Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میثم محمدی شهردار زرین شهر شامگاه سه‌شنبه در نشست با مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه شهدای شهرستان لنجان همچون سرداران شهید حسین قجه‌ای، محمدعلی شاهمرادی، بیژن طاهری، محمدعلی باغبانی و دیگر شهدای این شهرستان در دفاع مقدس نقش پر رنگی داشته‌اند اظهار داشت: مردم شهرستان لنجان در تاریخ ایران اسلامی همواره با پیروی از ولایت فقیه و استعانت از راه شهدا توانسته‌اند ولایت‌پذیری و موقعیت‌شناسی خود را در دوره‌های مختلف به نمایش بگذارند و اهدا 750 شهید، دو هزار و 200 جانباز، 130 آزاده و 12هزار خانواده ایثارگر این مهم را تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها همواره در پیشانی خدمت‌رسانی به مردم قرار داشته‌اند افزود: همان‌طور که نیروهای بسیجی و رزمی شهرستان لنجان در دفاع مقدس تأثیرگذار بودند، نیروهای مهندسی نیز از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی حضور پیدا کردند و در طول هشت سال دفاع مقدس خدمات ارزنده‌ای را ارائه دادند.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: بسیجیان شهرداری‌ها نیز از جمله افرادی بودند که با رشادت‌های خود داوطلبانه در جبهه حضور داشتند تا در کنار دیگر اقشار حاضر در جبهه از خاک و کیان میهن اسلامی دفاع کنند و در این بین شهرداری‌ها نیز با تامین تجهیزات و ماشین‌آلات فنی و خدماتی، نقش مهمی در پشتیبانی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس از شهرستان لنجان بیش از 12 هزار رزمنده در سنگرهای دفاع مقدس حضوری فعال داشتند و سیاری از بسیجیان شهرداری نیز به صورت خودجوش به جبهه‌ها اعزام می‌شدند و شهرداری زرین‌شهر چهار شهید والامقام را تقدیم اسلام کرده است.

محمدی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید سینه به سینه به نسل‌های مختلف منتقل شود گفت: 29 دی از جمله روزهایی است که در تاریخ شهرستان لنجان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که در این روز شهرستان لنجان شاهد تشییع 45 شهید والامقام عملیات کربلای 5 در سال 1365 بر روی دستان مردم این شهرستان بود و بر همین اساس این روز را روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان نامگذاری کردند و فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می‌آید.

وی 29 دی را نمادی از رشادت‌، حماسه و ایثار رزمندگان و شهدای شهرستان لنجان دانست و خاطرنشان کرد: نسل جوان ما باید بداند فداکاری شهدای هشت سال دفاع مقدس و گذشت خانواده‌ها آنها بود که باعث شد از روزهای دشوار جنگ تحمیلی عبور کرده و سایه تهاجم دشمن از زندگی ملت پاک شود از این رو برآن شدیم یادواره شهدای شهرداری زرین شهر و یادبود شهید مدافع حرم پویا ایزدی را در هفته فرهنگی شهرستان لنجان برگزار کنیم.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه در 29 دی 1365 همزمان با اعزام نیروهای مرمی به جبهه‌های حق علیه باطل بیشترین تشییع پیکر شهدا نیز در زرین‌شهر انجام شد، خاطرنشان کرد: شهدا سند افتخار جمهوری اسلامی هستند و باید در جامعه امروز نیز با همان تفکر ایام دفاع مقدس، برای حل مشکلات جامعه تلاش کرد از این رو ما نیز در شهرداری زرین شهر تداوم مسیر شهدا را رسالت اصلی خود می‌دانیم و همه تلاش خود را برای توسعه و آبادانی شهر به‌کار گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: قطعا با حفظ فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس می‌توان شهر و شهروندان را از نفوذ فرهنگی دشمن حفظ کرد و برگزاری یادوراه شهدا در این مسیر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است  یادواره شهدای شهرداری زرین شهر و یادبود شهید مدافع حرم پویا ایزدی روز چهارشنبه 26 دی در فرهنگسرای آیت‌الله کاشانی زرین شهر برگزار می‌شود. 

 

انتهای پیام/م

 

فرهنگ ایثار و شهادت باید سینه به سینه به نسل‌های مختلف منتقل شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در بخش عقدا به همت قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادیِ استان و بخش عقدا و نیز همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردکان مراسم گرامیداشت یاد و نام شهید حسین انتظاریان اردکانی از شهدای عملیات تروریستی در سیستان بلوچستان در محل آستان امامزاده میر شمس الحق از بخش عقدای شهرستان اردکان برگزار شد.   در این مراسم که با حضور خانواده‌های شهدای شهرستان اردکان و جمعی از ایثارگران این شهرستان برگزار شد حجت الاسلام کوثری رئیس اداره حج، اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان ضمن تسلیت به خانواده شهدای اخیر استان در سیستان و بلوچستان مخصوصا خانواده شهید انتظاریان اردکانی گفت: شهادت برای مردان و زنان مومن از توفیقات و وعده‌های الهی است که لایق‌ترین افراد به این فیض نائل می‌شوند و تسلی دادنِ قلب بازماندگان و ادامه راه شهدا نیز نزد خداوند اجر و مزد بی اندازه دارد.   بیان نکات اخلاقی مثبت در باره شهید انتظاریان توسط سرکار خانم پورقاسمی همسر این شهید بزرگوار، اجرای کلیپ جنگ و جبهه و لحظه شهادت بعضی از شهدا، اجرای تک خوانی سرود طلوع و تلاوت نیم جزء قرآن کریم به یاد شهدا از مهمترین برنامه‌های معنوی این محفل بود.   لازم به ذکر است که قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی قریب به یازده سال است که هر ساله این مراسم را برگزار می‌کند و در مراسم امسال حضور خانواده شهید انتظاریان به معنویت این مراسم افزوده بود.

دیگر خبرها

  • مستندهایی از شهدای شاخص شهرستان دشتی ساخته شود
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • یادواره ۳۲ شهید امدادگر اردبیل برگزار می‌شود
  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • برگزاری یادواره شهدای هنرمند بوانات
  • مراسم یادبود ۱۱۶ شهید امدادگر استان سمنان برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا
  • یادواره منطقه‌ای شهدای ایل کلهر