Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن واردکنندگان مواد اولیه مواد غذایی در خصوص وضعیت واردات گفت: می‌توانم امروز با جرات بگویم که واردات صنعت غذا حداقل برای واردکنندگان عضو انجمن، تقریبا قفل شده است! شرایط به گونه‌ای است که هیچ کس نمی‌تواند ثبت سفارش کند. اعضای انجمن ما وقتی به سایت مراجعه می‌کنند به آنها برای دو ماه دیگر نوبت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یعنی سال دیگر اردیبهشت ماه تازه نوبت آنها می‌رسد.

فراهانی ادامه داد: برداشت ما این است که این گونه نوبت‌دهی باعث به وجود آمدن خلاء مواد اولیه در صنایع غذایی خواهد شد اما این سیستم دولتی است و قطعا دولت اشراف بیشتری بر روی بازار دارد حالا یا انبارها پر هستند یا حساب دیگری کرده است.

وی در خصوص میزان واردات مواد اولیه صنایع غذایی گفت: آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد اما به صورت تقریبی می‌توانیم بگوییم که واردات امسال ما کمتر از یک سوم سال گذشته بوده است بازار در مقاطعی احساس نیاز بیشتری به کالا کرد اما اکنون آن نیاز برطرف شده است و شرایط ثابت است. ضمن آنکه دولت در این بخش کاملا اعمال مدیریت کرد و اجازه واردات را در مقاطعی نمی داد.

وی در پایان افزود: به هر حال شرایط کشور به دلیل تحریم‌ها عادی نیست و ما به عنوان یک وارد کننده باید خود را با این شرایط هماهنگ کنیم و برای عبور از این بحران به دولت و کشور کمک کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دولت صنایع غذایی صنعت مواد غذایی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳

در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲  میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام سعیدی مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران،  طی فروردین ماه سال جاری، 621 میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ 28 هزار و 500 تومان تامین شد که 548 میلیون دلار آن بابت کالاهای اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه های روغنی نهاده های دامی بوده است و 73 میلیون دلار برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی تامین شده است. 

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلا خاطرنشان کرد:  در سه هفته اول سال یک میلیارد و 792 میلیون دلار،‌ در هفته قبل 980 میلیون دلار و از اول سال تا کنون 2 میلیارد و 772 میلیون دلار ارز برای تجارت تامین شد.
وی گفت: برای کالای اساسی و دارو در 3 هفته اول 392 میلیون دلار، هفته قبل 229 میلیون دلار و از اول سال تاکنون 621 میلیون دلار به نرخ 28500 تومان تامین شد.

سعیدی افزود: در مرکز مبادله برای کالاهای تجاری در 3 هفته اول سال 926 میلیون دلار،‌در هفته پایانی فروردین 605 میلیون دلار و از ابتدای سال یک میلیارد و 531 میلیون دلار تامین ارز شد.

به گفته سعیدی ارز واردات در مقابل صادرات در 3 هفته اول فروردین 396 میلیون دلار، در هفته پایانی فروردین 131 میلیون دلار و از ابتدای سال 527 میلیون دلار تامین شد. همچنین در بخش خدمات در 3 هفته اول 78 میلیون دلار،‌ در هفته پایانی فروردین 15 میلیون دلار و از ابتدای سال تاکنون 93 میلیون دلار تامین ارز شد.

شایان ذکر است، در مجموع 2 میلیارد و 58میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است. تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو با 463 میلیون دلار و صنایع معدنی با 222 میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی بیشترین میزان ارز را دریافت کردند.

همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات و پوشاک» به ترتیب معادل 120، 82، 142 میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ، 26، 90 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایاین فروردین ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، 786 میلیون دلار ارز نیمایی و 126 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.
مدیرعامل مرکز مبادله ایران افزود: تامین 69 درصد نیازهای وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار 41000 هزار تومان(ارز نیمایی) صورت گرفته است. 27 درصد واردات که مربوط به کالاهای اساسی و داروست، با نرخ دلار 28 هزار و 500 تومان تامین می‌شود. نیازهای بخش خدمات هم، که حدود 4 درصد است، با نرخ 43 هزار تومان تامین می‌شود. میانگین وزنی ارز تامین شده نیز عدد  37500 تومان را نشان می دهد. 

سعیدی در مورد نرخ ارز امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران،‌بیان داشت: در بازار اسکناس دلار به نرخ 43هزار و 565 تومان، یورو 46 هزار و 419 تومان، درهم امارات 11 هزار و 862 تومان مبادله شد. 

به گفته وی، ‌در تالار حواله ارز،‌ حواله دلار 40 هزار و 645 تومان،‌ حواله یورو 43 هزار و 309 تومان،‌ حواله درهم نیز 11 هزار و 67 تومان مبادله شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • بیماری تب برفکی در شرق کشور تحت کنترل است
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • مواد غذایی مضر برای سلامت قلب
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی
  • نزدیک ۲.۸ میلیارد دلار تامین ارز در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
  • تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳