Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: رسانه‌های اصلاح طلب با وجود اینکه از ماهیت اصلی حکومت آل سعود با خبر هستند اما هنوز به اصلاحات در این کشور زیر سایه بن سلمان شاهزاده ماجراجوی عربستانی امیدوار هستند. بن سلمان راه جانشینی پدر را در عربستان با کودتا علیه «محمد بن نایف» آغاز کرد. پس از آن بود که هتل مجلل ریاض را به زندان شاهزادگان معترض سعودی تبدیل کرد اما برای قدرت شویی و تطهیرسازی خود دست به یک نمایش اصلاح طلبانه لیبرالی زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اصلاحات پوشالی بن سلمان در عربستان زنان بعد از مدت‌ها حق رانندگی پیدا کردند. همین موضوع به طور کاملا جالبی مورد توجه اصلاح طلبان قرار گرفت و رسانه‌های این جریان سیاسی در ایران از اصلاحات نمایشی بن سلمان ذوق زده شدند.

«عطاالله مهاجرانی»، وزیر فرهنگ اصلاحات که حالا به خارج از کشور گریخته است در توئیتی با ذوق‌زدگی درباره اقدامات بن سلمان نوشت: «تابوی رانندگی زنان در عربستان شکسته شد. تابوی حضور ادیان پیروان رسمی کشور در شورای شهر و زنان در استادیوم ورزشی در ایران کی می‌شکند؟!»
مهاجرانی یکی از ضدانقلابیونی است که رابطه خوبی با حکومت آل سعود دارد و چندین بار هم در مراسم های این خاندان شرکت کرده است.

در همان زمان، روزنامه اصلاح‌طلب همدلی در گزارشی با عنوان «این اعلیحضرت هم وا داد؛ پس از اعطای حق فتوا و رانندگی به زنان همیشه محروم عربستانی، این بار صدا و تصویر ام کلثوم از سیمای عربستان سعودی پخش شد» نوشت:«تصویر «ام کلثوم»، «بانوی آواز عرب»، است که از تلویزیون عربستان پخش می‌شود و این یعنی سران عربستان به بعضی از اصلاحات رضا داده‌اند... در حال شمردن موارد آزادی‌تان هستید؛ می‌گویید درست است که زن‌های یک کشور مسلمان مثل سوریه می‌توانند به‌راحتی بروند ورزشگاه و در کنار مردان فوتبال تماشا کنند اما زن‌های عربستان هم مثل ما نمی‌توانند بروند؛ هنوز این جمله‌تان تمام نشده که زن‌های عربستانی با چادر چاقچورشان وارد ورزشگاه می‌شوند و آن‌چنان در کنار مردان، بالا و پایین می‌پرند که انگارنه‌انگار بار اولشان است به ورزشگاه می‌روند».

اما طولی نکشید که تشت رسوایی عربستان به طور فاجعه آمیزی به زمین خود و قتل مرموز « جمال خاشقچی» که تا به امروز ابعاد مختلف آن توسط رسانه‌های مختلف واکاوی می شود در کنسولگری عربستان در ترکیه رقم خورد. روزنامه نگاری که برای ثبت اداری مربوط به ازدواج مجدد خود به قتلگاه خود پا گذاشت و دیگر اثری از وی یافت نشد.   بعد از مدتی ماجرای دستگیری و شکنجه روزنامه نگاران زن سعودی در رسانه‌های مختلف دنیا بازتاب یافت. عربستان در چالش بزرگ آبروی خود قرار دارد اما اصلاح طلبان هنوز این اقدامات نمایشی که هیچ کسی با توجه به سابقه ذهنی از حکومت آل سعود دارد باور نمی کند، را با اتفاقات کشورمان مقایسه می کند. 
در همین زمینه روزنامه اصلاح طلب شرق در مطلبی با عنوان «عربستان 15 ایران 13» نوشت: « درست در روزهایی که فعالان اجتماعی ایران در شوک رد قانون افزایش سن ازدواج و ممنوعیت ازدواج کودکان زیر 13 سال در کمیسیون حقوقی مجلس بودند، در عربستان که این روزها در همه‌چیز به نظر سودای رقابت و تقابل با ایران را دارد، مجلس شورای مشورتی این کشور پیشنهاد افزایش حداقل سن ازدواج را با هدف ممنوعیت ازدواج دختران و پسران زیر ۱۵ سال تصویب کرد. بر این اساس ازدواج افرادی که کمتر از ۱۸ سال دارند نیز منوط به اخذ مجوز دادگاه خواهد بود.  هرچند با وجود افزایش سن ازدواج، فعالان حوزه زنان در عربستان معتقد هستند همچنان می‌شود این قانون را دور زد، اما مسئله حتی اگر صرفا یک نمایش سیاسی و منطقه‌ای باشد - که به نظر هست - اما تلاش این کشور برای افزایش سن ازدواج واجد اهمیت است.»
به نظر می رسید حالا که همه نورافکن‌های رسانه‌های جهان به سمت عربستان گرفته شده است و هر اقدام ظاهری این کشور با افشاگری از پشت پرده واقعیت این کشور همراه می شود، اصلاح طلبان بایستی  نگاه گذشته خود را تصحیح کند اما با همه رسوایی‌ها بازهم رسانه‌های این جریان، اصلاحات پوشالی عربستان را با انگشت نشان می دهند و آنرا برای کشورمان آرزو می کنند. تحقیر ملی، خودفریبی یا تظاهر به خوش باوری، هر چه نامش را بگذاریم اصلاح‌طلبان هر نیتی هم داشته باشد به نظر می‌رسد که کمی باید واقعیات را دستمایه نگارش مطالب خود قرار دهند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،شنوایی مدیر امور شعب استان سمنان در این مراسم، گفت: این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی زندگی از جمله فرش، اجاق گاز، جاروبرقی، بخاری گازی، لباسشویی، پنکه و… به ارزش هر سری حدود ۵۰ میلیون تومان است که به همت این بنیاد و مشارکت خیران استان تأمین شده است.

وی افزود: این کار خیرخواهانه با هدف ایجاد سهولت در ازدواج جوانان، ترویج ازدواج آسان و حمایت از نوعروسان کم برخوردار که شرایط مالی مناسب برای تأمین جهیزیه را ندارند، انجام شد.

شنوایی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در راستای ترویج ازدواج آسان، بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها به همت خیرین و نیکوکاران ۱۱۰سری جهیزیه به ارزش ۵۰ میلیون تومان برای ۱۱۰ نوعروس بی بضاعت تحت پوشش این بنیاد در استان سمنان اهدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد صالحی، رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور، نیز در این مراسم، اظهار داشت: در دولت سیزدهم، این بنیاد پر از خیر و برکت در کنار دولت برای گره گشایی از کار مردم همت می کند و در هر سفر استانی خادم مردم در کنار دولت برای گره گشایی از مردم حضور دارد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهوری گفت: این نقش آفرینی و تبلور خدمت صادقانه را از طرف شما عزیزان و از طرف دولت از مجموعه بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها قدرشناسی می کنیم. امیدواریم که همه مجموعه های مشابه در سراسر کشور بتوانند الگو گیری و نقشه راه انتخاب شده در این مجموعه را برای خدمت رسانی بی منت به مردم عزیز کشورمان را نقش آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: در سفرهای استانی که مردم چشم به راه گشودن مسیرهایی برای حل مشکلاتشان هستند البته با کمک دولت و به همت خیرین و نیروهای مردمی و نهادهای بومی و خدمت گزار و حلقه های واسط و گروه های جهادی بتوان انشاالله حل مشکلات مردم عزیزی که مستحق بهترین ها هستند در طول سالها و ماههای آتی شاهد باشیم.

فاطمه چوپانی مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشور بنیاد بین المللی خیریه آبشارعاطفه ها هم در این مراسم گفت: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در سال ۱۳۸۰ در شهر مقدس مشهد تاسیس شد و مهم‌ترین هدف آن فقر زدایی از خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور است .

وی با بیان اینکه بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها دارای بیش از ۹۰۰ نماینده در سراسر کشور است، گفت: یکی از مهم‌ترین هدف‌های ما در تهیه جهیزیه استفاده از تولیدات داخلی است که با این کار از کالا های تولید داخلی ایرانی حمایت کنیم.

چوپانی، کمک به خانواده‌های ایتام، سادات، زنان سرپرست خانوار، نخبگان تحصیلی، ازدواج و تأمین جهیزیه، تحکیم بنیان خانواده، فرزند آوری را از دیگر اهداف این بنیاد عنوان کرد و گفت: آبشار عاطفه‌ها در استان سمنان در خط مقدم به صورت جهادگرانه تلاش می‌کنند تا بتوانند به بهترین نحو به خانواده‌های تحت حمایت این بنیاد و نیازمندان این استان کمک کنند.

وی اذعان داشت: تسهیل در امر ازدواج یکی از رویکردهای اصلی نهادهای حمایتی و تشکل‌های خیریه است و با توجه به ایجاد قرارگاه جهاد اجتماعی کشور که وظیفه رسیدگی به استان‌ها و محرومیت‌زدایی را برعهده دارد از ابتدای سال ۱۴۰۲ همزمان با سفرهای استانی ریاست‌جمهوری این بنیاد اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی بنیاد و اهدا جهیزیه به استان‌های کم‌برخوردار را در رأس امور قرارداده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897699

دیگر خبرها

  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • سلمانِ نون‌خ: لطفا کمی صبر کنید
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان
  • توصیه‌های علی ربیعی، مسئولان به این چند نکته توجه کنند!