Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@15:32:26 GMT

حامی نخبگان و شرکت های دانش بنیان هستیم

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۲۹۱۵

حامی نخبگان و شرکت های دانش بنیان هستیم

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، پیروز حناچی شهردار تهران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رجبعلی خسرو آبادی شهردار منطقه 5 و جمعی از مدیران،  از کارخانه نوآوری آزادی و سوله های فعال این مرکز به منظور روند پیشرفت آماده سازی فضای کارخانه صنعتی متروکه آما، که به زودی بزرگترین مرکز استارت آپی در تهران می شود، بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

 

براساس این خبر حناچی از حمایت شهرداری تهران از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های نو پا خبر داد و با تاکید بر نقش شرکت های شتاب دهنده در این گونه فضاهای متروکه صنعتی گفت : یکی از اتفاقاتی که در همه شهرهای بزرگ می افتد، این است که مجموعه های صنعتی به دلیل مسائل زیست محیطی و اقتصادی از شهر خارج شده و این قبیل کارخانه ها بلا استفاده مانده است . بهسازی این گونه فضاها یکی از سخت ترین کارهاست و با حضور استارت آپ ها در این مراکز، تهدیدها  به فرصت تبدیل می شود و این کاری است که در شهر های پیشرفته دنیا اتفاق افتاده و با تبدیل کارکرد فضای متروکه صنعتی به فضاهای زنده اقتصادی یا فرهنگی، این مراکز را مناسب حضور شرکت های دانش بنیان می کند .

 

 

وی در بازدید از فضای فعالیت گروه های استارت آپی ، بهسازی و توسعه فضای کارخانه را مناسب دانسته و از این که نخبگان و صاحبان ایده در این مکان جمع شده و به فعالیت می پردازند، ابراز خرسندی کرد و افزود : شهرداری تهران از فعالیت و حضور صاحبان ایده در جای جای شهر حمایت می کند.   

 

عظیمیان مدیر کارخانه نوآوری آزادی نیز اعلام کرد 10 سوله در این کارخانه وجود دارد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های سلامت، رسانه ای، مالی، هوش مصنوعی، تجهیزان پزشکی، گردشگری و معماری ، زندگی شهری و ... در حال فعالیت بوده و با ایجاد فضای کاری اشتراکی برای استارت آپ ها ، زمینه حضور نخبگان و صاحبان ایده در این مرکز فراهم شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت شهردار تهران معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری معماری نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال از ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

وی در خصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

کد خبر 739575

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم، یک عامل اثربخش
  • تمام دستاوردهای کشور با محوریت مردم بوده است
  • فعالیت دانش‌بنیان در استان بوشهر به‌ یک فرهنگ تبدیل شده است
  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد