Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، هادی قوامی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی با اشاره به پیشنهادات متعدد و مختلف نمایندگان مجلس برای تعیین تکلیف پرداخت یارانه نقدی در سال 98، گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده یارانه نقدی افراد پردرآمد و دهک‌های بالای درآمدی را حذف و از پرداخت یارانه نقدی معاف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای دقیق قوانین بالادستی و قوانین برنامه‌‌های توسعه، از سوی دولت باید به دقت انجام شود، اظهار داشت: وقتی قانونی از سوی مجلس تصویب می‌شود و روند قانونگذاری را با صرف ساعت‌‌ها زمان، طی می‌‌کند، می‌بایست اجزای آن به طور دقیق و شفاف از سوی مجری قانون اجرا شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، پرداخت یارانه نقدی از سوی دولت به ثروتمندان و دهک‌های بالای جامعه را تخلف آشکار دانست و گفت: دولت طبق قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده یارانه ثروتمندان را حذف کند اما با گذشت حدود 2 سال از اجرای قانون برنامه ششم، یارانه پردرآمدها حذف نشده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق می‌بایست نظارت دقیقی بر میزان پرداخت یارانه‌های نقدی و همین‌طور حذف یارانه نقدی ثروتمندان داشته باشد؛ البته پیشنهاداتی در این باره از سوی نمایندگان به کمیسیون تلفیق به منظور بررسی لایحه بودجه 98 ارائه شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام مخالفت دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس گفت: این بار مالیاتی بود که در قانون بودجه ۱۴۰۳ نسبت به لایحه ۱۴۰۲ ایجاد شده بود و این مخالفت را وزارت اقتصاد رسما اعلام کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که به لایحه بودجه اضافه شده در قانون مصوب حتما بار مالیاتی بیشتری دارد و حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، وی افزود: با توجه به اینکه سیاست حمایت از تولید ایجاب میکند که ما تولید را تسهیل کنیم و اتفاقا تخفیف‌های بیشتری را در حوزه مالیاتی داشته باشیم، امیدواریم که مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌ای که ایجاد شده است را از طرق دیگری مثل انتشار اوراق جبران کند و برای این کار به دولت اجازه دهد که نیازی به افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی مالیات برای سال ۱۴۰۳ وجود نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی/ واریزی ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومانی برای این خانوار‌ها
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • مبلغ جرایم رانندگی به طور میانگین ۵ برابر شد
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است