Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- به یمن قلم و نگارش جادویی فریدالدین عطار نیشابوری، حالا دیگر می‌دانیم که شبلی پاره گِل نرمی پرتاب کرد. می‌دانیم که آن تکه گِل نرم به کسی آسیب نمی‌زند، خود شبلی هم می‌دانست که آن تکه گِل نرم آسیب زننده نیست، اما وقتی از حلاج پرسیدند چرا گریه می‌کنی و مگر آن کلوخ نرم درد داشت، پاسخ داد: پرتاب کلوخ با دست شبلی درد داشت!

می‌توان سخنان اخیر آیت‌ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. موسوی خوئینی‌ها درباره آیت‌ا... هاشمی را چیزی شبیه همان کلوخ در نظر آورد؛ کلوخ نرمی که درد ندارد، اما دردناک است. آیت‌ا... موسوی خوئینی‌ها در سخنان خود به نکته‌ای اشاره کرده که بیش از دیگر مسائل مطرح شده برای مخاطبان و البته دوستداران آیت‌ا... هاشمی سنگین آمده است. موسوی خوئینی‌ها، آیت‌ا... هاشمی را به قانون‌گریزی متهم کرده است. دلیل او برای طرح چنین اتهامی به آیت‌ا... هاشمی این است که امام را به ابراز نظر ترغیب می‌کرده است! نکته این است که اگر در انقلاب نقشی ایفا کرده‌ایم، اگر سهمی در تندروی‌های ابتدای انقلاب ایفا کرده‌ایم و اگر در شرح همان تندروی‌های ابتدای انقلاب لازم می‌بینیم که بعد از چند دهه، در مصاحبه با فصلنامه خاطرات سیاسی 97 اقرار کنیم که دستور انجام کاری را دادیم تا «بعد از اقدام» موافقت آن را از امام(ره) بگیریم، چه جای چون و چرا در احوال کسی مانند آیت‌ا... هاشمی که «قبل از اقدام» موافقت را از رهبر انقلاب می‌گرفت؟ این دیگر چنان از رطب خوردن و منع آن کردن دور است که وقتی ردیف بلندی از چهره‌های شناخته شده سیاسی ابراز نظر می‌کنند، گویی از حرارت این ناداوری کاسته نمی‌شود. گویی سنگینی سخنانی که آیت‌ا... هاشمی را به دلیل کسب نظر رهبر انقلاب به قانون‌گریزی متهم کرده، چنان است که باید کسی مانند آیت‌ا... سیدمهدی امام جمارانی به میان بیاید و به تلخی انذار دهد. انگار عمق ناداوری درباره یکی از درخشان‌ترین چهره‌های انقلاب چنان است که آیت‌ا... امام جمارانی می‌تواند اندکی از این ناداوری بکاهد. به دلیل شأن بلندی که چهره‌ای مانند آیت‌ا... امام جمارانی دارد، تردیدی نیست که آیت‌ا...موسوی خوئینی‌ها با نگاه به واژه‌ها و چند سطری که دوست و همراه قدیم او نوشته، متوجه ابعاد تلخ داوری خود خواهد شد. چند سطری که آیت‌ا... امام جمارانی در این باره نوشته و در اختیار «آرمان» گذاشته شد، به قدر کفایت گویا و واضح است.

واکنش آیت‌ا... امام جمارانی

در روزهای اخیر مصاحبه‌ای از طرف آیت‌ا... موسوی خوئینی‌ها که خود از نزدیکان امام و فعالان نهضت ایشان بوده‌اند، در رابطه با شخصیت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی انجام شد که به نظر حقیر مصاحبه مطلوبی نبود و گمان نمی‌کنم مجمع روحانیون مبارز و اعضای آن با شناختی که اینجانب از ایشان دارم، دارای چنین نظراتی باشند و حتما این مصاحبه و انتقادات مطرح شده در آن، نظرات شخص آیت‌ا... موسوی خوئینی‌ها است که متأسفانه باید عرض کنم به هیچ عنوان مصلحت نبود در این شرایط و اوضاع و احوال کشور و آن هم در فقدان آیت‌ا...هاشمی‌رفسنجانی چنین سخنانی درباره ایشان مطرح شود. اگر چه ممکن است که انتقاداتی در مورد عملکرد آقای هاشمی رفسنجانی داشته باشیم که از نظر ما صحیح هم باشد، اما باید این نکته را مد نظر داشت که مرحوم آیت‌ا... هاشمی در طول دوران نهضت امام و پس از پیروزی انقلاب، در کنار مقام معظم رهبری همواره مورد توجه، اعتماد و عنایت خاص امام بودند و بعد از وفات امام(ره) نیز در مقاطع مختلف، کشور را هدایت و مدیریت کرده‌اند. بر کسی پوشیده نیست که سلامت و بقای نظام اسلامی و انقلاب مرهون مجاهدت‌های همین دو شخصیت بوده است که باید قدردان چنین بزرگانی باشیم. اکنون در چهل سالگی انقلاب قرار داریم و حتما کمبودها و نقصان در عملکرد مسئولان بوده و هست، اما کدام سیاست ایجاب می‌کند که در حق بزرگان این کشور و انقلاب، بدون بررسی درست شرایط زمانی و مکانی، انتقاداتی چنین را مطرح سازیم.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدیث امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان

ماه مبارک رمضان فرصتی است تا ایمان واقعی بندگان مورد آزمایش قرار بگیرد و آن‌ها باید از این زمان طلایی که در اختیار دارند نهایت بهره را ببرند. 

امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان فرموده‌اند: «إنَّ اللّه َ جَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضمارا لِخَلقِهِ فَیستَبِقونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إلى مَرضاتِهِ» «خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه‌اى براى آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش براى خشنودى او از یکدیگر پیشى گیرند.»

منبع: تحف العقول

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ماه خدا

دیگر خبرها

  • حدیث امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • فیلم| روایت‌ ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!
  • چه کسانی نامه معروف امام در عزل آیت‌الله منتظری را رد و بدل کرد؟
  • آیا صلح امام حسن (ع) سازش و تسلیم بوده است؟
  • روایت‌های ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • دیدار شاعران و اهالی فرهنگ با رهبر انقلاب
  • دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب