Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@21:39:21 GMT

طرح اتهامی جدید علیه نواز شریف

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۳۹۶۹

طرح اتهامی جدید علیه نواز شریف

بازپرسان نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان را به دادن غیرقانونی زمین یک معبد به یک سیاستمدار در سال ۱۹۸۶ میلادی در زمانی که وی سروزیر ایالت پنجاب بود، متهم کردند.

به گزارش ایسنا، اتهامات علیه نواز شریف تمامی ندارد چرا که تحقیقات جدیدی وی را به دادن غیرقانونی زمین یک معبد به یک سیاستمدار محلی در سال ۱۹۸۶ میلادی زمانی که وی سر وزیر ایالت پنجاب واقع در شمال شرق کشور بود، متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تیم تحقیقاتی تشکیل شده توسط دادگاه عالی پاکستان روز سه شنبه گزارش خود را به هئیت سه نفره به رهبری میان ثاقب نثار، قاضی ارشد در اسلام آباد پایتخت پاکستان ارائه داد.

این گزارش نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان را به دادن غیرقانونی یک قطعه زمین وسیع از معبد خواجه فرید الدین گنج شکر ملقب به شیخ العالم در منطقه پاک‌پتن واقع در ایالت پنجاب به یک سیاستمدار محلی متهم کرد.

این تیم تحقیقاتی پیشنهاد داده که این زمین پس گرفته شده و یک روند کیفری علیه این نخست وزیر محبوس آغاز شود.

این تحولات جدید یک روز پس از آن صورت گرفت که دادگاه عالی پاکستان تعلیق دوره حبس نواز شریف که در ژوئیه سال گذشته در جریان پرونده اوراق پاناما علیه وی صادر شده بود را تایید کرد.

نواز شریف که در حال حاضر پس از محکوم شدن در پرونده فساد دیگری در ماه گذشته یک دوره حبس هفت ساله را می‌گذراند این اتهام جدید را رد کرده است.

دادگاه عالی پاکستان یک ضرب الاجل دو هفته‌ای به نواز شریف و دولت ایالت پنجاب داده تا ادله‌های خود را در خصوص این گزارش تحقیقاتی ارائه دهند.

نواز شریف از سه پرونده فسادی که علیه وی تشکیل شده بود در دو پرونده محکوم شناخته و در پرونده سوم تبرئه شده است.

انتهای پیام

مترجم: سپیده هاشمی

دبیر:‌ زهرا موسوی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نواز شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش آمدگویی محمد شهباز شریف به رئیسی به زبان فارسی | ویدئو

دریافت 570 KB

به گزارش همشهری آنلاین، نخست وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با رئیسی: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد. خیلی خوب.

کد خبر 846359 منبع: ایرنا برچسب‌ها زبان فارسی خبر ویژه پاکستان سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • روز دوم سفر رئیس جمهور به پاکستان به روایت تصویر
  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی
  • مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • دیدار سروزیر ایالت پنجاب با رئیسی
  • پوشش متفاوت مریم نواز در مراسم استقبال از رئیسی در لاهور + تصاویر
  • رئیس جمهوری اسلامی ایران وارد لاهور شد
  • پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد
  • خوش آمدگویی محمد شهباز شریف به رئیسی به زبان فارسی | ویدئو