Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - ایرنا - رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان البرزگفت: اختصاص رمز کارت های یک بار مصرف علاوه بر افزایش ضریب امنیتی ، سد راه دستبرد غیر مجاز به حساب های بانکی افراد می شود.

سرهنگ محمد اقبالی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز افزود: امنیت کارت های بانکی یکی از دغدغه های مهم برای مسئولان ذیربط به منظور پیشگیری ازجرائم بود که به همین منظور طرح آزمایشی رمز کارت یک بار مصرف به عنوان راهکاری مناسب اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: از این پس صاحبان کارت های بانکی با نصب برنامه از بانک مربوطه در تلفن همراه می توانند برای هربار عملیات بانکی یک رمز با فرصت یک دقیقه ای دریافت و اقدام به عملیات بانکی کنند.
اقبالی گفت: با این روش امکان پیشگیری از جرائم درگاه های جعلی، کلاهبرداری، سوء استفاده از حساب های بانکی، کلاهبرداری و سایر جرائم وجود دارد.
وی افزود: این طرح در زمان حاضر در برخی بانک های کشور با تقاضای مشتریان انجام می شود اما طرح سراسری آن در خرداد ماه سال آینده به صورت متمرکز اجرایی خواهد شد.
رئیس پلیس فتا البرز با اشاره به رشد و توسعه فناوری در جوامع امروزی، گفت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سوءاستفاده های متعدد می شود.
وی افزود: درچنین شرایطی که فراوانی جرائم برداشت غیرمجاز رو به افزایش است، هوشیاری مردم بیش ازپیش ضروری است.
رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: مردم از سپردن کارت های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش درفضای مجازی خودداری کنند چرا که کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می شود.
وی از مردم خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.
2098/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رمز كارت پليس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟

به گزارش جام جم آنلاین، بانک مرکزی ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۲ مصوب کرد تا سقف برداشت از حساب‌های مشتریان حقیقی بانک‌ها بصورت غیر حضوری روزانه از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و ماهانه به ده میلیارد ریال افزایش یابد. 

بانک‌ها و‌موسسات اعتباری یک ماه برای فراهم کردن مقدمات اجرایی فرصت داشتند و بانک مرکزی تاکید کرده بود تا پایان فروردین ماه زمان برای این مهم تعیین شده است.

اطلاعات جدید دریافتی خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی نشان میدهد، بخشنامه اجرایی افزایش سقف برداشت از حساب مشتریان حقیقی بانک‌ها به مدیران بانک‌ها ابلاغ شده و این بخشنامه هم اکنون اجرایی شده است.

برهمین اساس، مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب‌های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانک‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد