Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حسین آریا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در چابهار اظهار داشت: شرکت نفت پاسارگاد سالانه سه و نیم میلیون تن قیر تولید می کند که یک و نیم میلیون تن آن در داخل کشور مصرف و 2 میلیون تن دیگر نیز به 30 کشور آسیایی، اروپایی و آفریقایی صادر می شود.
وی تصریح کرد: صادرات هر تن قیر 350 دلار ارزآوری برای کشور دارد و بندر چابهار به دلیل داشتن مسیر امن و کم هزینه برای صادرات قیر ایران در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تسریع در تکمیل راه آهن چابهار- سرخس و ساخت آزادراه چابهار به کرمان، چابهار- زاهدان و چابهار- هرمزگان را خواستار شد و افزود: چابهار بدون جاده های دوبانده نمی تواند در مسیر توسعه گام بردارد.
معاون فنی و مهندسی شرکت نفت پاسارگاد ایران ادامه داد: پس از بررسی های لازم با مشارکت سرمایه گذاران این منطقه، بخشی از قیر صادراتی را از طریق بندر چابهار انجام می دهیم.
آریا گفت: در ایران هفت شرکت کار تولید و صادرات قیر را انجام می دهند که 6 شرکت با شرکت نفت پاسارگاد همکاری می کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: بندر چابهار با ظرفیت سالانه هشت ونیم میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا می تواند برای صادرات انواع کالا مورد استفاده قرار گیرد.
بهروز آقایی افزود: چابهار بندری بدون محدویت در تخلیه و بارگیری انواع کالاها است و می تواند پس از تکمیل زیرساخت های حمل و نقل در توسعه و آبادانی سیستان وبلوچستان نقش بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک و نزدیکی بندرچابهار به بازارها و مسیرهای تجارت بین المللی نیاز است سهم تجارت دریایی ایران از طریق این بندر افزایش یابد تا بتواند رقابت پذیری لازم در کالاهای صادراتی و کاهش هزینه کالاهای وارداتی را داشته باشد.
وی گفت: ایران بزرگ‌ ترین تولید کننده و صادر کننده قیر خاورمیانه است ولی تنها کمتر از 20 درصد بازار قیر آسیا و کمتر از 10 درصد بازار قیر دنیا از آن ایران است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اتصال ریلی چابهار در سالهای آینده که مهمترین پارامتر پسکرانه و مکمل توسعه بندر است، امیدواریم به یک هاب صادراتی قیر ایران تبدیل شویم.
3043 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ایران حمل و نقل دلار سیستان و بلوچستان کاهش هزینه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، گفت: تولید کنندگان مستقر در شهرک‌های صنعتی با شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو توانمندی‌های صادراتی همدان را به نمایش خواهند گذاشت. - اخبار استانها -

مصطفی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: در حال حاضر با 40 واحد تولیدی و صنعتی در حال رایزنی برای حضور هستیم و تاکنون‌ 5 واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز در این نمایشگاه حضورشان قطعی شده است.

وی افزود: امسال با هدف افزایش تعاملات صادراتی استان تمرکز ویژه بر سه زنجیره ارزشی منتخب سفال، چرم، کشمش و پوشاک شده است.

وی تصریح کرد: تعداد بالایی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند و در تلاش هستیم با ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی و کمک به حضور در نمایشگاه‌های خارجی از طریق پرداخت یارانه و برگزاری تور‌های صنعتی و آشناسازی آن‌ها با بازار‌های هدف صادرات صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان را تقویت کرده و افزایش دهیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین از پرداخت 50 تا 80 درصدی یارانه هزینه ساخت غرفه و قراردادهای پرداخت توسط این شرکت به واحدهای تولیدی شرکت کننده در نمایشگاه اکسپو خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از 400 میلیون یارانه کمک حضور به واحدهای تولیدی توسط شرکت شهرک‌های استان همدان پرداخت شده و پیش‌بینی ما برای امسال نیز حدود 900 میلیون تومان است.

حقیقی عنوان کرد: باتوجه به اینکه تخمین زده شده بیش از 100 کشور در نمایشگاه امسال حضور داشته باشند این شرایط فرصت مناسبی است برای مسیرهای تازه حضور همدان در بازارهای جهانی که با محوریت صادرات شکل خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از 8 لغایت 13 اردیبهشت برپاست و باتوجه به دغدغه استان همدان برای توسعه روابط دیپلماتیک اقتصادی در تلاش هستیم ظرفیت‌های صادراتی استان بیشتر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته معرفی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم)
  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید