Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - دبیر کمیسیون امنیت کارگری شورای تامین استان و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین گفت: بسیاری از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان و کشور از فناوری طلایی یعنی روش های جدید مدیریتی بی بهره اند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، صفر فضلی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار قزوین افزود: شوراهای اسلامی کار در مراکز تولیدی و صنعتی جزو بازوان توانمند مدیران بوده و با ارائه راهکارهای مناسب قادرند زمینه رشد و تعالی این مراکز را فراهم نموده و مشکلات کارگری را کاهش و حتی رفع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین در ادامه به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشاره کرد و گفت: طی بررسی های کارشناسی صورت گرفته در بین واحد های مشکل دار استان، یکی از مشکلات اساسی آنها عدم آشنایی مدیران این واحد ها با شیوه جدید مدیریت که از آن به عنوان تکنولوژی طلایی و آینده نگرانه نام می برند.
وی ادامه داد: اگر امروز در برخی از واحد ها شاهد این هستیم که با کمبود مواد اولیه، واحد دچار مشکل می شود حاکی از فقدان نگاه آینده نگرانه و نداشتن چشم انداز برای این واحد ها است.
این مسئول در ادامه به مقایسه 2 واحد تولیدی در استان پرداخته و افزود : شرکت نستله یکی از واحد های تولیدی استان می باشد، که توانسته با بکار گیری روش های مناسب مدیریتی تبدیل به یکی از واحد های موفق در استان تبدیل شود و کارگران و کارکنان شاغل در آن بدون هرگونه مشکل هستند ولی یک واحد دیگر مانند شرکت فرنخ و مه نخ که در 20 کیلومتری از واحد اول قرار دارد و از لحاظ شرایط و قوانین سرزمینی ، نیروی انسانی، حمایت های مسئولین همانند آن شرکت بوده ولی متاسفانه می بینیم که سوء مدیریت در آن باعث شده حتی با داشتن بهترین بازار فروش، کارگران شاغل در آن دارای مشکلات فراوانی باشند.
دبیر کمیسیون امنیت کارگری شورای تامین استان قزوین در ادامه یکی دیگر از مشکلات اساسی واحد های تولیدی و صنعتی استان را عدم تفکیک مالکیت از مدیریت عنوان کرد و گفت: اکثر مالکین این واحد ها هنوز با روش های سنتی در صدد مدیریت و راهبری شرکت بوده و هیچ شناختی از تکنیک های جدید مدیریت جهانی نداشته و همین موضوع باعث شده در اکثر مواقع با مشکلات فراوانی روبرو باشند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین در ادامه بر اهمیت تشکیل کانون شوراهای اسلامی در واحد های تولیدی و ضرورت استفاده از پتانسیل موجود در آنها تاکید کرد و گفت: با توجه به آشنایی این کانون ها با کلیه مشکلات موجود در واحد های صنعتی و تولیدی انتظار می رود تا نسبت به ارائه گزارش های تحلیلی مستمر در خصوص عارضه یابی و ارائه راهکارهای مناسب در جهت رفع مشکلات آنها اقدام و دستگاه های متولی و فرمانداری ها نیز باید با توجه به این گزارش ها نسبت رفع مشکلات به صورت کلینیکی و تخصصی اقدام نمایند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد واحدهاي توليدي شوراهاي اسلامي كار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، فرشاد مقیمی با بیان این مطلب، گفت: طی سال ۱۴۰۲ از طریق راه اندازی مجدد تعداد ۱۴۴۰ واحد صنعتی راکد برای ۲۸۶۱۴ نفر اشتغال ایجاد شده است. همچنین برای سال ۱۴۰۳ نیز بازفعال سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد برنامه ریزی و هدف‌گذاری شده است.

وی، در خصوص برنامه ارتقای ظرفیت واحد‌هایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید در ۲۷۵۵ واحد به بهره برداری رسیده فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر طی سال ۱۴۰۲ محقق شد.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزایش ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت را از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۳ عنوان کرد که با اهتمام ویژه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد.

مقیمی در ادامه تصریح کرد: نوسازی و بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز طی سال ۱۴۰۳ در دستور کار است.

وی گفت: همچنین ۲۲۹۰ طرح صنعتی جدید طی سال ۱۴۰۲ با اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت و واحد‌های بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بیش از ۵۲ هزار واحد و اشتغال حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر ارتقا یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطر نشان کرد: از محل احیای ۱۴۴۰ واحد راکد با اشتغال ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر، افزایش ظرفیت ۲۷۵۵ واحد با اشتغال ۱۳ هزار و ۷۷۰ نفر و بهره برداری از ۲۲۹۰ طرح جدید با اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در مجموع برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اشتغالزایی به وجود آمده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی