبلی شتاب ۳.۱ ثانیه‌ای داشت. حداکثر سرعت تسلا مدل ۳ پرفورمنس به ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. برد این خودرو همچنان ۴۷۶ کیلومتر باقی مانده است.

اما اصل مطلب فقط سرعت نیست. تسلا سیستم تعلیق این خودرو را برای کنترل بهتر بدنه با یک Track Mode جدید و همچنین همراه با دمپرهای تطبیقی ارتقا داد. نسخه سوم ترک مود پیشرانه را نیز اصلاح می‌کند. ترمزهای جدید با کارایی بالا، قدرت توقف و مدیریت حرارت بهتری دارند.

به گزارش خبرآنلاین، تغییرات بصری جزئی در نمای جلو و عقب، مدل پرفورمنس را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند. رینگ‌های فورج شده ۲۰ اینچی نیز به کاهش وزن کمک می‌کنند.

تریم فیبر کربنی با الگوی بافت منحصربه‌فرد به کابین منتقل می‌شوند. این تریم فیبر کربن با صندلی‌های اسپرت که تقویت‌کننده و عملکرد تهویه بهتری دارند، همراه می‌شود. تسلا پکیج فناوری‌های کمک راننده و خودران خود را در مدل ۳ پرفورمنس با ۸۰۰۰ دلار قیمت ارائه می‌کند. گزینه‌های رنگ بدنه بین ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار اضافی قیمت دارند.

تسلا مدل ۳ جدید با در نظر گرفتن هزینه‌های مختلف، ۵۴۳۸۰ دلار (معادل ۳ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان) قیمت دارد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۷۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899061

دیگر خبرها

  • تصاویری جذاب از معرفی تسلا مدل ٣ پرفورمنس ٢٠٢۴
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است