Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر علی اکبر پور فتح الله روز چهارشنبه در سمینار مدیریت مصرف خون در قزوین افزود: بر اساس گزارش های اتحادیه اروپا سالمندان بالای 50 سال، دو سوم مصرف کنندگان خون هستند و از سوی دیگر در سنین بالای 60 سال دیگر امکان اهدای خون وجود ندارد.
وی اضافه کرد: به همین منظور در دنیای امروز که در حال حرکت به سمت سالمندی است یک راه بیشتر برای تامین خون ندارد و آن اینکه به سمت اقتصادی شدن حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پور فتح الله، هزینه های تامین و مصرف خون را هنگفت و قابل توجه دانست و افزود: سه گانه انتقال خون، کم خونی و خون ریزی به شدت بر روی یکدیگر اثر دارند و باید به درستی مدیریت شوند.
وی اظهار داشت: بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی، 39 درصد بیماران جراحی شده، کم خونی (آنمی) داشته اند که این نیاز به خون و سایر فراورده های خونی را افزایش داده است.
پورفتح الله خاطرنشان کرد: خونریزی نیز دومین موضوعی است که باید در جامعه پزشکی به آن پرداخت و آنرا مدیریت کرد.
وی ادامه داد: در صورت مدیریت این موضوع، اگر بیماری در حین جراحی خون ریزی کمتری داشته باشد بسیاری از مشکلات از جمله عفونت بیمارستانی و تضعیف سیستم ایمنی را نخواهیم داشت.
به گفته پور فتح الله، اگر درمان و مداخلات پزشکی برای کم خونی قبل از جراحی انجام نشود، انتقال خون ضمن هزینه های مستقیم باید هزینه های غیر مستقیم را هم به نظام سلامت وارد کند.
وی با بیان اینکه امروزه هزینه های تزریق خون بسیار بیشتر از هزینه ها و خطر اچ آی وی است، گفت: اگر تزریق ها، به جا و منطقی باشد سهم بزرگی در بهبود اقتصاد سلامت خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان انتقال خون در ادامه به یک معضل دیگر در مصرف خون بیمار اشاره کرد و گفت: درخواست مضاعف خون یکی از چالش های ما در بیمارستان ها است در حالی که پزشکان باید واحدهای خونی را تک تک تجویز کرده و پس از ارزیابی اثر بخشی، واحد دوم خون را درخواست کنند.
پورفتح الله یادآور شد: در بیمارستان ها نباید هر کسی حق تجویز خون داشته باشد بلکه باید پزشک صلاحیت دار بیمارستان این کار را انجام دهد.
وی با تاکید بر در نظر داشتن مدیریت خون بیمار در کمیته های بیمارستانی، افزود: هم اکنون در کشورهای دیگر آموزش مدیریت خون بیمار در بین پزشکان و بیماران دریافت کننده خون در حال انجام است و در ایران نیز این برنامه با جدیت پیگیری خواهد شد.
7388*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها پزشک جامعه پزشکی سازمان بهداشت جهانی سالمندان اهدای خون جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال

علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا در رابطه با عمده مشکلات روانشناسان و مشاور‌ها اظهار کرد: بحث تعرفه‌ها از مهم‌ترین مشکلات افراد این صنف است. تعرفه‌ای هم که امسال افزایش ۴۰ درصد داشته است جوابگوی معیشت و هزینه‌های این پزشکان در دفاتر و مراکز درمانیشان نیست. منظور از هزینه‌ها پرداخت اجاره‌بهای واحد، هزینه آب، برق و گاز واحد، هزینه منشی و پرداخت مالیات ازجمله مخارج یک پزشک روانشناس است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باوجود بیشتر بودن تعرفه مشاوره و روانشناسی از سایر پزشکان باز هم از میزان تعرفه گلایه‌مند هستند گفت: پزشکان عمومی و حتی تخصص‌ها در طول روز ممکن است ۲۰ یا ۳۰ بیمار را ویزیت کنند، اما یک پزشک روانشناس در حالت عادی و در یک بعد از ظهر کاری می‌تواند به مشکل پنج بیمار رسیدگی کند؛ بنابراین مبالغ دریافتی و میزان تعرفه این دو باید با یکدیگر متفاوت باشد تا بتوانند از پس هزینه‌های زندگی برآیند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: اگر تخلفی در این باره صورت میگیرد و تعرفه قانونی از سوی همکاران روانشناس و مشاوره‌ای ما رعایت نمی‌شود، برابر نبود میزان دخل و خرج آنها است. انتظار داریم تعرفه‌ها به گونه‌ای باشد که راه را برای هرگونه تخلف ببندد و همچنین در این زمینه بیمه‌ها هم باید به کمک مردم بیایند.

فتحی آشتیانی در رابطه با نحوه برخورد با متخلفین اینچنین گفت: متخلفین به دو روش شناسایی می‌شود. اول اینکه خود بیماران به سازمان مراجعه کرده و تخلفی را گزارش دهند یا با شماره‌هایی که جهت اعلام پیشنهادات و انتقادات در سایت قرار گرفته است تماس بگیرند. روش دوم هم بازرسی‌های رندوم خودمان است.

وی تصریح کرد: در مرحله اول تذکر شفاهی به همکاران داده می‌شود در صورت عدم رعایت تذکر کتبی و با تکرار مجدد این تخلف لغو پروانه به مدت ۳ ماه تا ۵ سال صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • نتیجه عجیب قانون حمایت از فرزندآوری
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • خدمت بی منت به سالمندان آسايشگاه نشاط مهريز
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • آیا امکان افزایش مهریه بعد از عقد وجود دارد؟
  • برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت