Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ مجید صفدری با بیان اینکه ضریب نفوذ از تقسیم حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص داخلی حاصل می‌شود، افزود: وضعیت فعلی این صنعت حاکی از سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده برای شناساندن اهمیت و جایگاه فعالیت‌های بیمه گری و ایجاد زمینه رشد و گسترش حق بیمه و ضریب نفوذ بیمه کشور است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده در سالنامه آماری صنعت بیمه کشور، ضریب نفوذ بیمه زندگی در ۱۰ سال اخیر نرخ رشد بالایی داشته و از ۰۶/۰ درصد به ۳۵/۰ درصد (حدود ۶ برابر) رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمودار ضریب نفوذ بیمه در ایران

مدیرعامل سابق «بیمه ما» تاکید کرد: البته باید توجه داشت، به رغم رشد قابل توجه ضریب نفوذ بیمه در کشور بررسی‌ها حاکی از آن است که یک عدم تعادل بین بیمه‌های زندگی و غیر زندگی وجود دارد و سهم بیمه زندگی از حق بیمه عاید شده و ضریب نفوذ بیمه کشور رقم قابل توجهی نیست.

این کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات، حق بیمه عاید شده و ضریب نفوذ بیمه‌های غیر زندگی حدود ۱۰ برابر حق بیمه و ضریب نفوذ بیمه زندگی است.

نمودار ضریب نفوذ بیمه به تفکیک بیمه زندگی و بیمه‌های غیر زندگی

صفدری با بیان اینکه تغییرات روند ضریب نفوذ بیمه در کشور عمدتا با تغییرات روند ضریب بیمه‌های غیر زندگی مترادف نیست، اضافه کرد: لازمه مرتفع ساختن این عدم تعادل، تمرکز و سرمایه گذاری بر بیمه زندگی است، بر همین اساس در لایحه برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده ضریب نفوذ بیمه در ایران از طریق توسعه بیمه‌های زندگی افزایش یابد.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت در حالی بیمه‌های غیر زندگی بخش بزرگ حق بیمه عاید شده و ضریب نفوذ بیمه در کشور را شامل می‌شود که حدود نیمی از آن نیز به بیمه‌های اجباری اختصاص داشته و اساساً ماهیتی غیرانتخابی دارد.

مدیرعامل سابق بیمه ما با بیان اینکه کلیات ضریب نفوذ بیمه‌های صادر شده به سه بخش درمان، شخص ثالث و سایر رشته‌های بیمه‌ای تقسیم شده است، عنوان کرد: ضریب نفوذ بیمه اجباری شخص ثالث بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است.

نمودار ضریب نفوذ بیمه به تفکیک زندگی، شخص ثالث، درمان و سایر

صفدری خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال اخیر ضریب نفوذ بیمه درمان بیشترین رشد را داشته و از ۱۳/۰ درصد به ۷۲/۰ درصد رسیده است. همچنین وضعیت نسبتاً ثابت ضریب نفوذ سایر رشته‌های بیمه‌ای حاکی از آن است که هنوز ظرفیت‌های این بخش محقق نشده و مجموع حق بیمه عاید شده این گروه از رشته‌های بیمه‌ای سهم چندانی در پرتفوی بیمه کشور نداشته است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بیمه ما بیمه بیمه در ایران حق بیمه سهم بیمه بیمه زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی طهرانی‌مقدم پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: طی بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در استان رخ داد، بخش زیادی از بناها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰ درصد دیده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در شهرستان نیکشهر با ریزش حصار، دیوارها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰ درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

وی اضافه کرد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوارها ۵۰ درصد تخریب شده‌اند، همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوارها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شده‌اند.

به گفته طهرانی‌مقدم، برج‌ها و دیوارها و فضاهای داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بناها وارد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بناها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روزهای آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

کد خبر 6087435

دیگر خبرها

  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت