Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان، رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایکنا؛ از الگوسازی فرهنگی برای جوانان سخن گفت و اظهار کرد: امروز از جمله پرتیراژترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در کشورمان، همان‌هاییست که روایتگر زندگی افرادی است که جانشان را برای دفاع از کشور فدا کردند و برای بخشی از جوانان جامعه به الگو بدل شده‌‌اند، اما آنچه در زمینه الگوسازی برای جوانان انجام می‌شود، فاصله زیادی تا حد مطلوب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فضای مجازی را ابزاری برای هر چه بیشتر به روی صحنه آمدن سلبریتی‌ها دانست و گفت: با پیشرفت ارتباطات و استفاده از فضای مجازی، زمینه برای بروز و ظهور هر چه بیشتر سلبریتی‌ها به وجود آمده است، به طوری که هر یک تریبونی در اختیار دارند و می‌توانند جوانان را به خود جلب کنند،. در این فضا نیروهای دینی، ارزشی و انقلابی نیز به صحنه آمده‌اند و از آرمان‌های خود برای الگوسازی سخن می‌گویند، اما میزان و حجم فعالیت‌های آنان کافی و جوابگوی نیاز نیست.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به تغییرات مدیریتی پیش آمده در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تسلط حجت‌الاسلام عاملی بر فضای مجازی ابراز امیدواری کرد تا شاهد الگوسازی‌های شایسته‌تری در بستر فضای مجازی باشیم و گفت: البته در زمینه فرهنگسازی نباید منتظر نهادهای فرهنگی بود، اگرچه این دستگاه‌ها از مسئولیت برخوردار هستند اما به انتظار آنان نشستن تغییری در وضعیت ایجاد نمی‌کند.

وی وظیفه نهادهای فرهنگی را ایجاد زمینه‌های حضور جوانان در عرصه‌های فرهنگی دانست و گفت: اگر همچون سایر عرصه‌ها که کار را به دست مردم دادیم و شاهد موفقیت آنان بودیم، در عرصه فرهنگ نیز فضا را برای فعالیت عموم مردم و به ویژه جوانان مهیا کنیم، شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود چرا که مردم از اعتقادات دینی و دلبستگی بیشتری برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: وظیفه مجموعه‌های ستادی، نهادهای دولتی و انقلابی این است که با فرصت‌شناسی و آسیب‌شناسی موانع فعالیت جوانان در عرصه فرهنگ را مرتفع کنند و حمایت‌های لازم را مبذول دارند.

وی با تأکید بر اینکه مسائل فرهنگی را نمی‌توان با صدور بخشنامه به پیش برد، بیان کرد: مسئولین باید اعتماد جوانان را جلب کنند تا آنان نیز بتوانند با آرامش خاطر در صحنه حضور پیدا کنند. اگر این اعتماد ایجاد شود، شاهد خواهیم بود که جوانان امروز نیز همانند جوانان سال‌های اولیه انقلاب هستند که می‌توانند کشور را به عزت و سربلندی برسانند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران فرهنگ نهادهای فرهنگی سلبریتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد

به گزارش صدای ایران به نقل از رکنا، هر ساله با شروع فصل گرما شاهد حضور جوانان در حاشیه رودخانه‌ها و دریاچه‌های شهرستان مسجد سلیمان هستیم که این حضور خالی از خطر و حادثه نیست.طی دو سال اخیر بارها خبر غرق شدن جوانان در شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا و لالی شنیده شده و بنا بر شنیده ها از سال ۱۴٠٠ تاکنون حدود ۶٠ نفر از جوانان این سه شهر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند و هیئت شنا مسجدسلیمان علیرغم کمبود امکانات و تجهیزات به تنهایی جور خارج کردن غرق شدگان را کشیده است.


رسانه های شهرستان و مسئولان سابق نجات غریق شهرستان مسجدسلیمان بارها این مسئله را فریاد زده اند اما همچنان شاهد اخبار غم انگیز از دست دادن جوانان‌مان هستیم. بی شک احداث پایگاه ساحلی در منطقه ای چون پل لالی می توانست به کاهش تلفات کمک کند.چند روز گذشته نیز میثم مرادی غواص و نجات غریق مسجدسلیمانی در حین انجام وظیفه داوطلبانه خود در قبال همشهری غرق شده که چندی پیش دچار سانحه شده بود به دلیل کمبود امکانات و فرسودگی وسایل غواصی جان خود را از دست داد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • مریوان ، مسابقات بین المللی کشتی جوانان جام شاهد یادواره شهدای غزه
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • دیپلماسی و میدان؛ تقابل یا هم افزایی
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند