Web Analytics Made Easy - Statcounter

آذربایجان غربی سومین استان برتر کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی معرفی شده است.
 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی در گزارشی که توسط دکتر رحمانی فضلی وزیر  کشوربه رئیس جمهور در خصوص عملکرد مراکز خدمات سرمایه گذاری استان های سراسر کشور در شش ماهه نخست سال 97 ارائه شده آذربایجان غربی سومین استان برتر کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با ارائه توضیحاتی در این خصوص گفت: با راهبری استاندار محترم و تلاش های مدیران اقتصادی استان، در سال جاری (97) تغییرات قابل توجهی در وضعیت جذب سرمایه گذاری خارجی در استان اتفاق افتاده است.
حسینی افزود: بر اساس گزارش وزارت کشور در خصوص عملکرد شش ماهه سال 1397 مراکز خدمات سرمایه گذاری، استان کرمان با 265.9 میلیون دلار، تهران با 195.9 میلیون دلار و آذربایجان غربی با 117.9 میلیون دلار، به ترتیب بیشترین حجم سرمایه گذاری مصوب را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی، در رابطه با تعداد طرح های مصوب سرمایه گذاری خارجی نیز رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس گزارش وزارت کشور در مدت مشابه سال گذشته (شش ماهه نخست سال ۹۶)، تعداد 13 استان شامل آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، کردستان، گلستان، گیلان، هرمزگان و قم، در شش ماهه نخست سال 96، فاقد سرمایه گذاری خارجی بوده اند.
حسینی همچنین گفت: امیدواریم با هماهنگی بیشتر و با استفاده از ظرفیت پنجره واحد سرمایه گذاری استان، روز به روز شاهد ارتقای شاخص جذب سرمایه گذاری خارجی در استان باشیم.
وی راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری را موجب تسریع روند خدمت رسانی به سرمایه گذاران دانست و گفت: اتصال و ارائه خدمات در پنجره واحد سرمایه گذاری یکی از مهم ترین محورهای ارزیابی دستگاه های اجرایی در سال جاری خواهد بود و سالانه حداقل 3 گزارش از عملکرد دستگاهای اجرایی در سامانه پنجره واحد در شورای اداری استان و با نظارت دفتر بازرسی استانداری ارائه خواهد شد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استفاده از ظرفیت اصفهان چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری وزارت کشور جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت

محمدرضا طنابی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به کشور‌های‌خارجی صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل از آن، که ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود ۲۲ درصد افزایش داشته، گفت: کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، کشور‌های اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع‌دستی استان بودند.

وی صنایع چوبی، بافته‌های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و افزود: صنایع‌چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع‌دستی صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

طنابی درخصوص تسهیلات‌اعطایی به هنرمندان صنایع‌دستی در استان اضافه کرد: پارسال ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۴۰ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی‌سنتی، رودوزی‌های‌سنتی، بافته‌های‌داری، پوشاک‌سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنر‌های روی‌چوب، صنایع‌دستی روی شیشه، رنگ‌رزی گیاهی و رفوگری، قالی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد