Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، در حاشیه رویداد «ناحیه نوآوری شریف» که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، پیروز حناچی شهردار تهران و محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، سه تفاهم نامه همکاری در راستای اهداف پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف امضا شد.

اولین تفاهم نامه در خصوص توسعه ناحیه فناوری شریف بود که توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، شهرداری منطقه دو و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیاده‌ سازی و تقویت ناحیه نوآوری شریف به منظور حمایت، توسعه کسب و کارهای خلاقانه و استارتاپ ها، اپلیکیشن های مدیریت شهری و ... از موضوعات توافق است. در این طرح دانشگاه صنعتی شریف اجازه دارد با هماهنگی شهرداری منطقه دو در سطح منطقه به فعالیت‌های همسو با اهداف شهرداری منطقه دو بپردازد.

همچنین شهرداری در حوزه تخصصی خود از استارتاپ های محصول محور در حوزه مدیریت شهری حمایت معنوی می کند.

تفاهم نامه دوم میان پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و سازمان فاوای شهرداری تهران امضا شد.  این تفاهم نامه شامل ایجاد زمینه برای توسعه تعاملات دو طرفه و هم افزایی میان سازمان و پارک، بررسی نحوه استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر در پیشبرد اهداف مشترک، تدوین شیوه های حمایت از پژوهشگران و شرکت ها و استارتاپ های شهری و تسهیل شرایط برای برگزاری دوره های آموزشی رویدادها و سمینارهای آموزشی مشترک است.

همچنین بررسی نحوه استفاده از ظرفیت های علمی و دانشگاه، بررسی نحوه استفاده از توان علمی و تکنولوژی شرکت ها و استارتاپ های مرتبط در حل مشکلات شهری و تبیین شیوه های انجام پژوهش های کاربردی در قالب قراردادهای پژوهشی- مطالعاتی از دیگر موضوعات تفاهم نامه دوم است.

تفاهم نامه سوم با محوریت عقد توافقنامه تاسیس مرکز نوآوری توسعه فناوری های شهری و ساختمان شرکت سرمایه آب-خاک و توسعه و پارک علم و فناوری میان دفتر نوآوری و فناوری توسعه فناوری های ساختمان و شهر با همکاری شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

موضوع این توافق راه اندازی دفتر نوآوری و فناوری توسعه فناوری های ساختمان و شهر به منظور توسعه تعاملات دو طرفه و ایجاد هم افزایی بین پارک و شرکت برای حمایت از شکل گیری و رشد استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری های مرتبط با صنعت ساختمان و خدمات شهری است.

کد خبر 4514558 زهرا ساختمانیان

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه شریف شهرداری تهران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از شش محصول دانش بنیان از جمله، مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی را رونمایی کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، همزمان با سفر رئیس جمهور به سمنان، وزیر علوم، در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان حضور یافت و از شرکت‌های دانش بنیان منتخب این پارک بازدید کرد.

محمدعلی زلفی‌گل در این بازدید از مینی‌بوس بین شهری نامیک با ظرفیت ۲۱ مسافر رونمایی کرد.

این مینی‌بوس به صورت کامل در شرکت تحقیق و توسعه افرا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان طراحی و ساخته شده است و هم اکنون گواهی دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را اخذ کرده و در مرحله اخذ گواهی سازمان استاندارد و تولید انبوه است. طراحی پلتفرم این خودرو کاملا بومی است.

در این بازدید از محصول ابرجاذب پالاسیل (گرید روغن) که توسط شرکت نانو ترکیب سمن آرا مستقر در پارک علم و فناوری سمنان تولید شده است رونمایی شد. پیش از این مواد تصفیه روغن خوراکی مورد استفاده در کارخانه‌های تولید روغن خوراکی از خارج از کشور وارد می‌شد که با تولید این محصول شاهد کاهش وابستگی در این زمینه به خارج خواهیم بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این بازدید از محصول هواساز دو مرحله ساخت شرکت سبز بهساز نیز رونمایی کرد که با استفاده از آن تا ۳۰ درصد در مصرف آب و ۴۵ درصد در مصرف برق صرفه جویی می‌شود.

همچنین از هیتر استیر دیجیتال با کنترل فازی با کاربرد در آزمایشگاه‌ها تولیدی شرکت ره نو کومش، کیف صنایع دستی چهار فصل با رویکرد مد پایدار تولیدی شرکت سورتا و جلد لوح قدردانی با طرح سنتی رونمایی شد.

وزیر علوم پس از بازدید از نمایشگاه و گفتگو با مخترعان حاضر در غرفه‌ها گفت: با توجه به شعار سال که جهش تولید و مشارکت مردم نامگذاری شده است، وزارت علوم در حال تدارک برنامه‌های ویژه‌ای است تا امکان مشارکت گسترده جامعه دانشگاهی در شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود و در شورای سیاستگذاری مردمی‌سازی وزارت علوم این موضوع در مرحله تصمیم‌گیری است.

وزیر علوم در حاشیه بازدید از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و گسترش فعالیت آن‌ها، وزارت علوم طرح‌های دستیار فناوری، تور فناوری، امریه فناوری، پسا دکتری فناوری و طرح ملی کار آفرینی را در دست اجرا دارد.

زلفی‌گل همچنین از در دست اجرا بودن طرح آباد از سوی دانشگاه جامع علمی – کاربردی خبر داد و گفت: در قالب این طرح برای دانش آموختگان دانشگاهی مهارت‌افزایی می‌شود که بتوانند در شرکت‌ها و صنایع مختلف به کار گرفته شوند.

وی گفت: دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری نیز حمایت‌های مادی و معنوی را در این زمینه انجام می‌دهند.

وزیر علوم با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در سه بخش نوپا، نوآور و فناور گفت: هر کدام از این شرکت‌ها تسهیلات خاص خود را دریافت می‌کنند و می‌توانند از ظرفیت‌های صندوق‌های نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

زلفی‌گل خاطر نشان کرد: خوشبختانه شرایط به گونه‌ای فراهم شده است که صاحبان‌ایده می‌توانند به راحتی‌ایده‌های خود را مطرح و مورد حمایت قرار گیرند.

وزیر علوم گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری درباره افزایش شرکت‌های دانش بنیان، مقرر شده است از ظرفیت مردم و جامعه دانشگاهی برای توسعه تولیدات دانش بنیان در سال ۱۴۰۳ استفاده شود.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس
  • توسعه دام سبک صنعتی رومن در گلستان
  • حمایت شهرداری مشهد از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌ بنیان
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید
  • ماموریت‌گرا شدن راهبرد اصلی طرح آمایش و مدیریت طرح تحول
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان بین شهری و ماده تصفیه روغن خوراکی