Web Analytics Made Easy - Statcounter

از امروز بارش‌ "برف و باران" در استان‌های واقع در نوار غربی کشور آغاز شده است و به تدریج دامنه این بارش‌ها، مناطق مرکزی و شرقی کشور را نیز در بر خواهد گرفت؛ در غالب مناطق، بارش‌ها به‌صورت برف خواهد بود. ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ اجتماعی محیط زیست تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ از امروز چهارشنبه 26 دی ماه "سامانه بارشی" جدیدی وارد کشورمان شده که این سامانه بیشتر مناطق کشورمان را تحت تاثیر بارش‌های قابل توجهی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش "باران و برف" در مناطق غربی کشور از صبح امروز آغاز شده و به تدریج دامنه این بارش‌ها، مناطق مرکزی و شرقی کشور را نیز در بر خواهد گرفت و در بعضی ساعات وزش باد شدید، استانهای واقع در نوار غربی کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین از امروز و با ورود این سامانه شاهد کاهش قابل ملاحظه دما بین 8 تا 10 درجه در سطح کشورمان خواهیم بود و در غالب مناطق، بارش‌ها به‌صورت برف و با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

امروز استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه، لرستان، جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و ایلام شاهد بارش "برف و باران" گاهی وزش باد شدید هستند و تهران نیز از بعد از ظهر امروز با افزایش ابر مواجه خواهد بود و بارش‌ها از امشب در تهران به‌صورت باران آغاز می‌شود و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

فردا پنجشنبه نیز بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال یزد، گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی وقوع پدیده "کولد اسپل" و یخبندان 10روزه در دی ماه جاری"طوفان‌های شدید برف و باران" روزهای پایان دی را دگرگون می‌کند

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,23,25,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواشناسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی برای تقویت سامانه بارشی از فردا دوشنبه تا سه شنبه جاری در استان خبر داد و گفت: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت سامانه بارشی از فردا دوشنبه تا سه شنبه جاری در استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید موقتی خیلی شدید)، وزش باد (گاهی شدید، موقتی خیلی شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای تقویت سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، لغزش و رانش، ریزش سنگ، خسارت به صنعت کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر در جابجایی و کوچ اجتناب کنند.

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان افزود: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی آب خزانه‌های برنج و کرت های شالیزاری و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه مرغداری‌ها، گلخانه داران، باغداران و مزرعه داران، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعد و برق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 746707

دیگر خبرها

  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • تخلیه شهر‌های جنوبی چین در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • بارش پراکنده باران همراه با وزش باد در قم
  • مناطق غربی کشور امروز منتظر رگبار باران باشند
  • هواشناسی امروز ۲ اردیبهشت؛ مناطق غربی کشور منتظر رگبار باشند