Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@21:28:52 GMT

گازرسانی به ۵۰ روستای شهرستان خوسف

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۳۵۲۹

گازرسانی به ۵۰ روستای شهرستان خوسف

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شفیعی صبح چهارشنبه در در دهگردشی نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و در مجلس شورای اسلامی و فرماندار خوسف در روستای نصرآباد اظهار داشت: امسال در در کارگروه های استانی میزان ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی مصوب شده که از این میزان ۱۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بعد از ۱۵ سال گاز رسانی به خراسان جنوبی در سال جاری عملیات گازرسانی به ۵۰ روستای شهرستان آغاز  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خوسف اظهار امیدواری کرد: تنها دهستان خوسف که گازکشی نشده یا در حال گاز رسانی نیست در سال آینده آغاز شود.

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای عملیات آبخیزداری در کشور

نماینده مردم در شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهار کرد: از محل صندوق توسعه ملی میزان ۲۰۰ میلیون دلار برای اجرای عملیات آبخیزداری در کشور اختصاص داده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی ادامه داد: از محل این اعتبارات دو پروژه در شهرستان خوسف شروع شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی گردشگری را یکی از ظرفیت هم اشتغالزایی دانست و افزود: باید از ظرفیت مزار ابوالقاسم(ع) نصرآباد بیشتر استفاده شود.

نماینده مردم در شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، صنایع دستی را یکی دیگر از ظرفیت های اشتغالزایی در شهرستان دانست و گفت: شرکت تعاونی روستای خراشاد می تواند الگویی برای زنان روستای نصرآباد باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خوسف نیز در این جلسه گفت: طرح هادی روستای نصرآباد در سال ۱۳۸۴ تهیه شده و از سال  ۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

واگذاری ۶۴ قطعه زمین روستای نصرآباد

علی نوفرستی ادامه داد: برای طرح هادی این روستا از سال ۸۷ میزان حدود ۵۴۲ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که از این میزان حدود ۳۵۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های بنیاد مسکن جهت تامین زمین برای جوانان گفت ۱۷۵ زمین قطعه بندی شد که از این تعداد فقط ۶۴ قطعه واگذار شده و مابقی هنوز واگذار نشده است.

عضو شورای اسلامی روستای نصرآباد نیز با بیان اینکه جاده بین روستای سیوجان به نصرآباد وضعیت خوبی ندارد و امیدواریم هر چه زودتر مرمت شود.

ابوالحسن فولادی ادامه داد: گردشگری مذهبی مزار ابوالقاسم (ع) در روستا می تواند به عنوان عنوان قطب گردشگری مذهبی در استان معرفی شود.

وی ادامه داد: یه دستگاه بیل زنجیره طی چند سال گذشته به روستای نصرآباد داده شده است که متاسفانه الان استانداری درصدد بازپس گیری آن است.

فولادی ادامه داد: این بیل جهت احیا و مرمت ۶۳ رشته قنات از ابتدای سالجاری فعالیت کرده و اهالی این روستاها از این بیل زنجیره ای بهره برده اند.

وی ادامه داد: شورای اسلامی روستا به عنوان نماینده این روستا این بیل را حق مردم این روستا و شهرستان می داند که بعد از چندین سال به این روستا تخصیص داده شده است.

کد خبر 4514562

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد شفیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،یداله سلطانی با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از هدر رفت آب شرب در روستای یزدکان انجام شد، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی، وجود انشعابات قدیمی و همچنین هدر رفت آب، عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب این روستا در دستور کار قرار گرفت و با تلاش همکاران حوزه بهره‌برداری و توسعه آب شرکت با موفقیت انجام شد.

وی با اعلام اینکه عملیات اصلاح شبکه توزیع آب روستای یزدکان در سایز ۵۰ از جنس پلی اتیلن وبطول ۱۰۰ متر انجام شد، افزود: مردم نسبت به اخذ انشعاب اقدام و برای رعایت حقوق دیگر مشترکین از مصارف غیر ضروری خودداری کنند.

روستای یزدکان با ۷۷۹ خانوار و ۲ هزار و ۹۹۳ نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان خوی واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • حدود ۹۵ هزار مشترک تازه گاز تهرانی جذب شد
  • صاعقه جان یک کشاورز را در هرسین گرفت
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند