Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر علی اسحاقی با اشاره به تقاضای شرکت هایی از کشورهای هند و سوریه به منظور انتقال فناوری محصولات این موسسه گفت: مذاکراتی نیز با بخش خصوصی کشورمان برای تولید واکسن های دام و طیور انجام شده است.
وی از اعلام سه نوبت فراخوان برای جلب مشارکت بخش خصوصی و انتقال فناوری خبر داد و گفت: مذاکراتی برای تولید واکسن های مورد مصرف طیور و نیز فرآورده های بیولوژیک مورد استفاده در دام انجام شده که هم اکنون در مرحله مطالعاتی قرار دارد، همچنین با برخی شرکت های خصوصی نیز وارد مذاکره برای انعقاد قرارداد شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: به همین منظور چهار قرارداد برای تولید کیت تشخیصی یون، بروسلوز گاو، بروسلوز گوسفند و کیت تشخیص بیماری های ژنتیکی و مباحث مربوط به بایوانفورماتیک منعقد شده و تهیه پیش نویس برخی قراردادهای همکاری با فناوران و سرمایه گذاران برای تولید آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی فرآورده های مورد نیاز کشور به منظور قطع واردات در حال انجام است.
رئیس موسسه رازی خاطرنشان کرد: مذاکره با شرکت هایی از کشور های هندوستان و سوریه نیز برای انتقال فناوری و فروش محصولات انجام شده است.
اسحاقی همچنین از مذاکره برای صادرات به کشورهای هند، پاکستان، سوریه و آذربایجان برای واکسن های انسانی، طیور و سرم های درمانی خبر داد.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ،هفته گذشته نود و چهارمین سال فعالیت خود را جشن گرفت .
این موسسه از سال 1303 تاکنون در منطقه حصارک کرج فعالیت می کند.
6156/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پاکستان روابط عمومی سرمایه گذاران سوریه واردات جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند

حسین فرشیدی درخصوص تزریق واکسن «گارداسیل»، وضعیت شیوع بیماری HPV درکشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد: عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالیانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور، واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان، صرفه اقتصادی دارد. بنابراین در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم؛ به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.  

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات، لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، اظهار کرد: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند؛ اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در خصوص ضرورت استفاده از این واکسن گفت: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد که تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان خاطرنشان کرد: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی شش ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند