Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:35:01 GMT

ارتقای منطقه شکار ممنوع کوه مند دستور کار است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۳۹۹۲

ارتقای منطقه شکار ممنوع کوه مند دستور کار است

بوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این اداره کل با توجه به اهمیت و جایگای بالای زیستی منطقه شکار ممنوع کوه مند ارتقای این منطقه به حفاظت شده را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: منطقه شکار ممنوع کوه مند به مساحت 61 هزار هکتار در 2 شهرستان دشتی وتنگستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: این منطقه برای نخستین بار در سال 1379 با تصویب سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد و در سال 96 این منطقه به مدت پنج سال دیگر به عنوان منطقه شکار ممنوع تمدید شده است.
وی یادآور شد: حضور انواع وحوش و پستانداران از جمله گربه جنگلی، وحشی و علفخواران بزرگ از قبیل کل و بز و قوچ و میش از شاخص های اصلی تنوع زیستی منطقه شکار ممنوع کوه مند است.
قلی نژاد با اشاره به سرشماری منطقه شکار ممنوع کوه مند اظهار داشت: این مهم توسط 14 گروه مختلف شامل محیط بان و کارکنان مجموعه محیط زیست این استان به مدت 2 روز اجرایی شد.
وی بیان کرد: در این سرشماری که حدود 40 درصد از کل منطقه شکار ممنوع مورد پایش قرار گرفته تغییر چشمگیری نسبت به ادوار گذشته مشاهده نشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در سرشماری صورت گرفته در این محدوده نزدیک به 100 راس کل و بز و 20 راس قوچ و میش لارستانی مشاهده شده است.
قلی نژاد گفت: نکته قابل توجه در این منطقه مشارکت دوستداران طبیعت و جوامع محلی منطقه در حفاظت در کنار ماموران محیط زیست است.
وی اضافه کرد: انتظار می رود با افزایش نیروی انسانی و تجهیزاتی در کنار همراهی همیشگی جوامع محلی منطقه و دوستداران طبیعت در آینده نزدیک شاهد بهبود هر چه بیشتر شاخص های حیات وحش در این مناطق باشیم.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد محیط زیست کوه مند شکار ممنوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز گفت: طی گشت و کنترل منطقه حفاظت شده کالمند، سه نفر شکارچی غیرمجاز توسط ماموران یگان این منطقه دستگیر شدند. 

روح الله زارع افزود: از متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله زنی غیر مجاز جنگی بی بی کلاش، آثار شکار یک راس کل وحشی، چاقو و دیگر ادوات شکار کشف شد. 

وی خاطرنشان ساخت: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارسال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • آغاز سرشماری قرقاول در استان گلستان