Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@13:23:54 GMT

ضرورت توجه به سازمان دامپزشکی در طرح تحول سلامت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۲۰۴۴

ضرورت توجه به سازمان دامپزشکی در طرح تحول سلامت

مشاور رئیس حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور با ابراز انتقاد از عدم اهمیت به دامپزشکی در طرح تحول سلامت، گفت: متأسفانه طرح تحول سلامت تنها درمان محور بوده و سازمان هایی که در پیشگیری از بیماری تلاش می کنند جایگاهی در این طرح ندارند.

«محمد حسین انصاری فرد» امروز(چهارشنبه ۲۶ دی) بر ضرورت نگاه ویژه به دامپزشکی در کشور تاکید کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: تأمین بهداشت و سلامت غذایی از مهمترین وظایف دامپزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه دامپزشکان با مطالعات انجام گرفته از انتقال ۸۵۰ بیماری از دام به انسان مقابله می کنند، افزود: دامپزشکی نقش تأثیرگذاری در ارتقای وضعیت سلامت جامعه دارد و نیازمند حمایت های مسئولین است.

 

وی با ابراز انتقاد از عدم اهمیت به دامپزشکی در طرح تحول سلامت، خاطرنشان کرد: متأسفانه طرح تحول سلامت تنها درمان محور بوده و سازمان هایی که در پیشگیری از بیماری تلاش می کنند جایگاهی در این طرح ندارند.

 

انصاری فرد تصریح کرد: دامپزشکی از مهمترین ارکان سازمان نظام پزشکی کشور است که توجه به این مقوله موجب کاهش بیماری ها و در نتیجه کاهش هزینه های درمان در جامعه می شود.

 

مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی همواره تلاش کرده تا از محصولات و دستاوردهای داخلی بهره ببرد، ادامه داد: واردات واکسن های خارجی از طرف این سازمان نبوده است و فقط واکسن های داخلی در کشور توصیه می شود.

 

وی نظارت بر کشتار حلال و عرضه حلال دام را از دیگر وظایف سازمان دامپزشکی خواند و اظهار کرد: کارشناسان حوزه غذای حلال همواره در تلاش هستند تا بر اساس مبانی اسلامی بر کشتار دام و عرضه دام ها نظارت کنند.

 

پایان پیام/512

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح پروژه سفر رئیس جمهور حسن روحانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان تودیع و معارفه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرگزاری شبستان سقوط هواپیما شبکه دامپزشکی سازمان دامپزشکی نظارت دامپزشکی چهارمحال و بختیاری دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی ظهر چهارشنبه در حاشیه دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان در بوشهر اظهار کرد: توسعه برنامه‌های آموزشی را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: سازمان دامپزشکی کشور طی برنامه‌هایی مدون قصد دارد با تجهیز تیم‌های ممیزی در استان‌ها روند تولید و فعالیت‌های اقتصادی را تسریع داده و با رفع موانع در جهت پیشبرد اهداف جهش تولید پیشگام باشد.

تنگستانی افزود: با توجه به پتانسیل استان بوشهر در زمینه آبزی پروری و تعدد کارگاه‌های فرآوری این آمادگی را داریم در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در این زمینه در خدمت همکاران باشیم.

دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان با حضور مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین کارشناسان دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور و استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان به میزبانی استان بوشهر آغاز شد.

کد خبر 6087566

دیگر خبرها

  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است