Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در استان خوزستان شرایط نباید به نحوی باشد که مردم هم در دوران خشکسالی در سختی باشند و هم در دوران ترسالی با معضلاتی دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در یازدهمین شورای آب و برق خوزستان که در اداره کل مدیریت بحران استان با حضور نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: شورای آب و برق استان یکی از شوراهای مهم در استان به شمار می رود و محلی برای حل مشکلات بین دستگاهی است که از تابستان با توجه به شرایط خشکسالی به طور مستمر برگزار شد و هم اکنون نیز با توجه به شرایط جوی فعلی و برنامه ریزی برای تابستان آینده و مدیریت آب و برق برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرای و مدیران ارشد شرکت های آبفا و برق و معاونان سازمان آب و برق، شخصا در شورای آب و برق شرکت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در  شورای های آب و برقی که تا کنون برگزار شده بسیاری از مشکلات استان و شهرها و روستاها را با مسئولان مربوطه و فرمانداران برطرف کرده ایم و توانستیم از ابر بحران خشکسالی، به ویژه در حوزه تامین آب شرب و تامین برق به راحتی عبور کنیم و در همین شرایط خوزستان رتبه نخست مصرف بهینه کشور را نیز به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان شرایط نباید به نحوی باشد که مردم هم در دوران خشکسالی در سختی باشند و هم در دوران ترسالی با معضلاتی دست و پنجه نرم کنند.

حاجی زاده با اشاره به وجود مشکلات مالی در شرکت آب وفاضلاب روستای استان، توضیح داد: از همه اعضای شورای آب و برق استان درخواست می کنیم به این شرکت کمک کنند تا از وضعیت فعلی بیرون بیایید و به چرخه خوب مدیریتی از نظر کمی و کیفی بازگردد.

وی گفت: در چند سال اخیر چنین بارندگی در جلگه خوزستان بی سابقه بوده است، برای همین با توجه به توپوگرافی استان، خشکسالی های پی در پی، خاک و مشکلاتی که در زیرساخت های استان وجود دارد، می توان گفت برخی مناطق استان مستعد سیلابی شدن هستند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: با وجود این میزان بارندگی و مشکلات در زیرساخت ها و مناطق کوهستانی به خاطر اطلاع رسانی به موقع و حضور به موقع اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در میدان عمل، تلفات انسانی جز 2 مورد که براثر سهل انگاری به وجود آمد در استان نداشتیم.

وی تاکید کرد: لازم است مدیران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان  انسجام و حضور خود را تا عادی شدن شرایط در استان حفظ کنند.

حاجی زاده افزود: همچین لازم است از همینک تدابیر و تمهیدات لازم به منظور  رسیدگی به آب شرب روستاها و مناطق در معرض کم ابی در طول تابستان اندیشیده شود.

وی با اشاره به بازید اخیر خود به همراه چند تن از مسئولان استان از روستاهای حموله، یدیم، البونیس و .... توضیح داد: بخش مرکزی اهواز به شدت از مشکلاتی مانند نبود زیرساخت های مناسب، نبود بهداشت مناسب در روستاها، نبود آب شرب سالم و بهداشتی، نبود رنج می برد که لازم است بررسی و بازدید میدانی دیگری مجددا از سوی دستگاه های متولی به منظور رفع این کمبودها و مشکلات صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر ایجاد تحول در بخش مرکزی اهواز، توضیح داد: شرکت نفت باید در حوزه مسئولیت های اجتماعی در این بخش ها ورود کند و معاونت بهره برداری سازمان آب و برق استان نیز با توجه به در معرض خطر بودن برخی از این روستاها کار خود را آغاز کند.

حاجی زاده گفت: وضعیت آب کانال سلمان باید پایدار تر شود، همچنین مردم بتوانند از کانال آبرسانی غدیر قبل از پایان سال جاری بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: برای طرح جداسازی آب امیدیه از روستاهای شهرستان رامشیر و رفع معارضین انشعابات روستای جلسه ای فوری در این شهرستانها توسط فرمانداران دو شهرستان برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اعضای شورای خشکسالی دستگاه های اجرایی شورای هماهنگی مدیریت بحران مجلس شورای اسلامی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص سرانه سلامت در تهران نسبت به برخی استان‌ها مناسب نیست

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به آغاز هفته سلامت گفت: هفته سلامت فرصتی برای بیان مسائل بر حوزه سلامت است و این در حالی است که سلامت در توسعه پایدار نقش مهمی ایفا می‌کند و نباید به صورت سطحی به آن نگریست.

وی با بیان اینکه مسئله سلامت باید در سطح کلان مورد توجه قرار گیرد، افزود: وضعیت سلامت شهر تهران علی‌رغم اینکه تصور می‌شود به دلیل پایتخت بودن و تعداد زیاد بیمارستان، خوب است. اما بر اساس شاخص‌های اعلامی سرانه سلامت شهر تهران نسبت به برخی استان‌ها مناسب نیست و باید دولت و مجلس حساسیتی در این خصوص داشته باشند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری اقداماتی در این خصوص انجام داده و انجام می‌دهد، گفت: کمیته سلامت با بررسی سلامت و وضعیت شهر یک طرح یک فوریت را تحت عنوان تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران تدوین کرده و امروز به هیات رئیسه تقدیم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • انجام بیش از یک میلیون آزمایش در مراکز تامین اجتماعی خوزستان
  • لزوم بازنگری طرح جامع مدیریت پسماند شهر‌ی در خوزستان
  • شاخص سرانه سلامت در تهران نسبت به برخی استان‌ها مناسب نیست
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان