Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۴۴۵ نفر ۹ ماه امسال در تصادفات رانندگی مازندران جان خود را از دست دادند، گفت: تلفات جانی تصادفات در مازندران امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۴۷۳ نفر بودند، ۶ درصد کاهش یافته است.

وی میزان تلفات تصادفات را در حوزه درون شهری ۱۱۱، برون شهری ۳۱۸، و راه روستایی ۱۶ بیان کرد و افزود: این مقدار در مدت مشابه پارسال در حوزه درون شهری ۱۲۸، برون شهری و راه روستایی ۳۴۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: هنگام تصادفات معمولا سر به شیشه جلوی اتومبیل یا دیگر اجزای داخلی خودرو برخورد کرده و شکستگی و خونریزی‌های مغزی اتفاق می‌افتد که عموما سبب مرگ فرد می‌شود.

عباسی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که شدت این صدمات رابطه‌ای مستقیم با سرعت و شتاب اتومبیل دارد، افزود: این موضوع در مورد صدمات وارده به قفسه سینه، صورت، طحال، گردن و دیگر اجزای حیاتی بدن مانند قلب و رگ‌های اصلی و همچنین ریه‌ها که صدمه وارده به هر یک می‌تواند عامل مرگ فرد مصدوم باشد، استفاده از کمربند ایمنی از سوی رانندگان و سرنشینان می‌تواند به طور چشمگیری این آسیب‌ها را کاهش دهد.

انتهای پیام/ م

کاهش ۶ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشکی قانونی اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند

سرهنگ رضا همتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شش ماه اول سال با توجه به گرم شدن هوا استفاده از موتورسیکلت در استان افزایش می‌یابد و بیشترین تصادفات جرحی را در این ایام به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: به منظور کاهش تصادفات این وسیله نقلیه پلیس راهور استان با برنامه‌ریزی لازم بدنبال کاهش تصادفات با موتورسیکلت است.

وی به دلایل تصادفات در فروردین ماه امسال پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه امسال عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت وقوع تصادفات درون شهری بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان تصریح کرد: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش تحلیل شده است.

همتی‌زاده گفت: علیرغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنامه ریزی این پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تصریح کرد: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد، موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بود.

وی بیان کرد: از رانندگان و راکبین موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و همچنین عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد پیشگیری نمایند.

کد خبر 6088261

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳