Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@03:47:56 GMT

سن استخدام افزایش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۳۸۰۶

سن استخدام افزایش می‌یابد؟

به گزارش جهان نيوز، اخیرا برخی خبرها از این حکایت دارد که طرحی در مجلس برای افزایش سن استخدام در جریان بررسی قرار دارد. این در حالی است که اعلام سازمان اداری و استخدامی نشانی از چنین طرحی ندارد و در عین حال که شرایط سنی در قانون تعیین شده و سقفی برای آن مشخص نشده است، از این‌رو دستگاه‌ها براساس نیاز و شرایط قانونی نسبت به استخدام اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این روزها برخی افراد متقاضی استخدام عنوان می‌کنند که "ظاهرا طرحی در مجلس در حال بررسی است که براساس آن قرار است سن استخدام از حدود ۲۸ سال تا بیش از ۳۰ سال افزایش پیدا کند" و خواهان تسریع در روند آن هستند.

اما پرس‌وجو از سازمان اداری و استخدامی با توضیحاتی همراه بود و با استناد به مواد قانونی گفته شد که "شرایط استخدام در قانون تعیین شده و هرگونه تغییری نیاز به مصوب شدن قوانین جدید است که این سازمان اخیرا هیچ پیشنهادی را برای افزایش یا کاهش سن استخدام به مجلس ارائه نکرده و از وجود چنین طرحی در مجلس نیز بی‌اطلاع است".

طبق توضیحات سازمان اداری و استخدامی در ماده (۴۲) قانون مدیریت خدمات کشوری، شرایط سنی استخدام مشخص و در بند «الف» تاکید شده که داشتن حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداقل ۴۰ سال برای استخدام رسمی و برای متخصصین مدرک تحصیلی دکتری ۴۵ سال است.

براساس این ماده قانون، دستگاه‌ها برای استخدام نمی‌توانند افراد کمتر از۲۰ سال را انتخاب کنند، اما سقفی برای استخدام مشخص نشده و این موضوع در اختیار دستگاه قرار دارد تا بتواند متناسب با شرایط و نیاز خود و البته آنچه برای سابقه کاری نیرو در نظر می‌گیرد، آن را تعیین کند. از سوی دیگر حداکثر ۴۰ سال برای استخدام‌های رسمی در نظر گرفته شده و افرادی که مدرک تحصیلی دکتری دارند حداکثر ۴۵ سال شرایط سنی استخدام آنهاست.

بنابر این گزارش، در قانون حداکثر سن برای استخدام تعیین نشده و سن ۲۸ یا ۳۰ سالی که مطرح می‌شود سن مشخص شده در قانون نیست، بلکه دستگاه‌ها با توجه به مجوز قانونی که دارند آن را تعیین می‌کنند.

منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی از افزایش تولید نفت از ذخایر شیل این کشور در ماه مه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه با انتشار گزارش ماهانه خود درباره بازدهی حفاری‌ها اعلام کرد تولید نفت این کشور از مناطق نفت شیل در ماه مه افزایش خواهد یافت.

به گفته این نهاد انرژی، تولید از حوضه‌های مهم آمریکا با افزایش بیش از ۱۶ هزار بشکه در روز به ۹ میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که بیشترین تولید از ماه دسامبر تاکنون است.

تولید نفت شیل ایالات متحده که حدود سه‌چهارم مجموع تولید نفت این کشور را به خود اختصاص می‌دهد، به‌دلیل بهبود بهره‌وری چاه‌ها و از سرگیری فعالیت پس از سرمای شدید اوایل سال ۲۰۲۴ که شرکت‌ها را مجبور به توقف تولید کرد، در حال افزایش است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد: تولید روزانه نفت در حوضه پرمین، بزرگ‌ترین میدان شیل ایالات متحده در تگزاس غربی و نیومکزیکو، قرار است حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ بشکه افزایش یابد و به ۶ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه برسد که سومین تولید بالای ماهانه در تاریخ تولید نفت این میدان است.

این نهاد انرژی همچنین پیش‌بینی کرد تولید نفت در میدان ایگل فورد واقع در جنوب شرقی تگزاس به یک میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز برسد که بالاترین مقدار از ماه نوامبر تاکنون به‌شمار می‌رود. تولید روزانه نفت در میدان باکن نیز با افزایش ۴ هزار و ۸۰۰ بشکه به یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه می‌رسد که بالاترین مقدار از ماه دسامبر تاکنون است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرد مجموع تولید گاز طبیعی در حوضه‌های بزرگ شیل از روزانه ۱۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت مکعب در ماه آوریل به روزانه  ۹۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون فوت‌مکعب در ماه مه کاهش خواهد یافت که پایین‌ترین سطح در چهار ماه اخیر است.

دیگر خبرها

  • دمای هوا در اردبیل افزایش می‌یابد
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • فرمول تعیین قهرمان لیگ‌های مختلف مشخص شد/ گل زده در خانه حریف ملاک نیست
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد | این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • اعلام وصول تقاضای اعمال اصل ۸۵ در طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • فرمول تعیین نرخ ارز مشخص شد/ توصیه فوری بانک مرکزی به خریداران طلا و ارز
  • مالیات خودروهای لوکس تعیین شد