Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عصر روز گذشته 25 دی در نشست بررسی وضعیت سیستم‌های گرمایشی مدارس شهرستان‌های شاهرود و میامی با اشاره به ضرورت افزایش سرانه دانش‌آموزان استان سمنان گفت: باید پراکندگی جغرافیایی در اختصاص سرانه به دانش آموزان مدارس کشور لحاظ شود.

دستورانی با اشاره به آخرین وضعیت آموزش و پرورش این استان و جایگاه آن در کشور یاداور شد: آموزش و پرورش استان سمنان در مجموع شاخص‌های تعلیم و تربیت جزو پنج استان برتر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ استان سمنان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه نرخ باسوادی بوده و بیشترین تعداد افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور را دارد که ضریب پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان 99.8 درصد است و بر این اساس می‌توان گفت که مبادی بی‌سوادی در استان سمنان بسته شده است.

دستورانی با بیان اینکه استان سمنان ششمین استان پهناور کشور بوده و پراکندگی جمعیت دانش آموزی در آن بسیار بالا است متذکر شد: بنابراین اختصاص سرانه تحصیلی به دانش‌آموزان استان بدون توجه به وسعت بالای این استان و تراکم پایین جمعیت دانش آموزی آن کفایت هزینه‌های تعلیم و تربیت را در این استان نمی‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه برخی کلاس‌های درس در استان سمنان تنها با یک دانش‌آموز فعال است متذکر شد: تراکم پایین جمعیت دانش‌آموزی استان سمنان سبب شده است تا اداره آموزش و پرورش در این استان «گران» باشد و این مهم باید در سرانه تحصیلی دانش آموزان دیده شود.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن دستورانی سمنان تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ غلامعلی حداد عادل درنشست ملی مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی افزود: درباره مدارس غیردولتی در کشور ما اختلاف نظر وجود دارد و بحث و مناقشه هست. بعضی وجود مدارس غیردولتی را مغایر با عدالت آموزشی می‌دانند، بعضی آن‌ها را به حال کشور مفید می‌دانند. به نظر من این موضوع بستگی به نظر موسسان دارد.

اگر شخصی مدرسه‌ای تاسیس و به آن به عنوان یک بنگاه اقتصادی نگاه کند و کاری به کار ملت و کشور نداشته باشد، این با عدالت آموزشی نمی‌خواند. اما اگر قصد از این مشارکت و تأسیس این باشد که ما به فرزندان این آب و خاک مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آنها، رسیدگی کنیم در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و حتی عدالت آموزشی موثر باشند. 

وی ادامه داد: ما به هر فرزندی از ایران زمین به عنوان یک استعداد و سرمایه نگاه کنیم، بنای ما این باشد که حتی یک نفر ضایع نشود، اگر چنین نگاهی داشته باشیم ایران ما به سرعت پیشرفت خواهد کرد. شخصی امکانات دارد و هزینه تحصیل فرزندش را می‌دهد، در نتیجه این یک صرفه‌جویی است و آموزش و پرورش آن هزینه را صرف فرزندی می‌کند که توانایی ندارد. 

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: ما باید برای این نظام نیرو تربیت کنیم. هر فرزندی در هر گوشه‌ای از ایران زمین یک سرمایه است، شهیدسلمیانی از یک روستایی از کرمان برخواسته است که با ذره‌بین هم روی نقشه نمی‌توان آن روستا را پیدا کرد، اما این‌گونه تربیت شدند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش افزود: اگر مدرسه غیردولتی تاسیس می‌کنیم باید افراد را طوری تربیت کنیم که علم و سوادی که فرامی‌گیرند را در خدمت این ملت و این کشور قرار دهند.

حدادعادل افزود: هیچ راهی برای پیشرفت واقعی و درازمدت کشور غیر از تربیت نیروی انسانی وجود ندارد، تربیت نیروی مومن و عالم، این کاری است که همه وظیفه داریم انجام دهیم و خود را جدا از جریان اصلی آموزش و پرورش ندانیم، کار کنیم و کمک کنیم. 

وی در پایان تاکید کرد: باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم و با تربیت نیروی انسانی «ما می‌توانیم» را تقویت کنیم.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است
  • مدارس غیردولتی خود را از جریان آموزش و پرورش جدا ندانند
  • آزمون جذب مراقبت سلامت وزارت آموزش و پرورش ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش