Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ، از کسب مقام سوم جشنواره همیار مشاور کشور توسط «خاتون عزتی» معلم کرمانشاهی خبر داد.

به گزارش ایرنا ، سید مجتبی موسوی روز چهارشنبه افزود: در اولین جشنواره ملی همیار مشاور، عزتی از همکاران ناحیه 2 کرمانشاه در بخش مقاله ‌نویسی و تحقیق با موضوع «شناسایی عوامل ﻣﺅثر بر کیفیت اجرای طرح همیار مشاور در مدارس دخترانه متوسطه اول کرمانشاه و ارائه الگوی مطلوب» موفق به کسب مقام سوم کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص ضرورت‌ها و اهداف اجرای این جشنواره و برنامه‌های همیار مشاور گفت: توانمندی و مشارکت کامل افراد در تغییر رفتار آنان بسیار مؤثر است. برنامه همیاران مشاور، با تمرکز بر این اصل که دانش­‌آموزان نوجوان ترجیح می­دهند در باره‌ مشکلات و امور خود با همسالان مشورت نمایند و قابلیت‌های لازم را برای یاری رساندن به یکدیگر دارا هستند، طراحی و اجرا شده ‌است.
موسوی اضافه کرد: در این برنامه، هم افزایی بین اعضای گروه ایجاد می‌شود که می­تواند عامل مهمی در موفقیت برنامه مذکور باشد و از بروز بسیاری ناهنجاری‌ها و کج ‌رفتاری‌های افراد جلوگیری کند.
این مقام ﻣﺴئول افزود: این برنامه­ می­تواند با بهره ­‌گیری از رویکرد تأثیر بیشتر همسالان بر همدیگر و یاری‌ رسانی مؤثرتر آنان در افزایش اثربخشی برنامه مشاوره­‌ای مدرسه و کاهش اختلالات روانی، رفتاری و تحصیلی مفید واقع شود.
وی تشخیص به موقع و زود هنگام مشکلات دانش‌آموزان را نوعی اقدام پیشگیرانه دانست و خاطرنشان کرد: این هم افزایی می­تواند در تمام فرآیند برنامه­‌ آموزشی به صورت فعالانه توسط همسالان صورت پذیرد و در طی این روند، فرصت­های بی­‌نظیری جهت یادگیری و انتقال اطلاعات برای گروه­های همسال ایجاد کند تا با هم افزایی درون‌ گروهی و برون­‌ گروهی مفاهیم را آموخته و به آن استحکام بخشند.
موسوی در پایان، هدف از برگزاری این جشنواره را کمک به تقویت توانمندی­های فردی، اجتماعی و ارتباطی دانش­‌آموزان و همچنین تقویت حس ﻣﺴئولیت ‌پذیری و ترویج فرهنگ مشارکت‌ پذیری و مشارکت‌جویی در بین دانش‌آموزان برای حفظ و ارتقای سلامت و توان فرد و سایر نوجوانان دانست.
اولین جشنواره علمی پژوهشی همیار مشاور به میزبانی شهرستان ساری استان مازندران برگزار شد.
8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معلم كرمانشاهي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۱۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل در این جشنواره، دانش آموزان با پوشش لباس‌های بومی و طبخ غذاهای محلی و نخ ریسی به روش سنتی و همچنین نمایش انواع داروهای گیاهی سعی در حفظ آداب و رسوم سنتی منطقه خود داشتند.
الله‌بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد گفت: این جشنواره به‌منظور ایجاد شور و نشاط و همدلی بین دانش‌آموزان، شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های گذشته برگزار شد و از برنامه‌های عملیاتی کشوری درس مطالعات اجتماعی محسوب می‌شود.
وی افزود: بازی‌های بومی محلی موجب تقویت فرهنگی اصیل ایرانی شده و دانش‌آموزان را با آداب‌ورسوم پیشینیان خود آشنا می‌کند.
نجفی اضافه کرد: بازی تنها امری ساده نیست، بلکه می‌توان بسیاری از مهارت‌های زندگی را از طریق بازی به دانش‌آموزان آموخت چرا که آموزش از طریق بازی اثرگذاری بیشتری دارد. از طریق بازی می‌توان اعتمادبه‌نفس و خودباوری در دانش‌آموزان خودباوری ایجاد کرد و خلاقیت، علوم پایه، مهارت‌های روانی و جسمی دانش‌آموزان را از طریق بازی تقویت کرد.
وی با اشاره به فواید بازی ادامه داد: اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان، خودباوری، خلاقیت، علوم پایه، تقویت روانی و جسمی دانش‌آموزان را می‌توان از طریق بازی‌کردن ایجاد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

دیگر خبرها

  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم در شهرستان زارچ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • اعزام ۱۷۰ زائر کرمانشاهی به حج عمره