Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: نماینده ادوار مجلس گفت: نمی توان قضاوت کرد که به نفع کدام جریان می شود اما در مجموع در جهت منافع کلی نظام خواهد بود.
به گزارش خرداد به نقل از نامه نیوز، تصویب استانی شدن انتخابات مجلس در پارلمان جدی شده است. البته این موضوع موافقان و منتقدان قدری دارد که ادله های محکمی ارائه می کنند.
حسین سبحانی نیا از موافقان استانی شدن انتخابات مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به نامه نیوز گفت: در دوره های قبل که در مجلس حضور داشتم این مسئله مطرح شد و با آن موافق بودم. معتقدم این طرح می تواند برای منافع ملی مفید باشد. استانی شدن وزن نمایندگان را افزایش می دهد، نمایندگان مطرح و شناخته شده و دارای دیدگاه های کلان در استان انتخاب می شوند و مورد رأی و حمایت مردم قرار می گیرند.
وی افزود: استانی شدن انتخابات به هر صورت موجب می شود احزاب نقش و جایگاه های بهتری پیدا کنند و یکی از مشکلات ما در دوره های گذشته این بود که احزاب ما با پشتوانه مردمی و اعتبار ملی نبودند. به هر صورت نمایندگان وقتی بیرون مجلس هستند یک نگاهی دارند اما وقتی به مجلس می آیند نگاه دیگری پیدا می کنند. آنها باید پشتوانه تحلیلی سیاسی از کشور و منافع ملی داشته باشند که ندارند، بر همین اساس کمتر دارای دیدگاه آینده نگرانه و جامع اقتصادی هستند.
این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: وقتی نماینده برآمده از حزب باشد، حزب به عنوان پشتوانه می تواند نماینده را کمک کند. این از مشکلاتی بود که تاکنون داشتیم بنابراین احزاب باید در کشور نهادینه شوند و مردم بدانند به چه کسی رأی می دهند و با چه دیدگاهی؟
وی ادامه داد: احزاب هر کدام اساسنامه و مرامنامه و اصول مورد قبول خود را مطرح می کنند. وقتی افرادی که مورد حمایت هر حزبی باشند وارد مجلس می شوند، آن حزب باید پاسخگوی عملکرد، رفتار و کارهای نماینده باشد و پشتش را خالی نکند. از طرفی مردم به حزب رأی دادند تا آخر پای کار باشد، اگر نبود، می تواند عملکردش از طرف افکارعمومی مورد نقد قرار بگیرد.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: در استانی شدن انتخابات مسائل منطقه ای جایش را به مسائل کلان و ملی می دهد. بیشتر نمایندگان بحث ها را در جهت منافع ملی مطرح می کنند. همچنین نمایندگان از کارهای دست و پاگیر منطقه ای رها می شوند و این امور به شوراهای محلی واگذار می شود. در مجموع اگر برگزاری استانی انتخابات مجلس تصویب شود، محاسنش بر معایبش می چربد.
وی درپاسخ به این تحلیل منتقدان که می گویند «استانی شدن انتخابات مجلس، تحزب را تقویت نمی کند بلکه نمونه حوزه انتخابیه تهران را در کشور تکثیر می کند، کافی است نمایندگان از گیت مجلس رد شوند احتمال دارد بلافاصله گرایش دیگری پیدا کنند»، گفت: معتقدم این لیست ها مثل لیست امید حزبی نبودند بلکه براساس مصالحی گروه ها دور هم جمع شدند. بعد هم که وارد پارلمان می شوند متشتت عمل می کنند.
سبحانی نیا اظهار کرد: اگر در کشور 10-15 حزب شناسنامه دار شناخته شده باشند، طبعا می توانند کاندیداهایی را معرفی کنند و فردا نیز پاسخگوی اعمال و رفتار نمایندگان مورد حمایت شان باشند ولی امروز چنین نیست، بر همین اساس کسانی که روزی طرفدار دولت بودند، امروز یکی یکی خط خودشان را از دولت جدا می کنند. در واقع درصدد توجیه بر می آیند که چرا زمانی از آقای روحانی حمایت کردند و امروز منتقدش شدیم. این نوع رفتارها برای فرار از مسئولیت پاسخگویی است.
وی در پاسخ به این سئوال که استانی شدن انتخابات به نفع اصولگراها می شود یا اصلاح طلبان؟ گفت: نمی توان قضاوت کرد که به نفع کدام جریان می شود اما در مجموع در جهت منافع کلی نظام خواهد بود. برچسب ها: انتخابات مجلس ، استانی ، مجلس

منبع: خرداد

کلیدواژه: انتخابات مجلس استانی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه هیئت نظارت بر انتخابات روز سه شنبه ۲۸ فروردین برگزار شد.

در این جلسه مدارک مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه فقط دو کاندیدا واجد شرایط بودند، بدون انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی، عضو‌های اصلی دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳ انتخاب شدند.

چنانچه مدیرمسئولی طبق تبصره ۱ ماده ۱۱ شیوه نامه انتخابات اعتراض دارد، می‌توانند تا روز شنبه اول اردیبهشت ماه به همراه مستندات به دبیرخانه کمیته ناظر بر نشریات مراجعه کند.

محمدصادق رهبانی (مدیرمسئول نشریه تاغ) و محمدآراد زندیه (مدیرمسئول نشریه مراقبت) به عنوان نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران منتخب شدند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند
  • جنجال ایکس در هند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!