Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت هفته پرستار «طرح غربالگری سلامت» همزمان با سراسر کشور در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مشهد از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا درآمده و شهروندان به طور رایگان مورد پایش سلامت قرار می‌گیرند.

محبوبه گلمکانی کارشناس پرستاری بیمارستان قائم در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص این برنامه خاطرنشان کرد: از ۲۲ دی‌ماه جاری به مناسبت میلاد باسعادت بزرگ بانوی پرستار حضرت زینب(س) و گرامیداشت هفته پرستار، تیم‌های سه نفره متشکل از کارشناسان پرستاری و IT در سه گروه و صبح و بعدازظهر در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی مستقر و براساس محتواهای آموزشی مراجعان را مورد سنجش و بررسی از لحاظ چاقی، اضافه وزن، توده بدنی، قد، وزن و فشارخون قرار داده و به آن‌ها در زمینه سبک زندگی سالم آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت ابتلای معاینه شوندگان به فشارخون بالا شماره و کدملی بیمار ثبت و توسط اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی همراه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال می‌گردد تا آمار صحیحی از وضعیت سلامت هموطنان عزیز و موارد ابتلا به فشارخون در شهر، استان و کشورمان بدست آید.

وی در پاسخ به این سؤال که پیگیری درمان بیماران چگونه خواهد بود، اظهار داشت: در بررسی‌هایی که انجام می‌شود چنانچه فرد در رنج خطر باشد با فرم ارجاع به مرکز بهداشت محل سکونت خود، آزمایش‌های تکمیلی رایگان و اقدامات لازم برای وی انجام خواهد شد و چنانچه دارای فشارخون بالا ولی در مرحله خطر نباشد آموزش لازم در زمینه کنترل و پیشگیری از افزایش و عوارض فشارخون بالا به وی داده خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طرح غربالگری سلامت هفته پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالا رفتن آمار مسمومیت در بیمارستان‌های بوشهر

به‌گزارش خبرگراری صداوسیما مرکز بوشهر، دکتر محبوبی با بیان این‌که بیشتر مراجعه کنندگان این روز‌ها به بیمارستان‌ها مسافران نوروزی هستند، افزود: برخی این مسافران به دلیل ناآشنایی با غذا‌های تند و تیز بوشهری دچار مسمومیت شده‌اند.

وی به مردم و به‌ویژه گردشگران توصیه کرد: از مصرف غذا‌های مانده و غیر بهداشتی پرهیز کرده و از جا‌های معتبر و مطمئن غذا تهیه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بالا رفتن آمار مسمومیت در بیمارستان‌های بوشهر
  • پلمب ۳۱۲۳ مرکز به دلیل تخلفات از آغاز طرح سلامت نوروزی/ بستری ۵۴۸ هزار و ۳۴۸ نفر در بیمارستان
  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • اعزام بیش از ۱۳۰۰ کاروان سلامت به مناطق محروم روستایی
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت های اورژانس در ایام نوروز
  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • اجرای پویش ملی سلامت در استان گلستان؛ غربالگری یک میلیون نفر
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی سلامت در گلستان
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی در گلستان