Web Analytics Made Easy - Statcounter

«این هزار و یک شب لعنتی» نوشته مسعود میری منتشر شد. به باور میری هزار و یکشب کتاب کتاب‌هاست و خود در معرفی‌اش متن می‌آفریند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود میری، پژوهشگر ادبیات و فلسفه گفت: «این هزار و یک شب لعنتی» در واقع در ادامه دیگر کتاب من  در ود مجلد با عنوان «جادوی قصه‌ها در هزار و یک شب» است که سال گذشته از سوی نشر ورا در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کتاب من تفسیری فلسفی و اساطیری از قصه‌های هزار و یک شب را ارائه کرده‌ام.

وی افزود: در «این هزار و یک شب لعنتی» در اصل از شیوه مرسوم برای معرفی کتاب‌های بزرگ استفاده کردم که نوشتن کتاب درباره کتاب است. «هزار و یک شب» آنقدر اثر سترگ، مهیب  و عظیمی است که باید حتما درباره آن کتاب نوشت.

میری ادامه داد: بسیاری از متون خود متن آفرینند. متونی چون «هزار و یک شب» کتاب کتاب‌ها هستند و با داشتن توانایی متن آفرینی به بهترین نحو قادر به معرفی خود هستند. من هم خواستم با این کتاب یک راهنمایی برای مطالعه «هزار و یک شب» ارائه بدهم. خواندن «هزار و یک شب» مثل نوشیدن چای عصرگاهی است که  مخاطب آن را در کنار خانواده و دوستان انجام می‌دهد.

این پژوهشگر ادبی همچنین با اشاره به این نکته که نباید از «هزار و یک شب» انتظار گره گشایی، حل مسائل اجتماعی و بازشناسی درستی از نادرستی داشت، گفت: «هزار و یک شب» فقط برای خواندن در لحظه‌ی زندگی و مطالعه در فضای سرخوش است. سعی کردم این مساله را به مخاطبان یادآوری کنم. همچنین تلاش من در توجه دادن پیوند میان خواندن و زندگی بود، چرا که هزار و یک شب این ویژگی را دارد تا ما را در بطن خود ،با خوب و بد زندگی رو در رو کند.

نویسنده کتاب «این هزار و یک شب لعنتی» اضافه کرد: در فصل‌های ابتدایی کتاب ابتدا درباره ساختار قصه‌، ویژگی‌های قصه و چگونگی عبور از قصه را توضیح داده‌ام. همچنین بحث کرده‌ام که با وجود اینکه خیال یک نیروی هراس انگیز است، اما «هزار و یک شب» به ما یاد می‌دهد که می‌توان این نیرو را در پنجه گرفت و با آن به سفری در طول و عرض عمر کرد.

«این هزار و یک شب لعنتی: در باب اینکه چرا؟ و چگونه هزار و یک شب را بخوانیم» نوشته مسعود میری با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۲۸۰ صفحه و بهای ۳۵ هزار تومان از سوی نشر نگاه روانه کتابفروشی‌ها شده است.

 

منبع:مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره شامگاه دوشنبه با حضور سردار شاکرمی فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام، یونس فرجی سرپرست معاونت فرهنگی استان، و تعدادی از مسوولان بنیاد شهید استان و شهرستان بدره، خانواده‌های معظم شهدا با شکوه خاصی برگزار شد.‌

خاطره گویی سردار شاکرمی و سردار موسی بیگی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در مراسم یادواره شهید صالح میری، اجرای تئاتر خیابانی در حاشیه یادواره سردار شهید صالح میری، تجلیل از نویسندگان کتاب زندگینامه سردار شهید «صالح میری» با عنوان (صالح من) توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بدره از اعم برنامه‌های اجرا شده در این مراسم باشکوه بود.

شهید «صالح میری» فرزند عوضعلی اول فروردین ۱۳۴۴ در شهرستان بدره دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا چهارم دبیرستان سپری و سپس با توجه به شرایط جنگی کشور و لزوم حراست از مرزهای میهن اسلامی دفاع از میهن را بر ادامه تحصیل ترجیح داد. به عنوان پاسدار به لشکر ۱۱ حضرت امیر (ع) سپاه ایلام پیوست و بعد از مدتی فرماندهی گروهان را بر عهده گرفت.

شهید میری سرانجام پس از رشادت‌های فراوان چهارم اردیبهشت ۱۳۶۷ در منطقه گامو کردستان مورد اصابت گلوله مستقیم دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مزار این شهید گرانقدر در گلزار شهدای بدره قرار دارد.

کد خبر 6085996

دیگر خبرها

  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ببینید | کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد