Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: لازم به ذکر است که این تخلف مربوط به ماده اولیه مورد نیاز تولید مکمل تغذیه‌ای یک شرکت بوده که خوشبختانه با نظارت دقیق سازمان غذا و دارو کشف شد و ضمن برخورد با شرکت متخلف، فرآورده مورد نظر نیز ریکال شد و محموله‌ای با ارزش بیش از یک میلیون دلار هم در گمرک با این مشخصات، شناسایی شد و اجازه ورود و ترخیص آن صادر نگردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به اینکه گزارش این تخلف هم به مقامات و مراجع ذیصلاح ارجاع شده است، افزود:  البته تا جایی که اطلاع دارم ارز مورد استفاده این موارد مربوط به سال گذشته بوده است و از منابع ارز ترجیحی و دولتی سال ۹۷ در این خصوص سوء استفاده نشده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، جهانپور در ادامه تاکید کرد: همانگونه که رییس محترم جمهور فرمودند، زمان و توان زیادی از مجموعه دولت، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صرف نظارت و کشف این موارد شده و می‌شود، لکن خوشبختانه به رغم انگیزه‌های نادرست و سودجویانه و تمایلات برخی افراد در سوء استفاده از شرایط تهدید و تحدیدهای اعمال شده علیه کشور، نظام سلامت بویژه سازمان غذا و دارو در ماه‌ها و سال‌های اخیر حداکثر نظارت ممکن را بر حوزه ورود کالاهای سلامت محور و مواد اولیه مورد نیاز اعمال نموده و موارد تخلف از جمله مورد اشاره بدون اغماض تحویل مراجع ذیصلاح شده است.

وی همچنین اظهار داشت: البته ناگفته نماند توفیقاتی نیز که در این عرصه و در مقابله با تحریم‌ها حاصل شده است برخاسته از نظارت و مراقبت‌های مستمر سازمان غذا و دارو و نیز همکاری صادقانه اغلب افراد و شرکت‌های دخیل در امر بوده و موارد تخلف، قاعدتا به کلیت واردکنندگان و تولیدکنندگان این حوزه قابل تعمیم نیست و رییس محترم جمهور نیز بر این موضوع تاکید داشته‌اند.

وی تصریح کرد: همانگونه که رییس جمهور محترم فرمودند: طی این مسیر با موفقیت و سلامت جز با همدلی و همراهی دولت و ملت میسر نخواهد بود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی

به گزارش خبرگزاری مهر، شیما حلاج گفت: اگر چه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید، اما برخی از خانم‌ها به دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها، افزود: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

کد خبر 6087339 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کشف محموله دارو در زابل
  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه