Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به گزارش آموزش و پرورش مبنی بر وجود زمینه‌های بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در برخی دانش آموزان، تشکیل تیم‌های ویژه عملیاتی و مداخله فوری اورژانس اجتماعی را به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طبق گزارش فرماندهی انتظامیاز ابتدای سال تاکنون مبنی بر افزایش ۳۳ درصدی کشفیات و شناسایی و پلمب ۴۷ کارگاه و محل دپوی مشروبات الکلی، بررسی ابعاد مختلف این معضل اجتماعی و مقابله و پیشگیری از سوء مصرف مشروبات الکلی به عنوان یک رفتار پرخطر و آسیب جدی اجتماعی اهمیت می‌یابد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خواستار تشکیل سه تیم عملیات ویژه در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و قشم برای غربالگری سلامت روان، واکاوی علل و عوامل محیطی و خانوادگی آسیب زا، نظارت بر فضای مجازی، ارتقاء مهارت‌های اجتماعی و توسعه خدمات مشاوره‌ای شد.

حجت الاسلام اکبری همچنین بر ضرورت اتخاذ تمهیدات مؤثر اجرایی و ارائه گزارش اقدامات انجام شده از سوی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان با محورریت اورژانس اجتماعی به دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان طی یک هفته تأکید کرد.

وی افزود: با اجرای اصول و مبانی پیشگیری رشد مدار بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت و با گسترش این نوع آموزه‌ها در مدارس و سایر نهاد‌های اجتماعی، فرآیند جامعه‌پذیری فرد به نتایج مطلوبتری منتج خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: برنامه‌های پیشگیرانه درون سازمانی و برون سازمانی راهکاری مؤثر برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است و دستگاه قضایی آمادگی دارد به منظور تحقق اهداف راهبردی و مصوبات این شورا با تمامی سازمان‌ها و نهاد‌های عضو، همکاری و تعامل سازنده داشته باشد.
انتهای پیام/ز


تاکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های دانش آموزان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این خدمات شامل نظارت بر سلامت مواد غذایی، آشامیدنی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت پزشکان و مراجعه به درمانگاه‌ها در مناطق روستایی، دندانپزشکی و بهداشت محیط و حرفه‌ای است.
غلامعلی جاودان افزود: دراین مدت در زمینه نظارت بر سلامت آب و مواد آشامیدنی حدود پانزده هزار و ۴۵۵ کلرسنجی از آب‌های آشامیدنی استان صورت گرفته است.
وی گفت: در زمینه نظارتی، تخلفات به مراجع قضایی معرفی شدند که حدود ۱۸۳ معرفی به دادگاه در حوزه بهداشت سطح استان بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار بیماران سرپایی مراجعه کننده به بیمارستان‌های دانشگاهی استان را ۳۴ هزار و ۷۶۴ تن عنوان کرد و گفت: دوازده هزار و ۱۳۲ تن هم در بیمارستان‌ها استان بستری شده اند.
جاودان افزود: درحوزه فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی هم از ۲۴ اسفند تا کنون ۶۴۰ ماموریت در ۹۷ پایگاه اورژانس زمینی، دریایی و هوایی استان صورت گرفت که از این شمار ۹۵۱ مصدوم ترافیکی، و ۷۹۲ مورد به مراکز درمانی فرستاده شدند.

بیشتربخوانید: ورود بیش از چهار میلیون مسافر به هرمزگان
وی گفت: امسال در دو پایگاه اورژانس هوایی بصورت بالگرد خدمات اورژانسی صورت گرفته و برای نخستین بار با استفاده از یک هواپیمای اورژانس بال ثابت تا کنون دو ماموریت و اعزام بیمار صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در هرمزگان
  • انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در هرمزگان
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان