Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارگردان فیلم حمال طلا گفت: واقعاً هیچوقت چشمی به جایزه جشنواره فیلم فجر و سیمرغ بلورین نداشته ام زیرا جایزه من ارتباط با تماشاچی است. اگر تماشاچی با هر کدام از این چهار اثر ارتباط برقرار کند من جایزه‌ام را گرفته‌ام.

تورج اصلانی فیلمبردار و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص حضور در جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر گفت: امسال با سه فیلم قسم به کارگردانی محسن تنابنده، زهرمار به کارگردانی جواد رضویان و درخونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدی در مقام مدیر فیلمبرداری در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر سه فیلم مهدی و حسن اصلانی به عنوان فیلمبردار با من همکاری داشتند.

وی درباره حضور خود به عنوان کارگردان در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: امسال با فیلم "حمال طلا" در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در مقام کارگردان حضور خواهم داشت که مدیریت فیلمبرداری آن را حسن اصلانی بر عهده دارد.

کارگردان فیلم جینگو در مورد شانس دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر با توجه به حضور متفاوت در چهار فیلم اضافه کرد: واقعاً هیچوقت چشمی به جایزه جشنواره فیلم فجر و سیمرغ بلورین نداشته ام زیرا جایزه من ارتباط با تماشاچی است. اگر تماشاچی با هر کدام از این چهار اثر ارتباط برقرار کند من جایزه‌ام را گرفته‌ام.

وی در همین راستا ادامه داد:در مورد فیلم حمال طلا بسیار دوست دارم که مخاطبم با قصه و داستان فیلم همراه شده و آن را دنبال کند. همین همراهی مخاطب برای من از هر چیزی ارزشمندتر است. با احترام به نظر هیات داوران هیچگاه نگاهی به جایزه نداشته و ندارم.

فیلمبردار فیلم بدرود بغداد درباره اهداف بین المللی و مخاطب جهانی فیلم حمال طلا افزود: برای من هیچگاه بحث داخل و خارج نداشته زیرا خود سینما برایم یک متر و معیار درست است. سینما میتواند یک یا شش میلیارد نفر مخاطب داشته باشد. فیلم وقتی یک نفر مخاطب دارد که اثر پرت و پلا بوده و هیچکس آن را درک نکند و شش میلیارد مخاطب وقتی است که موضوع فیلمت با آن تعداد مخاطب رابطه ایجاد کند.

وی در مورد برنامه اکران فیلم حمال طلا برای نوروز سال آتی تاکید کرد: اکران فیلم کاملاً در دست منصور سهراب پور تهیه کننده است که خوشبختانه تجربه خوبی در اکران فیلم دارد و تمامی طراحی پخش در سینماهای داخل کشور دست وی است. سهراب پور تمام تلاشش را برای اکران گسترده و خوب اثر انجام می دهد و حال اگر بعد از جشنواره به اکران برسیم که بسیار دلچسب است.

اصلانی با اشاره به نقطه قوت فیلم حمال طلا خاطرنشان کرد: از نظر من به عنوان یک مخاطب از بیرون، ایده فیلم کمی از عناصر دیگر آن جلوتر است. البته همه چیز و همه افراد در این پروژه به خوبی عمل کرده و نهایت انرژی خود را گذاشته‌اند اما به نظرم ایده حمال طلا نه تنها در این فیلم بلکه در سینمای ایران نقطه تازه‌ای محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تورج اصلانی اخبار سینما جشنواره فیلم فجر فیلم تورج اصلانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

فیلم مست عشق در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۱ هزار مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند. مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. ساعت ۵ عصر تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۴۲ هزار مخاطب داشت و از آنجایی که این فیلم تا ساعت ۴ بامداد روز شنبه، اکران فوق‌العاده داشت، توانست سرجمع ۵۸ هزار مخاطب داشته باشد.

مست عشق در شرایطی این عنوان را در میان آثار یک دهه اخیر از آن خود کرده که احتمالا توانسته رکورد نمایش روز نخست سینمای پس از انقلاب را نیز بشکند که این ادعا با توجه به در دسترس نبودن آمار دقیق تعداد مخاطبان روز نخست فیلم‌های دهه‌های ۶۰ تا ابتدای ۹۰، نمی‌تواند چندان دقیق باشد.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

استقبال ۵۱ هزار نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال سینما‌های کشور، طی روز گذشته، ۲۰ هزار مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷ هزار مخاطب جذب کند.

این میزان استقبال سبب شد تا سینما‌ها برای روز گذشته، میزبان ۱۱۰ هزار مخاطب با ۷ میلیارد تومان فروش باشند که یک آمار قابل‌قبول برای گیشه چهارشنبه به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین