Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای تحقق اهداف فضائی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق شدند با طراحی و ساخت ماهواره بر «سیمرغ»، ماهواره «پیام» را با موفقیت به فضا پرتاب کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ورود پر افتخار به دهه پنجم عمر پر برکت نظام اسلامی و شکست جبهه استکبار و نظام سلطه در برابر عظمت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی، این موفقیت بزرگ را به ملت غیور و شریف ایران اسلامی تبریک و با تجلیل از دست اندر کاران این پروژه عظیم ملی طی سخنانی، اظهار داشت: با همت و تلاش دانشمندان، محققان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع  بعد از طراحی و ساخت و پرتاپ موفقیت آمیز ماهواره برهای خانواده سفیر یک (سفر امید، سفیر رصد، سفیر نوید و سفیر فجر) که با پرتاب آنها کشور جمهوری اسلامی ایران به باشگاه کشورهای دارنده توان ارسال ماهواره  به فضا پیوست؛ مطابق راهبرد فضایی جمهوری اسلامی ایران و نقشه راه توسعه ماهواره‌برها، طراحی و ساخت ماهواره برهای بزرگتر در دستور کار سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع قرار گرفت و پروژه سیمرغ به عنوان اولین گام در این مسیر، با هدف پرتاب ماهواره های 250 کلیوگرمی تا ارتفاع مداری 500 کیلومتری توسعه داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع در تشریح مشخصات این ماهواره بر بیان کرد: سیستم پیشرانش این ماهواره بر در مرحله اول شامل چهار موتور کلاستر شده بوده و سیستم کنترلی آن نیز از چهار موتور جهت کنترل پرواز مرحله اول استفاده می کند. سیستم پیشرانش مرحله دوم این ماهواره بر نیز از دو موتور بهره می برد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به سیستم هدایت و سازه «ماهواره بر سیمرغ» گفت: سیستم هدایت کنترل این پروژه توسعه یافته سیستم هدایت کنترل خانواده محصولات سفیر می باشد. در حوزه سازه با توجه به افزایش قطر موشک از 1.25 متر در ماهواره بر سفیر به 2.4 متر، تکنولوژی  مورد استفاده در ماهواره بر سیمرغ کاملا جدید بوده و برای اولین بار در کشور توسعه یافته است.

انتهای پیام

دبیر: الهام رییسی
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماهواره پیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات دو کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر کشورمان ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد و با اشاره به اهمیت تبادل هیئت های عالیرتبه میان دو کشور ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد.

کد خبر 6062782 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • خون شهدای مدافع حرم رژیم صهیونیستی را به نقطه پایانی می‌رساند
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه خطاب به شهید مدافع حرم
  • ربات ۲پای چینی با موفقیت آزمایش شد
  • چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • چین با موفقیت یک ماهواره جدید پرتاب کرد
  • ۲۳ ماهواره به خوشه استارلینک در مدار زمین اضافه شد
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد