Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله حسینی همدانی در جلسه شورای هیئات مذهبی شهرستان کرج در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد ، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها، شناخت شخصیت‌های بزرگ و معنوی را ضروری دانست و گفت: ازجمله صفات حضرت زینب (س)، عقیله العرب بودن ایشان است که نشان از رفعت مقام آن بانو دارد درحالی‌که شناخت ما نسبت به این بانوی مکرمه محدود به‌روز عاشورا و ایام اسارت ایشان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدایت و حمایت را از وظایف مهم هیئات عنوان کرد و اظهار داشت: شوراها باید با دادن دستورالعمل‌های محتوایی هیئات را موظف کنند تا ضمن جلوگیری از سکولار شدن هیئات، برنامه‌های آموزشی نظام‌مند، احکام، جلسات قرآن، وعظ و خطابه داشته باشند.

امام‌جمعه کرج نمونه یک هیئت اسلامی را هیئتی سازمان‌دهی شده دانست و گفت: نمونه یک هیئت اسلامی هیئتی است که نسبت به کمیت و کیفیت امکانات، سازمان‌دهی داشته باشد و سعی کند که مردمی پیش رود.

آیت‌الله حسینی همدانی هیئت را مجموعه‌ای مردمی دانست و گفت: هیئات نمی‌توانند نسبت به آسیب‌های اجتماعی اطراف خود بی‌تفاوت باشند لذا با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف متفاوت است باید به‌صورت جدی در این زمینه ورود کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی هیئات را محل تربیت سربازهای فرهنگی دانست و خطاب به اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان کرج عنوان کرد: شما در این مجموعه‌ها سربازان فرهنگی متدین تربیت می‌کنید و باید خروجی هیئت‌ها، جوانان علمی و معرفتی باشد و فرق آن‌ها با غیر هیئتی‌ها مشخص شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ازجمله برنامه‌های هدایتی هیئات را اختصاص دادن بخش مستقلی به کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: هیئات باید برای قشر کودک و نوجوان، برنامه‌های مستقلی در قالب مهد و دارالقرآن داشته باشد و در مسیر امربه‌معروف و نهی از منکر نیز به‌درستی عمل نمایند.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان هیئات را به فضای مجازی توجه داد و گفت: از فضای مجازی غافل نباشید و در عین داشتن کانال‌های مستقل، شبکه‌ای واحد در جهت متصل کردن سراسری هیئات شهر ایجاد کنید که ان شاء الله آثارش در همه استان دیده خواهد شد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین صلاحی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرج و تعدادی از اعضا به ارائه گزارش از نحوه عملکرد شورا پرداختند

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره شعر طنز عدلیه بیان داشت: دادخند، ورود دستگاه قضا است در برگزاری جشنواره طنزی که مسیری را برای اتفاقات فرهنگی در عرصه‌ی ملی به روز قوه قضاییه باز کرده است.

این مقام قضایی، طنز را یکی از زیباترین و موثرترین قالب‌های انتقال پیام دانست و اظهار داشت: شکوفایی استعداد‌های ادبی در حوزه شعر و ادب، تولید محتوا و تولید آثاری ماندگار با موضوع عدلیه علاوه بر انتقال پیام در اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین سختی‌ها و دغدغه مندی‌های دستگاه قضا و همچنین بیان آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از آن، با استفاده از بهره گیری از ظرفیت شعر طنز یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این جشنواره است.

دهشیری افزود: این جشنواره و سایر برنامه‌های اجتماعی دستگاه قضایی، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اجتماعی کردن این قوه و افزایش سرمایه اجتماعی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

گفتنی است اولین دوره جشنواره شعر طنز عدلیه (دادخند) از ابتکارات دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱ بود که با ارسال ۱۲۴ اثر از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • ببینید | بخش چهارم صحبت‌های مهم رئیس قوه قضاییه در رابطه با آسیب های اجتماعی
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی