Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@16:08:09 GMT

جزئیات واریز سود سهام عدالت برای اقشار جامعه

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۲۵۹۴

به گزارش پارس نیوز،  /روستائیان تا کی منتظر دریافت سود سهام خود باشند؟

از سال ۸۸ بود که نخستین سود سهام عدالت به مشمولان در قالب مبالغی از ۱۲۰ تا ۸۰ هزار تومان پرداخت شد. مبالغی که توسط برخی از مسئولان و مشاوران فعلی این سازمان غیر قانونی تلقی می‌شود.

مدت‌ها گذشت و سازمان خصوصی سازی دومین مرحله از سود سهام عدالت را که مربوط به سال ۹۵ بود، در اواخر سال ۹۶ به حساب مشمولان پرداخت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نحوه پرداخت این سود کمی با تشنج و بی برنامگی نیز همراه بود، بطوریکه سود سهام عدالت کارکنان دولتی مشمول این دوره در ابتدای سال ۹۷ پرداخت شد. افرادی که از محل سود‌های ۱۰ سال گذشته به علاوه آورده نقدی یا تخفیف مجموعا یک میلیون تومان سهام عدالت داشتند بابت سال مالی ۱۳۹۵، ۱۵۰ هزار تومان و کسانی که ارزش سهامشان کمتر بود، به تناسب آن سود دریافت کردند. در مرحله اول واریز سود، یک سوم از مبلغ کل، از طریق شماره شبای بانکی که آن‌ها به سامانه سهام عدالت اعلام کرده بودند واریز شد و بعد‌ها همه مشمولان غیر از یک گروه، سود سهام عدالت خود را کامل دریافت کردند.

اواخر آبان ماه ۹۷، سید جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در مصاحبه با خبرنگار اقتصاد و انرژی، اظهار کرد: از پنج‌شنبه (یکم آذرماه) همزمان با ایام هفته وحدت و ولادت پر برکت پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) پرداخت سود سهام عدالت آغاز می‌شود. در اولین مرحله به مشمولانی که مددجوی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و یا تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند و از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شده اند مبلغ ۱۷۵ هزار تومان سود سهام پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این بار هم سود در دو مرحله واریز می‌شود گفت: این مبلغ پرداختی در یک نوبت به حساب بانکی مشمولان که شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت به نشانی WWW.samanese.ir اعلام کرده‌اند به طور یکجا و به حساب شخصی همان سهامدار واریز خواهد شد.

ایرادی که در سال ۹۶ به هنگام پرداخت سود به صورت دو مرحله‌ای به سازمان خصوصی سازی وارد بود، در پرداخت سود سال ۹۷ برطرف شده است و طبق پیگیری‌های خبرنگار ما، این بار سود واریزی به صورت یکجا خواهد بود، اما موضوع دیگری این روز‌ها مشمولان را گرفتار کرده است عدم واریز سود سهام عدالت مشمولان روستائیان و عشایر است.

آغاز واریز سود سهام عدالت به روستائیان و عشایر/ کارگران فصلی منتظر دریافت سود سهام عدالت باشند

میر اشرف پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو ی با اشاره به جزئیات واریز سود سهام عدالت مشمولان روستائیان و عشایری اظهار کرد: مبالغی که از اول آذرماه امسال تحت عنوان سود به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌کنیم، مربوط به سود سهام سال ۹۶ است.

وی افزود: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را به سازمان خصوصی سازی واریز می‌کنند به مدت هشت ماه پس از پایان سال مالی فرصت دارند تا سود مختص به سهام عدالت را پرداخت کنند. هنوز این هشت ماه تمام نشده و تمامی شرکت‌ها تا پایان اسفند ۹۷ فرصت دارند. البته مهلت پرداخت سود مربوط به هلدینگ خلیج فارس پایان تیر ماه ۹۸ است.

پوری حسینی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی معطل واریز سود شرکت‌ها نمانده است و از زمان نخستین واریز سود، شروع به توزیع سود سهام عدالت بین مشمولان کرده است که افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در اولویت بوده اند.

وی در پاسخ به شبهه‌ای مبنی بر اینکه برخی از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از عدم دریافت سود سهام عدالت شکایت می‌کنند، گفت: مبنای محاسبات و اطلاعات مشمولان سهام عدالت برای افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، به سه سال قبل باز می‌گردد یعنی اگر فردی درسال گذشته تحت حمایت این نهاد‌ها قرار گرفته است در لیست واریز سود سهام عدالت سال ۹۶ قرار ندارد.

رئیس سازمان خصوصی سازی بیان کرد: واریز سود سهام عدالت به حساب افراد تحت حمایت موسسات ذکر شده به پایان رسیده و مرحله دوم واریز سود سهام عدالت مشمولان روستاییان و عشایرآغاز شده است.

وی افزود: ۸۰ درصد این سود به حساب مشمولان واریز شده و درصد باقی مانده هم به علت نبود منابع کمی به تعویق افتاده است، برای واریز کامل سود سهام عدالت به روستائیان و عشایر مشمول نیازمند یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی هستیم که فعلا ۷۰۰ میلیارد از آن تامین شده است و در حال واریز به حساب مشمولان هستیم.

پوری حسینی در ادامه گفت: ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت در ۳۵ بانک کشور شماره شبای خود را اعلام کرده اند که در مرحله اول واریز به ۴ بانک و در مرحله دوم واریز به ۳۱ بانک به طور کامل انجام شده است، تنها ۴ بانک در دست بررسی و واریز است.

وی در پایان تصریح کرد: مرحله واریز سود سهام عدالت مشمولان روستاییان و عشایر تا ۲ هفته آینده پایان خواهد یافت و وارد مرحله سوم یعنی واریز سود سهام عدالت کارگران فصلی مشمول خواهیم شد، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا پایان سال اکثر سود‌ها را واریز کنیم.

واریز سود سهام عدالت به ۷.۵ میلیون نفر از روستائیان و عشایر مشمول

حسین امینی خواه، بازرس منتخب اتحادیه کشوری تعاونی‌های سهام عدالت در گفت‌وگو ی اظهار کرد: مجموع جمعیت روستاییان و عشایر مشمول سهام عدالت حدود ۱۳ میلیون نفر و جمع مبلغ سود قابل توزیع آنها ۱۱۰۰ میلیارد تومان است که قرار بود تا پایان دی ماه میان آنها توزیع شود، اما به علت وصول نشدن سود تمام شرکت‌های سرمایه گذار سهام عدالت این امر به تعویق افتاده است.

وی افزود: ۷.۵ میلیون نفر از روستاییان و عشایر مشمول سهام عدالت در مرحله اول ۶۵۰ میلیارد تومان سود دریافت کرده اند.

امینی خواه، تعدد بانک‌های اعلام شده از سوی روستائیان و عشایر مشمول سهام عدالت را دلیل عدم دریافت همزمان سود این قشر دانست و گفت: سود سهام به تدریج براساس بانک‌ها واریز می‌شود. به علت اطلاع رسانی‌های ضعیف، این قشر روزانه بین بانک‌ها، شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی و کافی نت‌ها سرگردانند.

وی بیان کرد: جمعیت فعلی مشمولان سهام عدالت بیش از ۴۹ میلیون نفر است که از این تعداد حدود ۲.۴ میلیون نفر تا کنون فوت کرده اند. ۶.۵ میلیون نفر هم، هنوز شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده اند.

در پایان امینی خواه، خواستار پیگیری سازمان خصوصی سازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای واریز حقوق کارکنان سهام عدالت شد و گفت: متاسفانه چندین بار تا کنون جدول مطالبات کارکنان تعاونی سهام عدالت را برای سازمان خصوصی سازی و دفتر مدیرکل امور سهام عدالت ارسال کرده ایم، ولی به دلیل اینکه تعهدنامه‌های خلاف قانون را امضا نکرده ایم، توانایی دریافت حقوق سه سال از کارکنان تعاونی‌های وابسته به سهام عدالت را نداریم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سود سهام سهام عدالت سازمان خصوصی سازی سهام خصوصی سازی مصاحبه اقتصاد حضرت محمد حضرت امام خمینی پوشش بهزیستی معاون امور اقتصادی و دارایی خلیج فارس کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد کمیته امداد امام منابع مالی دی ماه سرمایه فوت حقوق جدول قانون امور اقتصادی و دارایی بهزیستی جامعه سود سهام مصاحبه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟

انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود.

سود سهام عدالتی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ مشخص شد هشت شرکت در زمان مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود اقدام نکردند که این خلف وعده‌ی آنها تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرد با آن برخورد می‌کند.

سودی مرحله‌ی دوم که در پایان سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شد به سه علت کمتر از واریزی مرحله‌ی اول در آذرماه بود. این سه عامل شامل فروش سهام در سال گذشته توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضی، تفاوت سبد سهام افراد و عدم واریز توسط هشت شرکت بود.

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

در پی آن اعلام شد قرار است تا خردادماه ۱۴۰۳ میزان سودی که این شرکت‌ها در مرحله دوم پرداخت نکردند به حساب سهامداران عدالت واریز شود. به تازگی نیز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از احتمال واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد امسال داد. مجید عشقی، اما زمان دقیق واریز و مبلغ آن را اعلام نکرد.
برای دریافت سود سهام عدالت به سایتی مراجعه نکنید

 بحث واریز سود سهام عدالت داغ می‌شود برخی از سود جویان هم فرصت را غنیمت می‌شمارند، عده‌ای از این فرصت جهت کلاهبرداری استفاده می‌کنند که لازم است سهامداران عدالت به چند نکته دقت داشته باشند. معمولا کلاهبرداران چند روش دارند؛ آنها یا به افراد پیامک ارسال می‌کنند و می‌گویند برای دریافت سود سهام عدالت با این شماره تماس گرفته یا روی لینک خاصی کلیک کنید که در این خصوص باید گفت برای دریافت سهام عدالت به هیچ فردی پیامک زده نمی‌شود.

هیچ سایتی برای دریافت سود سهام عدالت وجود ندارد. نکته بعدی این که برخی از کلاهبرداران حرفه‌ای‌تر هستند و حساب کاربری افراد را هک و از طریق آنها برای اطرافیان پیامکی مبنی بر این که "سود سهام عدالت را دریافت کردم به این لینک بروید و شما هم سود دریافت کنید" ارسال می‌کنند. بر همین اساس در این زمینه هوشیاری افراد بسیار مهم خواهد بود.

 در مجموع برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ فردی پیامی داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود و همچنین مراجعه به سایت و لینکی نیاز نیست.

 

tags # سهام عدالت سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟
  • آخرین اخبار از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت
  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟
  • خبر خوب درباره مرحله جدید واریز سود سهام عدالت