Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسین بخشایشی بیان کرد:  با توجه به نامگذاری 31مرکز استان کشور به‌ عنوان نمادهای تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در تقویم رسمی کشور از طریق طرح در شورای فرهنگی کشور و نظر به اهمیت این اقدام در راستای تقویت هویت ملی کشور، شورای اسلامی شهر و مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه در همین راستا جلسه‌ای جهت دریافت نظرات صاحبنظران، اساتید و پژوهشگران برای تعیین روز فرهنگی ارومیه برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نشست  روز ولادت یا روزهای منتسب به مشاهیری همچون شیخ صفی‌الدین اورموی، حسام‌الدین چلبی اورموی، شیخ یزدانیار اورموی، محدث اورموی، پروفـسور جلال افشار، آیت‌الله عسگرآبادی، امیرتومان مطرح شد  و  مقرر شد علاوه بر گزینه‌های ذکر شده، نظرات عموم شهروندان نیز احصا و بررسی شود.

بخشایشی عنوان کرد:   همچنین نظرات متفاوتی از جمله پایان بلوا و ناامنی‌های طول تاریخ ارومیه که از آنان به عنوان تولد دوباره این شهر یادشده، سکونت کلبعلی خان و ایل افشار در ارومیه و همچنین فصول خاصی از سال که طبیعت این شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از سوی حضار به عنوان گزینه مناسب برایِ روز فرهنگی ارومیه پیشنهاد شد.

وی با اشاره به نمونه‌های موجودِ روز فرهنگی، بیان کرد:  از آنجا که نام شیخ الرئیس ابوعلی سینا با همدان ارتباطی در هم تنیده دارند، زادروز وی “اول شهریور” روز همدان نامگذاری شده است و در سنندج روز ششم اردیبهشت سال 1046 هـ . ق در زمان شاه صفی، “سلیمان خان اردلان” مرکز حکومت را از قله های حسن آباد و پالنگان در جنوب سنندج، به شهر “سنه” منتقل کرد و همچنین  شیرازی‌ها نیمه بهار (15اردیبهشت) را به عنوان روز فرهنگی خود انتخاب کردند.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: در این راستا همه شهروندان و صاحبنظران می‌توانند گزینه‌های پیشـــنهادی خود را در قالب ذیل تهــیه و به مرکز پژوهش های شورای اسلامی ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تقویم رسمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پروژه مهدیه یک ابرفرهنگ‌سرا محسوب می‌شود و باید به عنوان یکی از پروژه‌های شهرداری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد تا آیندگان ما را زیر سوال نبرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه اشدری صبح امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار ارائه گزارش و اطلاعات تمام املاک، ساختمان‌ها و زمین‌هایی که به‌صورت مشارکتی به نهادها و مؤسسات بدون هیچ‌گونه قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای واگذار شده است، به شورا شد.

وی در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم اظهار کرد: اموال شهرداری را نمی‌توان هبه کرد، اما می‌توانیم با مجموعه و مؤسسات به صورت مشارکتی اقدام کنیم؛ به همین دلیل اسناد مثبته دال بر مشارکت و همکاری شهرداری با مهد قرآن کریم استان باید به شورا ارائه شود تا بتوانیم درباره تأمین اعتبار تجهیز این ساختمان تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر لزوم برقراری مساوات در انعقاد قرارداد با شهرداری از سوی مؤسسات مردمی خاطرنشان کرد: تجهیز و تکمیل ساختمان مهد قرآن قزوین هر چند امری پسندیده است، اما اگر قرار است با مشارکت شهرداری برای مؤسسه قرآنی تصمیمی گرفته شود باید برای دیگر مجموعه‌های قرآنی نیز برقرار شود.

اشدری ادامه داد: لازم است هر قراردادی که با مشارکت شهرداری وارد هر نوع فعالیت فرهنگی و اقتصادی شده است اسناد و قراردادهای مربوطه ارائه شود و در بخش مشارکت مردمی تعیین تکلیف شود.

وی تصریح‬ کرد: امروز این پروژه از طرف مؤسسه آورده‌ای نداشته و این ادعا در جایی ثبت نشده است. تمام پروژه از سمت شهرداری و با آورده شهرداری هزینه شده و تمام‬ می‌شود، بنابراین همه حقوق این پروژه متعلق به شهرداری یعنی متعلق به مردم و شهروندان است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: یکی از پروژه‌های بودجه سال ۱۴۰۲ پروژه با موضوع مهدویت است و با لحاظ اینکه این پروژه نیمه‌کاره به عنوان ابرپروژه فرهنگی به‌شمار می‌آید، شایسته است با نظر مساعد همکاران، اعضای شورا که عنوان مهدویت زیبنده این مکان است، سزاوار و شایسته باشد و به نام فرهنگسرای فرهنگی و مذهبی مهدویت مزین شود.

اشدری افزود: پروژه مهدیه یک ابرفرهنگ‌سرا محسوب می‌شود و باید به عنوان یکی از پروژه‌های شهرداری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد تا آیندگان ما را زیر سوال نبرند.

کد خبر 747131

دیگر خبرها

  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات از اهداف شورای شهر ارومیه
  • هشدار نماینده ولی فقیه به اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه/ برای جبران عقب افتادگی‌ها از حواشی بپرهیزید
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند
  • از فراخوان جایزه ملی معماری تا انتصاب رئیس دبیرخانه هنر معماری
  • پیشنهاد اعلام ۱۴ آذر به عنوان روز جهانی خاک در تقویم رسمی کشور